Новини

У Європі побудують ще дві гігафабрики за 10 мільярдів євро

Share

Два виробники батарей для електромобілів готуються відкрити заводом на території Євросоюзу. Сукупні інвестиції в ці проєкти становитимуть приблизно 10 мільярдів євро. Як пише Reuters, ці угоди стануть можливими завдяки новим правилам держпідтримки «зеленої» енергетики, які ЄС запроваджує в рамках конкуренції зі США.

Так, шведська компанія Northvolt хоче побудувати в місті Хайде на півночі Німеччини гігафабрику, в яку інвестує від 3 до 5 мільярдів євро. Втім, проєкт вона запустить лише за умови отримання від держави субсидії у розмірі 600 мільйонів євро – останнє має схвалити Єврокомісія.

Northvolt і влада землі Шлезвіг-Гольштейн ще в березні минулого року підписали меморандум щодо взаєморозуміння, проте згодом шведи заявили, що замість Німеччини можуть побудувати завод у США через більш сприятливі умови з урахуванням субсидій і витрат. Це так званий Закон про зниження інфляції (IRS), який, зокрема, передбачає, що Штати витратять на підтримку відповідної індустрії до 430 мільярдів доларів.

Німецький завод Northvolt мають запустити у 2026 році. Його річна виробнича потужність становитиме 60 гігават-годин і приблизно 1 мільйон електромобілів. Підприємство забезпечить роботою щонайменше 3 тисячі осіб.

Тим часом тайванська фірма ProLogium обрала для будівництва свого першого закордонного заводу французьке місто Дюнкерк, хоча спочатку розглядалися варіанти локацій у Німеччині та Нідерландах. Цю угоду лобіював особисто президент Емманюель Макрон, і в підсумкуму в ProLogium визнали запропоновані Францією умови найбільш привабливими. Цей завод також мають ввести в експлуатацію у 2026 році.

Ініціативи на кшталт угоди з Northvolt перебувають у рамках загальної стратегії Євросоюзу, який намагається зменшити свою залежність від азіатських країн на фоні переходу від машин із ДВЗ до електромобілів. Водночас Європа залежить від Азії і щодо поставок відповідної сировини, включно з літієм, кобальтом і марганецем. Наступають і автовиробники: за останній рік частка китайських електромобілів на ринку Німеччини зросла втричі.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Миськів Роман

Людина яка фанатіє від спортивних автомобілів і полюбляє грати у авмобільні ігри.

Опублікував
Миськів Роман

Останні записи

Водіїв не позбавлятимуть прав за “аварійку як подяку”: поліція спростувала фейк

Останнім часом у соціальних мережах активно шириться інформація про те, що в Україні водіїв можуть…

25.06.2025

BMW підняла ціну на M5 Touring 2026 року, незважаючи на відсутність оновлень

BMW збільшила ціну на M5 Touring 2026 модельного року, незважаючи на відсутність змін в оснащенні.…

25.06.2025

Новий Nissan Juke стане електромобілем з запасом ходу до 500 км

Один із найвпізнаваніших міських кросоверів Nissan - Juke - готується до повного оновлення. Японський виробник…

25.06.2025

Автоексперт назвав головні проблеми вживаного Ford Focus третього покоління

Фахівець звернув увагу на те, що замість класичного "автомата" у Ford Focus III використовують роботизовану…

25.06.2025

Tesla Model Y став найбільш продаваним електромобілем у Європі у травні 2025 року

За даними JATO Dynamics , у травні 2025 року Tesla Model Y знову став продаваним електрокаром в Європі -…

25.06.2025

Skoda Elroq RS отримала спецверсію в матовому сірому кольорі (ФОТО)

Компактний кросовер Skoda Elroq 2025 року нещодавно отримав нову модифікацію RS, яка суттєво збільшує потужність…

25.06.2025