Коли двері автомобіля починають скрипіти, заклинювати або примерзати, це сигнал про необхідність ревізії механізмів. Особливо актуально робити це взимку: більшість проблем із замками, ручками та петлями проявляються саме через холод. Часто водії стикаються з тугим ходом ручки, заклинюванням замка або повною неможливістю відкрити двері.
Не всі мастила підходять однаково. На перший погляд, можна використати будь-який склад – від літо́лу до графітової пасти. Проте важливо враховувати, наскільки довго засіб працюватиме, чи не пришвидшить він знос деталей і чи не забруднить одяг. Наприклад, графітові або солідолові склади збирають пил та бруд і залишають сліди на одязі, а механізми при цьому зношуються швидше.
Рекомендовані засоби:
- Для замків і ручок краще застосовувати мастила, які не липнуть, відштовхують вологу та зменшують ризик примерзання. Після висихання вони не залишають слідів і не забруднюють одяг.
- Петлі потребують більш густих, але не надто рідких складів із високою адгезією – вони створюють надійну плівку між деталями та не стікають при частому відкриванні дверей.
- Обмежувачі дверей краще обробляти мастилами на основі PTFE (тефлон) – вони відштовхують бруд і вологу, зменшують тертя та зберігають плавність роботи.
- Для ущільнювачів підійдуть густі силіконові склади або засоби на основі гліцерину/вазеліну для ворсових ущільнювачів. Сучасний варіант – синтетичні PFPE-мастила, які не замерзають і надійно захищають гуму від вологи.
Перед обробкою будь-яких механізмів необхідно очистити деталі від пилу і бруду, бажано під тиском. Після нанесення мастила зайві залишки слід видалити серветкою, а для ущільнювачів достатньо протерти гуму і нанести обраний склад.
Правильний догляд за дверними механізмами забезпечує їх тривалу і безпроблемну роботу навіть у суворих зимових умовах.




