ТОП-10 причин, чому люди відмовляються від електрокарів

Час читання: 6 хв.
0

Ви вже задумалися про покупку електромобіля, але щось зупиняє? Так, деякі аргументи проти переходу на електрокари певною мірою вірні, проте більшість недоліків все-таки перебільшені. Електрокари, як і будь-яка інша нова технологія, викликає опір громадськості. Ми в редакції Gadgetpage.ru вирішили відокремити правду від вигадки, щоб допомогти вам ухвалити обґрунтоване рішення. Можливо, прочитавши це, ви нарешті зважитеся купити свій перший автомобіль на електричній платформі або, навпаки, залишитеся вірні моделям із класичним ДВС.

Важко посперечатися з тим, що електрокари стрімко набирають популярності. Це стало можливим завдяки розширенню асортименту акумуляторів, які тепер здатні забезпечити рекордним запасом ходу, появою на ринку нових моделей електромобілів на різний смак і гаманець. Також зростанню популярності електричного та гібридного транспорту сприяв черговий стрибок цін на бензин та дизельне паливо.

При цьому з моменту появи електрокарів на ринку їх оточувало безліч негативних міфів. Деякі з них були вірні на початковому етапі електромобільної еволюції, але з розвитком технологій зжили себе. Крім міфів існують і очевидніші причини, чому багато автовласників відмовляються від покупки машини на електричній платформі. Це і їхня висока ціна, і занепокоєння щодо запасу ходу, і неминуча деградація акумулятора, і ризик загоряння. Зараз ми розглянемо найпоширеніші причини, через які люди не купують електромобілі.

Причина №1: електромобілі надто дорогі

Реклама

Дійсно, вартість нового електромобіля, як правило, вища, ніж аналогічна модель з ДВС. Однак це компенсується нижчою вартістю володіння електрокаром. А в міру зростання цін на бензинові авто та випуску нових більш доступних моделей електрокарів ціни мають зрівнятися.

Оскільки електрика дешевша, ніж бензин або дизельне паливо, то вартість кілометра на електрокарі може бути в кілька разів дешевша, ніж на паливному авто.

Крім того, електромобілі вимагають мінімального технічного обслуговування, оскільки у них, на відміну від машин з ДВЗ, менше частин, що рухаються, і немає таких розхідників на кшталт свічок, ременів і технічних рідин, які необхідно регулярно змінювати. Деякі моделі електрокарів практично не вимагають обслуговування протягом перших 150-250 тис. км пробігу.

А ще в більшості регіонів електромобілі не обкладаються податками і їхнє митне оформлення обходиться в рази дешевше порівняно з авто з ДВС.

Причина №2: заряджання електромобіля займає надто багато часу

Важко посперечатися з тим, що заправка автомобіля паливом займає в рази менше, ніж зарядка електрокара. Крім того, заправка бензином або дизелем набагато простіше і зручніше, особливо з огляду на те, що АЗС, на відміну від зарядних станцій, буквально на кожному кроці.

Але тут треба сказати, що зазвичай власники електромобілів заряджають свій транспорт уночі або в той момент, коли їм не потрібний автомобіль. Єдине, коли швидкість заряджання має велике значення – це поїздки на далекі відстані. Але в міру вдосконалення зарядних технологій та розвитку інфраструктури зарядних станцій важливість цієї проблеми знижуватиметься. Вже зараз завдяки підтримці швидкого заряджання постійним струмом деякі електрокари здатні проїхати сотні кілометрів всього за 15-20 хвилин на зарядці.

Причина №3: ​​обмежений запас ходу

Більшість сучасних електрокарів здатні проїхати на одному заряді від 300 кілометрів та запас ходу постійно збільшується. Тому якщо ваша діяльність не пов’язана з регулярними поїздками на далекі відстані, вам не доведеться заряджати електрокар щодня, як смартфон. Деяким досить заряджати електрокар один чи двічі на тиждень, особливо якщо це модель із запасом ходу понад 500 кілометрів.

Так, на ринку, як і раніше, є електромобілі з невеликим запасом ходу і якщо ви плануєте активно використовувати автомобіль і регулярно їздите на великі відстані, то уникайте покупки таких моделей. З іншого боку, такий електрокар може стати чудовим варіантом, якщо ви шукаєте економічний міський електромобіль, а для далеких поїздок у вас є авто з класичним двигуном внутрішнього згоряння.

Причина №4: нерозвинена зарядна інфраструктура

Найкраще місце для зарядки електрокара сьогодні – це будинок. Заряджати автомобіль вдома дешевше та зручніше, ніж на громадській зарядній станції. Але далеко не всі автовласники мають таку можливість. Тому перед покупкою електрокара необхідно переконатися, чи зможете ви заряджати його вдома і якщо ні, чи буде у вас доступ до громадських зарядних пристроїв.

Тут варто визнати, що проблема із зарядкою електрокарів має бути частково вирішена у міру розвитку зарядної інфраструктури. Громадські зарядні станції почали з’являтися у мегаполісах, а й у великих містах. А заряджаючи електрокар будинку, вам зовсім не варто турбуватися про наявність зарядних станцій, за винятком далеких поїздок, коли варто планувати маршрут з урахуванням розташування «зарядок» для підтримки достатнього рівня енергії.

Причина №5: рахунки, що ростуть за електрику

Так, з появою електрокара, рахунок за електроенергію буде збільшуватися, якщо ви заряджатимете автомобіль будинку. Проте вартість зарядки будинку набагато нижча порівняно із громадською зарядною станцією. Крім того, за електрику ви у будь-якому випадку заплатите менше, ніж за бензин, використовуючи авто з класичним ДВЗ.

Ціни на електроенергію дуже відрізняються від регіону до регіону. Але навіть у місцях із найдорожчою електрикою, зарядка електромобілів обходиться більш ніж на 50% дешевше, ніж вартість бензину. При цьому якщо ви зазвичай їздите на короткі відстані і заряджаєте електрокар не частіше одного-двох разів на тиждень, ви можете навіть не помітити збільшення рахунку за електроенергію.

Зарядка електромобіля з великим запасом ходу обійдеться вам дорожче, якщо ви проїдете на ньому багато кілометрів, але це все одно не йде в жодне порівняння з ціною на бензин. За деякими оцінками, власники Tesla Model 3 платять за електрику в рік не більше 40-50 тис. рублів, тоді як власники BMW 3-ї серії витратять на паливо за 12 місяців щонайменше 100-150 тис. рублів.

Причина №6: неминуча деградація акумулятора та висока вартість заміни

Акумулятори, як і всі джерела живлення, що перезаряджаються, відносяться до витратних матеріалів, ефективність яких зменшується в міру використання. І батареї електрокарів – не виняток. Вони також схильні до деградації і як правило, гарантія на них обмежена і їх неможливо відремонтувати, а заміна на новий акумуляторний блок обійдеться в сотні тисяч рублів. Однак до того моменту, коли акумулятор вашого електрокара вийде з ладу, ви, можливо, будете готові змінити автомобіль. Навіть якщо вам доведеться через 10-15 років експлуатації витратити велику суму на встановлення нового акумулятора, то у випадку з авто з ДВС ви напевно витратили б за ці роки більше не технічне обслуговування і паливо.

Про деградацію акумулятора задуматися варто в першу чергу тим, хто купує електрокар, тоді як у покупців нових електромобілів приводу для занепокоєння немає.

Причина №7: акумуляторний блок займає корисний простір

Справді, раніше електрокари мали менше вільного простору, ніж аналогічні авто з ДВЗ через розміщення акумуляторного блоку. Це було пов’язано з тим, що платформа, що спочатку використовується виробниками, не була призначена для розміщення акумуляторної батареї. Так само багато з сьогоднішніх гібридів і гібридів, що підключаються, мають акумулятори, що займають пасажирський або вантажний простір, оскільки в цих автомобілях має бути місце як для бензинового двигуна, так і для акумулятора.

Сьогодні більшість автовиробників перейшли на створену спеціально для електрокарів архітектуру, де акумуляторні блоки розміщуються під підлогою, звільняючи простір всередині для людей і вантажу.

У багатьох електромобілів навіть є другий багажник у передній частині автомобіля, тобто під капотом, де у класичних авто розміщується двигун внутрішнього згоряння.

Причина №8: автомобіль з ДВЗ потужніший і продуктивніший

Багато хто пов’язує продуктивність автомобіля зі звуком двигуна, тобто чим голосніше мотор «реве», тим він, на їхню думку, потужніший. Однак більшість сучасних автомобілів за інших рівних виявляються набагато потужнішими за своїх паливних побратимів, але при цьому практично не видають ні звуку.

Найперші електромобілі часто порівнювали з гольф-карами, оскільки їх творці поставили ефективність вище за продуктивність. Зараз підхід до створення електрокара змінився кардинально і все частіше потужні електричні силові установки можна зустріти в спорткарах і позашляховиках.

Одна з переваг електричної силової установки полягає миттєвому моменті, що крутить, і неймовірно швидкому розгоні з місця до «сотні». В результаті електрокари Tesla та Porsche можуть легко обігнати більшість бензинових суперкарів.

Так, більшість електромобілів не можуть розвивати таку вже неймовірно високу максимальну швидкість, як деякі бензинові автомобілі, але ви, ймовірно, не помітите цього, якщо не порушуватимете ПДР.

Причина №9: ремонт електрокара – це складно, довго і дорого

Склалася думка, що обслуговувати електромобіль набагато складніше і дорожче, ніж машину із класичним ДВС. Частково це так, враховуючи, що більшість сервісних центрів на території СНД, як і раніше, спеціалізуються на ремонті виключно паливних машин. Однак оскільки електрокари вимагають менше технічного обслуговування, ніж традиційні авто, це не повинно стати серйозною проблемою для власників, особливо при покупці нового електромобіля із салону. І в міру того, як на дорогах з’являється все більше електромобілів, автовиробники та сервісні центри будуть сильніше зацікавлені у тому, щоб клієнтам було легко та зручно обслуговувати свої електрифіковані машини.

Ми змушені визнати, що поточна ситуація з обслуговуванням та ремонтом більшості нових електрокарів викликає занепокоєння. Тому якщо у вашому регіоні немає спеціалізованих сервісних центрів та хороших фахівців з обслуговування електрокарів, то радимо почекати з покупкою.

Причина №10: електромобілі часто спалахують

Через кілька гучних аварій за участю електромобілів склалася думка, що електрокари неймовірно пожежонебезпечні. Тим не менш, щодня відбувається незліченна кількість пожеж внаслідок аварій за участю автомобілів, що працюють на паливі, але вони не надаються такому широкому розголосу.

В електромобілях використовуються ті ж літій-іонні акумулятори, що й у ноутбуках та смартфонах. Хоча завжди існує ймовірність спалаху будь-якого електронного пристрою з акумуляторним елементом, як часто ми турбуємося про те, що наш ноутбук або мобільний пристрій може мимоволі спалахнути. Крім того, не варто забувати, що бензин сам по собі пожежонебезпечний, точніше, небезпечні його пари і по суті кожна заправка на АЗС несе в собі ризик для автовласника.

Підпишись на нас в Google НОВИНИ, щоб отримувати більше свіжих новин!