Останні місяці принесли серйозні виклики для електромобільної індустрії в Європі, оскільки провідні автовиробники, такі як Mercedes, Volkswagen і Toyota, зменшили темпи або призупинили свої амбітні проекти з електрифікації автопарку. Це призвело до зменшення попиту на електромобілі і відповідно до зменшення необхідності у нових батареях.
За даними експертів з ланцюжка постачання літій-іонних акумуляторів SC Insights, скасування або затримка інвестицій на заводах з виробництва батарей призведе до втрати в Європі щорічної виробничої потужності у розмірі 158 гігаватт. Це кількість, що може забезпечити енергією понад два мільйони електричних автомобілів щорічно.
Серед скасованих чи затриманих проектів виділяються заводи Northvolt, Inobat, Italvolt, PowerCo-VW, ACC-Stellantis/Mercedes, SVOLT, CATL, AMTE Power та Farasis Energy. Однак деякі компанії, наприклад PowerCo, продовжують імплементувати свої плани, зокрема будівництво заводу в Сагунто, Іспанія.
Основні причини скасування проектів пов’язані зі спадом загального попиту на електричні автомобілі через слабкі продажі і конкуренцію з боку китайських виробників батарей. Експерти вказують на помилку у виборі дорогих хімічних компонентів, таких як нікель і кобальт, для виробництва батарей, особливо в умовах популярності дешевих і безпечних батарей типу LFP (літій-залізофосфат).
Таким чином, європейським виробникам важливо зберегти конкурентоспроможність і забезпечити стале виробництво батарей, що можливо, потребує перегляду стратегій та запровадження більш довгострокових інвестиційних планів.