Український автопром може відродитися: названа формула успіху

Share

У Києві пройшов III-й Щорічний Український Автомобільний Форум, організований британською компанією Strategy Council і Асоціацією автовиробників України «Укравтопром».

Форум вже міцно зарекомендував себе як ключове місце зустрічі основних діючих і потенційних гравців автомобільної промисловості України.

Як і у минулі роки, захід викликав великий інтерес і зібрав високопоставлених автомобільних керівників не лише з України, а з багатьох країн світу, які зацікавлені у розкритті індустріального потенціалу країни та зробити її важливим гравцем у глобальному ланцюжку поставок для виробництва автомобілів та комплектуючих до них.

Нова українська влада поставила перед собою дуже амбітні цілі і терміни їх досягнення – зростати, як мінімум, на 5-7% на рік, а за підсумками 5 років зрости на 40%, зауважив у своєму виступі на Форумі президент асоціації автовиробників України Михайло Резнік. «Дійсно, це дуже амбітне завдання, враховуючи наслідки руйнування економіки, що відбувались останні шість років.

Тому без амбітних цілей та високої швидкості прийняття рішень є всі шанси залишитися у списку країн, де жебрацька заробітна плата є головною конкурентною перевагою для залучення інвестицій», – зазначив керівник Укравтопрому.

Також керівник Укравтопрому висловив сподівання, що потенціал автомобілебудівної галузі буде врахований новою владою при формуванні стратегії економічного прориву.

«Нещодавно у Маріуполі Президент Зеленський заявив, що його метою є те, аби Україна була у світових підручниках поряд з кейсами таких країн як Японія і Південна Корея. Це надихає, бо ми пам’ятаємо, що драйверами успіху цих країн була індустріалізація, розвиток машинобудування, створення власного автопрому» – наголосив пан Резнік та висловив сподівання, що саме ці апробовані, надійні генератори росту будуть враховані тими, хто формує стратегію економічного прориву.

Так, за оцінками Міжнародного валютного фонду, світовий автопром створює близько 6% глобального ВВП і 8% глобальної торгівлі. У світовому виробництві автотранспортних засобів і їх комплектуючих зайнято понад 9 млн. чоловік, а це більше 5% від загальної зайнятості в усіх промислових підприємствах.

З таким потенціалом галузь входить до складу секторів, що створюють передумови нового економічного зростання та нової якості життя.

Саме тому на порозі четвертої промислової революції захист та розвиток галузі не зникає з порядку денного успішних та відповідальних економік, а навпаки, стає одним з мейнстрімів сучасної політики, підкреслив Олександр Козіс – Голова Правління Корпорації УкрАВТО, який презентував дослідження основних існуючих бар’єрів для залучення інвестицій у промисловість. Доки національне законодавство буде створювати більш сприятливі умови для імпорту готової продукції, чекати на інвесторів і глобальних партнерів у високотехнологічне виробництво немає сенсу, зазначив пан Козіс.

Держава має зняти табу на приватне-державне партнерство у питанні реалізації нових промислових проектів та відновленню існуючих. Без цього Україна ризикує черговий раз упустити можливість залучити інвестиції у розвиток промислового сектору, який є надійним гарантом економічної безпеки, а буде продовжувати втрачати технологічні компетенції, та позиції на власному і зовнішніх ринках, акцентував у своєму спічі Айварас Абрамавічус – Генеральний директор УкрОборонПрому, який гарантував, що керівництво держави розуміє це і готове до рішучих дій, щоб виправити вкрай запущену ситуацію. Також він підкреслив, що держконцерн «Укроборонпром» готовий розвивати співпрацю з приватними компаніями, що виготовляють компоненти для європейського автопрому, підкреслив, що для успішної реалізації таких проектів потрібна «політична воля керівництва країни і підтримка інших держінститутів».

Особливо це стосується митниці, наголосив пан Абрамавічус. «Світові компанії хочуть доставляти товар швидко і без сюрпризів, тому велика надія на нове керівництво, яке забезпечить такі умови для передбачуваного проїзду через митницю», – зазначив він.

Головними трендами всіх міцних економік планети стали протекціонізм і посилення ролі держави у розвитку промисловості, цей меседж і став лейтмотивом цьогорічного Форуму. Незважаючи на жваві дискусії та різні погляди щодо шляхів та інструментів залучення інвестицій, цей тезис не викликав жодних сумнівів.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Американці назвали бренди з найбільш відданими клієнтами

Експерти видання iSeeCar вивчили дані понад 929 тисяч автомобілів, випущених з 1981 по 2009 рік,…

06.11.2024

Стало відомо, чому китайські електрокари такі дешеві

Нещодавно в японському регіоні Тюбу провели закриту виставку для виробників автозапчастин, де показали китайські електрокари.…

06.11.2024

Автомеханік пояснив, чи обов’язковий прогрів двигуна взимку для нових авто

З настанням холодів у водіїв з'являються додаткові турботи щодо обслуговування своїх транспортних засобів. Автомеханік розповів,…

06.11.2024

Новий Mercedes-Benz CLA отримає технології від прототипу EQXX

У Mercedes-Benz розповіли про нове CLA. Субкомпактна модель третього покоління перебереться на платформу MMA, вийде…

06.11.2024

Land Rover представив ювілейну версію Discovery із новим двигуном

Компанія Land Rover представила особливу версію Discovery до 35-річчя моделі, а також новий 3,0-літровий дизельний…

06.11.2024

Названо 10 іномарок з пробігом, які відзначаються високою надійністю

Закордонний портал TopSpeed ​​оприлюднив список найнадійніших німецьких кросоверів з пробігом не дорожчим за 600 тис…

06.11.2024