Підготуйтеся до зими
Діагностика автомобіля – перше, що потрібно зробити напередодні сильних холодів. Експерти рекомендують насамперед перевірити справність гальмівної системи та залити в бачок омивача рідину, яка призначена для мінусових температур.
Крім того, треба перевірити рівень та щільність електроліту в акумуляторі (це можна зробити в будь-якому сервісі); за необхідності замінити свічки запалювання (середній термін їхньої служби становить 50 000 км); переконатися, що салонний фільтр не забився пилом і пухом – інакше можна зіткнутися з низькою продуктивністю салонного обігрівача. А ще варто подумати про заміну моторного масла: кожен холодний пуск знижує ресурс двигуна так само, як 200-300 км пробігу в нормальних умовах. Чим новіше мастило – тим менше знос.
Зберігайте терпіння
Не поспішайте вранці відразу заводити автомобіль. Якщо машина довго стояла без руху, то тиск у системі живлення міг упасти. Щоб відновити його, керуючій електроніці та бензонасосу потрібен час. Тому після включення запалення потрібно зробити паузу в 2-3 секунди і лише потім “будити” стартер. Дотримуватися цього правила корисно не тільки в холодну пору року.
Якщо автомобіль оснащений механічною коробкою передач, напрацюйте звичку вичавлювати зчеплення перед поворотом ключа. Це убезпечить від раптового ривка та потенційної аварії у випадку, якщо машина стоїть на передачі. А взимку також полегшить життя стартеру, якому не доведеться прокручувати разом з колінвалом ще й загусне трансмісійне мастило.
Бережіть електроенергію
Розрядити акумулятор на сильному морозі – справа кількох хвилин. Якщо після 8–10 секунд обертання стартера двигун не оживає, то зробіть хвилинний перепочинок. А якщо чотири-п’ять подібних підходів успіху не принесли, то, найімовірніше, справа закінчиться повністю розрядженою батареєю.
Варіантів у такій ситуації два: відбуксирувати автомобіль на тепле крите паркування, сподіваючись розтопити його «холодне серце», або вирушати в сервіс: цілком імовірно, що виникла несправність у системі запалення або живлення.
Не заводіть «з штовхача»
Якщо ми згадали варіант з буксируванням, то обмовимося: спроби завести сучасний автомобіль «з штовхача» загрожують неприємностями. По-перше, паливо, що не згоріло, осідає на каталітичному нейтралізаторі, що згодом призводить до детонації і руйнування його сот. По-друге, такі вправи не корисні для автоматичної коробки. По-третє, за надмірної старанності можна порвати ремінь ГРМ.
“Прикурюйте” з розумом
Якщо ви впевнені, що проблема лише в акумуляторі, що сів, то розумним рішенням буде спроба «прикурити». Ось тільки робити це потрібно уважно. Вибирайте “донора” з акумулятором схожої ємності і тієї ж напруги – зазвичай це 12 вольт. І суворо дотримуйтесь послідовності підключення. Спочатку закріпіть затискач на плюсовій клемі “донора”, інший кінець дроту посадіть на “плюс” “пацієнта”. А потім мінус справної батареї підключіть до маси розрядженого автомобіля будь-якої металевої деталі його кузова. Від’єднувати – у зворотному порядку.
Перевірте нештатну електроніку
Більшість сучасних автомобілів оснащені штатними протиугонками, проте багато хто воліє посилити захист сигналізаціями сторонніх виробників. Замерзлий блок управління, датчик, що відволожився, або нестабільний контакт такої системи можуть блокувати запуск двигуна.
Leave a Comment