Понад десять років тому дві відомі фірми “HELLA” та “PHILLIPS” представили автомобільну ксенонову технологію. Ксенон – це газ, що не має кольору та запаху, який зараз використовується в автомобільній оптиці. Порівняно із звичайними галогеновими фарами, він дає яскравіше світло, а сама лампа споживає менше електрики. Однак у деяких випадках встановлення ксенону може призвести до проблем.
Конструкція ксенонових фар помітно відрізняється від широко поширених галогенових. Ще б пак, у них немає нитки розжарювання, а джерелом світла є так звана електрична дуга. Щоб дуга з’явилася, потрібно подати розряд із дуже високою напругою.
Однак вони мають низку переваг.
- Порівняно з галогеном, ксенон світить майже втричі яскравіше та висвітлює велику площу. Світло у нього біле і близьке до природного денного, на відміну від жовтого у галогенок.
- Ксенонові лампи служать приблизно від 3 до 6 разів довше за галогенові і споживають меншу кількість енергії, що знижує навантаження на бортову мережу автомобіля.
- Під час роботи ксенонові фари виділяють менше тепла. Це захищає їхню поверхню від перегріву та пошкодження.
Закон не забороняє ставити ксенон в автомобіль, але є низка нюансів, через які можна отримати покарання.
Так, кожному автовласнику потрібно знати, що всі фари мають маркування, в якому “зашита” основна інформація та характеристики. У позначенні фар, призначених для ксенону, використовується буква D .
Наприклад:
- DC – для ближнього світла;
- DR – для далекого світла;
- DCR – для ближнього та далекого світла.
Відповідно такі фари конструктивно передбачають використання ксенону в ТЗ, і з точки зору закону до них немає жодних претензій.
Разом з тим, у Переліку несправностей та умов, за яких заборонено експлуатувати ТЗ, сказано, що у фарах повинні використовуватись виключно джерела світла, зазначені в експлуатаційній документації на автомобіль.
Виходить, що встановити ксенон законно можна і в звичайні фари, спочатку для цього не призначені, проте для цього потрібно пройти безліч погоджень.