За останні кілька днів у деяких мережах АЗС спостерігається локальна відсутність бензинів, однак, щоб говорити про дефіцит цього палива, немає жодних підстав, повідомив на своїй сторінці у Facebook директор Консалтингової групи “А-95” Сергій Куюн.
«У грудні в Україну надходять рекордні обсяги імпорту і бензину, і ДП, які відчутно вищі за «гарячі» літні місяці. Якщо без подробиць, то тижневі постачання бензину у грудні на 30%, а дизеля на 25% вищі, ніж у попередні чотири місяці», — пише експерт.
Він зазначив, що ажіотажу немає, а половина працюючих станцій порожні в очікуванні покупців. «Отже, немає й системної проблеми. Йдеться про локальні обставини та факапи», — сказав він.
До таких локальних проблем Сергій Куюн відніс відсутність пального на станціях «Укрнафти» та «БРСМ-Нафти», які сумарно оперують майже 750 АЗС – понад 15% загальної кількості. “Тому не дивно, що на кілька годин зникає бензин і в деяких популярних мережах”, – каже експерт.
Він пояснив, що після раптової націоналізації Укрнафта на початку листопада залишилася без постачальника пального групи Приват. Додатково, за його словами, тиснули на ринок та мережі «Привату», купуючи більше звичайного продукту на внутрішньому ринку.
Насправді, за словами Сергія Куюна, наприкінці «струснули» всі мережі. З одного боку, черги з бажаючих долити 5 літрів до повного та генератори, з іншого – паралізований через очікування ембарго європейський ринок та знеструмлена митниця, а тепер ще й погода.
«Але хтось має диверсифіковані і нерідко дорогі контракти, піклуючись про клієнтів та країну, а хтось намагається працювати день у день, щоб раптово не переплатити кілька доларів. Але цього разу не прокотило. Буває. У будь-якому випадку, постачання зараз дуже високі, тому передумов для бентеги немає. Щоправда, ціна на зовнішньому ринку за тиждень додала $100/т, але це дрібниці порівняно з повноцінним забезпеченням», — вважає він.