З початку 2024 року нові та вживані сідлові тягачі для напівпричепів, автобуси, всі вантажні автомобілі, спецтехніка, а також нові легкові автомобілі, що підлягають першій реєстрації, повинні відповідати нормам «Євро-6». Про це нагадують в Інституті досліджень авторинку.
Автомобілі, які відповідають цьому екологічному стандарту, з’явилися на ринку ЄС з 2015 року. Це означає, що їхній максимальний вік на шість років менший порівняно з тими автомобілями, які наразі дозволено ввозити. Це встановлює новий мінімум цін на транспортні засоби, які підпадають під ці еконорми.
Ці зміни не стосуватимуться електромобілів (оскільки в них немає двигуна внутрішнього згорання), легкових авто з пробігом (для яких залишається стандарт «Євро-2»), а також окремих транспортних засобів, які прибувають як гуманітарна допомога чи для оборонних потреб.
Ось середній вік основних груп транспорту, що підпадають під регулювання екологічних стандартів «Євро»:
- Вантажні до 3,5 т — 6 років
- Вантажні 3,5+ т — 9,2 року
- Сідлові тягачі — 9,3 року
- Автобуси до 24 пасажирів — 12,6 року
- Автобуси 25+ пасажирів — 13 років
Оскільки в подальшому максимальний вік для цих транспортних засобів буде встановлений на рівні 10 років, найбільший вплив від введення «Євро-6» відчує сегмент вживаних автобусів, оскільки їхній середній вік перевищує цю межу. Це призведе до загального підвищення цін на найдоступніші варіанти, але також і до певного оновлення цього сегменту.
Меншою мірою «Євро-6» вплине на вантажівки та сідлові тягачі, а сегмент LCV, скоріш за все, не зазнає істотних змін, підсумували експерти.