Дуже часто буває так, що машина зареєстрована на одну особу, але використовується зовсім іншою. У разі дорожніх форс-мажорів можуть випливти нюанси, про які водіям слід знати. Розберемося, на кого згідно із законом лягає відповідальність за ДТП і хто повинен буде сплатити матеріальні збитки постраждалим, якщо за кермом був не фактичний власник авто.
Розглянемо ситуацію.
Іван Іванович на прохання свого брата Максима Івановича позичив йому свій Volkswagen Golf на два дні для поїздки за місто. Дорогою сталася ДТП з вини Максима Івановича. Кому доведеться відповідати за те, що трапилося — власнику авто чи водієві?
У разі ДТП без постраждалих саме водій, а не власник транспортного засобу несе адміністративну та кримінальну відповідальність. Так, згідно зі статтею 124 КУпАП, винуватця чекає штраф чи позбавлення права на керування ТЗ на строк від 6 місяців до одного року.
Якщо в аварії є постраждалі, автомобіліста, через якого сталася дорожня пригода, можу позбавити волі та права на керування ТЗ (стаття 286 Кримінального кодексу).
Тобто саме Максим Іванович заплатить штраф і йому доведеться відповідати у суді у разі заподіяння шкоди життю та здоров’ю третім особам.
Відповідальність водія страхує поліс автоцивілки. Дія поліса поширюється на будь-якого водія, який керує транспортом на законних підставах. Незалежно від того, хто сидів за кермом авто, страхова компанія відшкодує збитки постраждалим в рамках умов договору. Так, заявляти у страхову компанію про страхову подію буде той, хто був за кермом, а ось писати заяву на отримання відшкодування — лише власник авто.
Але іноді страхової суми по ОСЦПВ не вистачає, щоб повністю покрити ремонт автомобіля. Хто ж у цій ситуації крайній?
Неможливо точно спрогнозувати, на кого та в якому обсязі ляжуть зобов’язання щодо оплати різниці компенсації. Найімовірніше, що на водія. Встановити це зможе суд.
Тут доречно згадати про додатковий поліс ДЦВ, який розширює відповідальність по автоцивілці до 1 млн грн. Коли лімітів по автоцивілці не вистачає, ви можете покрити суму, якої не вистачає, за допомогою ДЦВ.
Коли ДТП відбувається з вини водія, який працює за наймом, відповідальність за нього лягає на роботодавця. Людина звільняється від оплати збитків, якщо вона керувала транспортом під час виконання трудових зобов’язань. Компенсація має бути виплачена власником авто — компанією, за якою числиться цей ТЗ.
Інша річ, якщо водій працевлаштований неофіційно. Трудові відносини документально не зафіксовані — водій самостійно несе відповідальність за завдану шкоду. Будь-який суд зобов’яже саме автомобіліста відшкодовувати збитки постраждалим.
Безпосередній власник автомобіля має право передавати його у користування іншій особі, яка має посвідчення водія відповідної категорії. А також слід віддати техпаспорт та страховий поліс. Про це йдеться у ПДР (п. 2.2). Таким чином, в Україні спрощено можливість використання авто, наприклад, якщо в сім’ї один ТЗ, а посвідчення водія є у всіх її членів.
До речі, в Україні ви можете не ділитись оригіналом техпаспорта, а використовувати його електронний варіант. Шерінг техпаспорта доступний у «Дія».
Зараз не потрібно оформлювати доручення на керування транспортом при передачі керма іншій людині.
6 листопада BMW оголосила про свій склад на автосалоні у Гуанчжоу 2024 року, який відкриється…
Суперечки у тому, яка трансмісія краще, механічна чи автоматична, не згасають з появи варіанта, що…
Японський автовиробник Mazda за останні 10 років зробив величезний ривок уперед, випускаючи одні з найкращих…
Експерти видання iSeeCar вивчили дані понад 929 тисяч автомобілів, випущених з 1981 по 2009 рік,…
Нещодавно в японському регіоні Тюбу провели закриту виставку для виробників автозапчастин, де показали китайські електрокари.…
З настанням холодів у водіїв з'являються додаткові турботи щодо обслуговування своїх транспортних засобів. Автомеханік розповів,…
Leave a Comment