Від представників влади пролунали тривожні заяви про те, що палива в країні залишилося лише на 30 днів. Директор ТОВ «Консалтингова група А-95» Сергій Куюн пояснює, що насправді це означає, повідомляє «Фокус».
«В Україні лишилося запасів лише на 30 діб… Таку новину вчора понесли сайти та тг-канали з посиланням на Міненерго.
Деякі особливо стресонестійки вже зібрались на заправку. Гадаю, їм там будуть раді. (чому, читайте нижче).
Дозвольте пояснити та прояснити.
Справа в тому, що запасів не «лише» на 30 діб, а на «цілих» 30 діб!
З початку року ми перебуваємо у хронічному профіциті всіх марок пального. Спочатку всі готувались до 5 лютого — ембарго на російські нафтопродукти в Європі.
Потім всі чекали на посівну…
Зараз невідомо чого чекають, але пального дуже багато.
На це також вказує зниження цін: за останній місяць бензин втратив 1,5 грн, дизпальне майже 2,5 грн/л. Окрім цього, зберігається потенціал подальшого охолодження на 2-3 грн/л. Сподіваюсь, за 2-3 тижні (с) він буде реалізований.
Про 30-денний запас пального Міненерго у своєму релізі каже у контексті необхідності створення стратегічних запасів нафтопродуктів. З цим важко сперечатись, минулорічна весна це показала дуже переконливо.
Той 30-денний запас, який нині є у трейдерів і який дійсно є чималий за параметрами цієї галузі — ситуативний. Сьогодні він є, завтра нема, це рішення кожного окремого трейдера. Мета створення мінімального запасу нафти та нафтопродуктів (МЗНН) — законодавчо зобов’язати трейдерів тримати певний запас залежно від їх обороту. Це практика Європи та інших розвинутих країн.
Зараз точиться обговорення — яким той запас має бути, де його зберігати, як обліковувати. Чиновники пропонують досягти 61 дня споживання. Але не одразу, як багато хто подумав на ринку, а розтягнути це 8 років. На першому етапі пропонується закріпити всього 3% або 11-денний запас (але не менше 2000 т). Вважаю це правильним, бо фактично його зазвичай й так всі мають й це дозволить на малих обертах відпрацювати звітність.
По зберіганню. Ворог не спить. Накачувати нафтобази пальним не розумно й це всі розуміють. Проектом закону передбачається дозволити зберігати 50% своїх запасів за кордоном. До речі, на сьогодні це вже фактично робить «Укрзалізниця» у Клайпеді (Литва), звідки вона постачає частину пального для власних потреб, та UPG, що володіє перевалювальним терміналом у польському Щецині. Тобто це, синку, не фантастика — можна придбавати, створювати або орендувати потужності.
В Європі також практикують «тікети» — купуєш не пальне, а опцію на його видачу спеціалізованим терміналом у разі потреби.
Отже, все добре, пальне є, на заправку з каністрами не поспішаємо, бо ціна ще буде падати.
Щодо рецедиву дефіциту через раптові атаки ворога скажу так: в атаки вірю, в дефіцит — ні. За рік побудована розгалужена та потужна система постачань, створений величезний флот бензовозів, укладені контракти та зацементовані маршрути. Зупинити це неможливо.
Мабуть, це одна з небагатьох речей, в якій я сьогодні впевнений. Більше впевнений я тільки у наших військових».
Так вийшло, що багато хто з нас, навіть водії зі стажем, недостатньо серйозно ставляться до…
В Україні з'явився новий автомобільний бренд — INEOS, про що повідомили на офіційному сайті українського…
З наближенням зими важливо перевірити стан вашого автомобіля, особливо акумуляторну батарею. Що ще відомо Перед…
Hyundai визнав, що клієнтів стали бісити сенсорні екрани. Північноамериканський центр дизайну Hyundai (HDNA) влаштував день…
Volvo завжди був брендом, що є синонімом безпеки та скандинавського дизайну. Компанія довгий час балансувала…
До прем'єри готується новий недорогий позашляховик Toyota Land Cruiser FJ, і вже є деяка інформація…
Leave a Comment