Передумов для дефіциту палива в Україні немає, але ціни продовжують зростати

За останні кілька днів у деяких мережах АЗС спостерігається локальна відсутність бензинів, однак, щоб говорити про дефіцит цього палива, немає жодних підстав, повідомив на своїй сторінці у Facebook директор Консалтингової групи “А-95” Сергій Куюн.

«У грудні в Україну надходять рекордні обсяги імпорту і бензину, і ДП, які відчутно вищі за «гарячі» літні місяці. Якщо без подробиць, то тижневі постачання бензину у грудні на 30%, а дизеля на 25% вищі, ніж у попередні чотири місяці», — пише експерт.

Він зазначив, що ажіотажу немає, а половина працюючих станцій порожні в очікуванні покупців. «Отже, немає й системної проблеми. Йдеться про локальні обставини та факапи», — сказав він.

До таких локальних проблем Сергій Куюн відніс відсутність пального на станціях «Укрнафти» та «БРСМ-Нафти», які сумарно оперують майже 750 АЗС – понад 15% загальної кількості. “Тому не дивно, що на кілька годин зникає бензин і в деяких популярних мережах”, – каже експерт.

Він пояснив, що після раптової націоналізації Укрнафта на початку листопада залишилася без постачальника пального групи Приват. Додатково, за його словами, тиснули на ринок та мережі «Привату», купуючи більше звичайного продукту на внутрішньому ринку.

Насправді, за словами Сергія Куюна, наприкінці «струснули» всі мережі. З одного боку, черги з бажаючих долити 5 літрів до повного та генератори, з іншого – паралізований через очікування ембарго європейський ринок та знеструмлена митниця, а тепер ще й погода.

«Але хтось має диверсифіковані і нерідко дорогі контракти, піклуючись про клієнтів та країну, а хтось намагається працювати день у день, щоб раптово не переплатити кілька доларів. Але цього разу не прокотило. Буває. У будь-якому випадку, постачання зараз дуже високі, тому передумов для бентеги немає. Щоправда, ціна на зовнішньому ринку за тиждень додала $100/т, але це дрібниці порівняно з повноцінним забезпеченням», — вважає він.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло
Tags: пальне

Останні записи

Чому тривалий простій шкодить автомобілю та як цього уникнути

Тривалий простій шкодить автомобілю і скорочує його ресурс. Багато водіїв думають, що залишаючи машину в…

01.12.2025

Subaru випередила Toyota, BMW та Lexus у сегменті надійних кросоверів

Кросовери продовжують залишатися найпопулярнішим типом автомобілів завдяки практичності, зручності у використанні та керованості, що часто…

01.12.2025

Названо авто став найкращим сімейним авто, випередивши Skoda та Volvo

Хетчбек Volkswagen Polo став найкращим автомобілем для сімей у 2025 році за версією авторитетного британського…

01.12.2025

Чи безпечно змішувати бензини з різним октановим числом

Багатьох водіїв цікавить, чи можна змішувати бензин із різним октановим числом, особливо якщо потрібного палива…

01.12.2025

Електромобілі займають понад 20% європейського ринку

У жовтні європейський авторинок продовжив рости: продажі нових автомобілів склали 1 091 904 одиниці, що на 4,9%…

01.12.2025

Як захистити себе від неправомірних дій поліції за допомогою відео

Водії часто стикаються з незаконними діями поліції, і відеозапис може стати надійним способом захисту своїх…

01.12.2025