Майже під кожним постом про китайські авто можна знайти сотні коментарів, які говорять на користь європейських та американських брендів. Але що, якщо частина цих брендів вже належить іншим господарям чи контролюється найвпливовішим у світі ринком авто?
У цій статті ви знайдете бренди з автоіндустрії, які стали китайською власністю або перебувають під великим впливом Китаю.
Volvo / Polestar
Легендарний шведський бренд Volvo був придбаний групою Zhejiang Geely Holding ще у 2010 році, але донедавна китайська компанія дозволяла бренду проектувати та виробляти автомобілі у Швеції. Однак коли китайська автомобільна промисловість розвинулася, Geely перемістив виробничі лінії Volvo до Китаю і почав орієнтувати шведський бренд на розробку автомобілів під китайський ринок.
У Volvo заводи у 4 округах: Ченду, Даціні, Луцяо та Чжанцзякоу, що виробляють авто для китайського ринку. Більшість авто, що продаються в Сполучених Штатах, виготовляються в Швеції та в Ріджвіллі, Південна Кароліна (США), хоч і деякі моделі час від часу завозяться з Китаю.
Тоді як у Volvo виробництво розкидано по різних країнах, дочірня компанія Volvo, Polestar, що профільується на електромобілях (EV), виробляє авто тільки в Ченду: Polestar 1 і Polestar 2 випущені в Китаї.
Нещодавно компанія Polestar оголосила, що в 2024 році в Ріджвіллі, США, відкриється завод з виробництва Polestar 3.
Lotus
Lotus – це Patek Philippe у світі авто. Багато покупців автомобілів, можливо, навіть не чули про цього британського виробника спортивних автомобілів класу люкс. Проте, свого часу ним зацікавився той самий Zhejiang Geely Holding Group.
Geely є найбільшим приватним виробником автомобілів у Китаї (інші великі гравці на китайському ринку контролюються комуністичним урядом). Він особливо завзято викуповує світові бренди. У 2017 році компанія Geely купила контрольну частку Lotus і почала переробку бренду відповідно до китайського ринку.
У 2019 році Lotus презентував свій перший електричний спортивний автомобіль Evija в автосалоні Гуанчжоу. У 2020 році за цим послідував Lotus Eletre, який є не лише першим позашляховиком бренду, але й першим автомобілем, який виготовлений на новому заводі Lotus в Ухані, Китай.
Цілком ймовірно, що більшість майбутніх моделей Lotus будуть вироблені в Китаї, оскільки завод в Ухані набагато сучасніший, ніж 60-річний завод у Великій Британії, де стара лінійка Lotus збирається вручну.
Критики відзначають, що останні моделі Lotus Emira та Evija вражають своїми революційними характеристиками.
LDV
Британський виробник фургонів LDV або Leyland DAF Vans – ще одна компанія, яка потрапила до рук SAIC Motor під час розпаду Rover Group. Цікавий факт: LDV раніше перебувала у власності російської групи ГАЗ, а до цього тісно дружила з південнокорейською компанією Daewoo, що пізніше збанкрутувала.
LDV виробляє позашляховик та легкі комерційні розвізні автомобілі сімейства Maxus, які вона свого часу розробляла з Daewoo. Компанія широко присутня у багатьох частинах світу.
MG Motor
Цей британський бренд продав тисячі родстерів (двомісний автомобіль з м’яким або жорстким знімним дахом) у Америці в післявоєнні роки, але конкуренція, що зростає, призвела до того, що в 1980-х роках MG пішов з американського ринку. Бренд перестав бути на слуху, але не зник: MG побув короткий період у складі BMW, а в 2005 році був придбаний китайською компанією Nanjing Automobile Group.
У 2007 році Nanjing Automobile Group був об’єднаний з державним SAIC, четвертим за величиною виробником автомобілів у Китаї – MG продовжив розвиток під управлінням SAIC.
Бренд реалізує понад 10 моделей на ринках Азії та Близького Сходу. Також MG набув першого успіху в Європі зі своїми моделями з китайським дизайном. В майбутньому він, можливо, знову зайде на американський ринок.
Щоправда, водії, які мають приємні спогади про родстери MG, швидше за все, будуть розчаровані, дізнавшись, що під китайським керівництвом MG переключився зі спортивних автомобілів на такі електричні позашляховики, як Lotus та Volvo.
Buick / General Motors
Технічно Buick, яким володіє General Motors, не належить Китаю. Але бажання бути представленим на китайському ринку впливає на акценти: так, лінійка американських Buick складається з 4 моделей позашляховиків, тоді як у Китаї представлені 14 моделей Buick на вибір. Деякі моделі під брендом Buick випускаються тільки в Китаї: кожен Buick Envision виготовлений на заводі SAIC у Шанхаї.
Також, General Motors продає сотні тисяч автомобілів, розроблених та виготовлених у Китаї під брендом Wuling та Baojun.
Загальний обсяг продажів GM у Китаї перевищив 2,9 мільйона автомобілів у 2021 році, порівняно з 2,2 мільйонами автомобілів на батьківщині, у Сполучених Штатах. І хоч штаб-квартира GM все ще знаходиться в Америці, Китай для нього є основним напрямком.
Volkswagen
Volkswagen – ще одна компанія, яка обслуговує Китай більше, ніж “домашній ринок”. VW є одним із найбільш продаваних брендів у Китаї, займаючи близько 10% китайського ринку. Останніми роками це число падає у міру того, як вітчизняні китайські бренди набирають обертів.
VW вже багато років розробляє спеціальні моделі для китайського ринку. VW вибудували партнерські відносини як із SAIC, так і з FAW і керують 10 китайськими заводами по всій країні.
Серія електромобілів VW ID для світового ринку має китайське походження, ті ж ID.4 та ID.6 дебютували на Шанхайській автовиставці. І хоч VW досі офіційно німецький, його майбутнє обертається навколо китайського ринку.
Pirelli
Компанія Pirelli – не тільки один із найбільших виробників шин у світі, а й офіційний постачальник шин для гонок Формули-1. Зовсім нещодавно, у 2015 році, China National Chemical Corp. Ltd., відоміша як ChemChina, придбала контрольний пакет акцій Pirelli.
Stellantis
Stellantis, одна з найбільших автомобільних компаній у світі, на 3,09% належить китайській державній компанії Dongfeng Motor Corporation. Stellantis має 50 спільних підприємств з Dongfeng в Ухані і 50 підприємств з Dongfeng в Ченду. Такі бренди, як Dodge, Jeep, Fiat та Alfa Romeo, випускаються та управляються китайською стороною.
Якщо ми забули згадати якусь компанію, дайте нам знати у коментарях! Як ви ставитеся до західних брендів авто, куплених китайськими компаніями?