Новини

Хто відповідальний за ДТП, якщо за кермом був не власник авто

Дуже часто буває так, що машина зареєстрована на одну особу, але використовується зовсім іншою. У разі дорожніх форс-мажорів можуть випливти нюанси, про які водіям слід знати. Розберемося, на кого згідно із законом лягає відповідальність за ДТП і хто повинен буде сплатити матеріальні збитки постраждалим, якщо за кермом був не фактичний власник авто.

Яка відповідальність лежить на водію, а яка — на власнику авто

Розглянемо ситуацію.

Іван Іванович на прохання свого брата Максима Івановича позичив йому свій Volkswagen Golf на два дні для поїздки за місто. Дорогою сталася ДТП з вини Максима Івановича. Кому доведеться відповідати за те, що трапилося — власнику авто чи водієві?

У разі ДТП без постраждалих саме водій, а не власник транспортного засобу несе адміністративну та кримінальну відповідальність. Так, згідно зі статтею 124 КУпАП, винуватця чекає штраф чи позбавлення права на керування ТЗ на строк від 6 місяців до одного року.

Якщо в аварії є постраждалі, автомобіліста, через якого сталася дорожня пригода, можу позбавити волі та права на керування ТЗ (стаття 286 Кримінального кодексу).

Тобто саме Максим Іванович заплатить штраф і йому доведеться відповідати у суді у разі заподіяння шкоди життю та здоров’ю третім особам.

Хто відшкодовує матеріальні збитки

Відповідальність водія страхує поліс автоцивілки. Дія поліса поширюється на будь-якого водія, який керує транспортом на законних підставах. Незалежно від того, хто сидів за кермом авто, страхова компанія відшкодує збитки постраждалим в рамках умов договору. Так, заявляти у страхову компанію про страхову подію буде той, хто був за кермом, а ось писати заяву на отримання відшкодування — лише власник авто.

Але іноді страхової суми по ОСЦПВ не вистачає, щоб повністю покрити ремонт автомобіля. Хто ж у цій ситуації крайній?

Неможливо точно спрогнозувати, на кого та в якому обсязі ляжуть зобов’язання щодо оплати різниці компенсації. Найімовірніше, що на водія. Встановити це зможе суд.

Тут доречно згадати про додатковий поліс ДЦВ, який розширює відповідальність по автоцивілці до 1 млн грн. Коли лімітів по автоцивілці не вистачає, ви можете покрити суму, якої не вистачає, за допомогою ДЦВ.

ДТП з водієм, який працює за наймом

Коли ДТП відбувається з вини водія, який працює за наймом, відповідальність за нього лягає на роботодавця. Людина звільняється від оплати збитків, якщо вона керувала транспортом під час виконання трудових зобов’язань. Компенсація має бути виплачена власником авто — компанією, за якою числиться цей ТЗ.

Інша річ, якщо водій працевлаштований неофіційно. Трудові відносини документально не зафіксовані — водій самостійно несе відповідальність за завдану шкоду. Будь-який суд зобов’яже саме автомобіліста відшкодовувати збитки постраждалим.

Хто може керувати автомобілем на законних підставах в Україні

Безпосередній власник автомобіля має право передавати його у користування іншій особі, яка має посвідчення водія відповідної категорії. А також слід віддати техпаспорт та страховий поліс. Про це йдеться у ПДР (п. 2.2). Таким чином, в Україні спрощено можливість використання авто, наприклад, якщо в сім’ї один ТЗ, а посвідчення водія є у всіх її членів.

До речі, в Україні ви можете не ділитись оригіналом техпаспорта, а використовувати його електронний варіант. Шерінг техпаспорта доступний у «Дія».

Зараз не потрібно оформлювати доручення на керування транспортом при передачі керма іншій людині.

Миськів Роман

Людина яка фанатіє від спортивних автомобілів і полюбляє грати у авмобільні ігри.

Опублікував
Миськів Роман

Останні записи

Volkswagen готує до виходу доступний електрокросовер ID. Cross

Volkswagen готує до виробництва доступний міський електромобіль ID.2all вартістю близько 25 000 євро. До нього…

24.11.2025

Чому штрафи за неправильну парковку часто скасовують у судах

Штрафи за стоянку в заборонених місцях часто скасовують у судах, бо багато постанов складаються з…

24.11.2025

Mercedes-AMG готує електричний суперкар GT

Mercedes-AMG, раніше відомий потужними V8 і V12, активно переходить до електрики. Після експериментів з EQE…

24.11.2025

Зимові випробування електромобілів: запас ходу та комфорт

Нова програма Green NCAP перевірила три електромобілі - Dacia Spring, Hyundai Inster та VW ID.4…

24.11.2025

Audi готує компактний електрокросовер A3 e-tron із запасом ходу до 600 км

Німецький преміальний бренд Audi готує до випуску повністю електричний компактний кросовер, який, за даними порталу…

24.11.2025

Перші рендери восьмого покоління Mercedes-Benz S-Class

Перша генерація великого седана Mercedes-Benz S-Class з'явилася ще у 1972 році. Відтоді модель дійшла до…

24.11.2025