Новини

У Європі побудують ще дві гігафабрики за 10 мільярдів євро

Два виробники батарей для електромобілів готуються відкрити заводом на території Євросоюзу. Сукупні інвестиції в ці проєкти становитимуть приблизно 10 мільярдів євро. Як пише Reuters, ці угоди стануть можливими завдяки новим правилам держпідтримки «зеленої» енергетики, які ЄС запроваджує в рамках конкуренції зі США.

Так, шведська компанія Northvolt хоче побудувати в місті Хайде на півночі Німеччини гігафабрику, в яку інвестує від 3 до 5 мільярдів євро. Втім, проєкт вона запустить лише за умови отримання від держави субсидії у розмірі 600 мільйонів євро – останнє має схвалити Єврокомісія.

Northvolt і влада землі Шлезвіг-Гольштейн ще в березні минулого року підписали меморандум щодо взаєморозуміння, проте згодом шведи заявили, що замість Німеччини можуть побудувати завод у США через більш сприятливі умови з урахуванням субсидій і витрат. Це так званий Закон про зниження інфляції (IRS), який, зокрема, передбачає, що Штати витратять на підтримку відповідної індустрії до 430 мільярдів доларів.

Німецький завод Northvolt мають запустити у 2026 році. Його річна виробнича потужність становитиме 60 гігават-годин і приблизно 1 мільйон електромобілів. Підприємство забезпечить роботою щонайменше 3 тисячі осіб.

Тим часом тайванська фірма ProLogium обрала для будівництва свого першого закордонного заводу французьке місто Дюнкерк, хоча спочатку розглядалися варіанти локацій у Німеччині та Нідерландах. Цю угоду лобіював особисто президент Емманюель Макрон, і в підсумкуму в ProLogium визнали запропоновані Францією умови найбільш привабливими. Цей завод також мають ввести в експлуатацію у 2026 році.

Ініціативи на кшталт угоди з Northvolt перебувають у рамках загальної стратегії Євросоюзу, який намагається зменшити свою залежність від азіатських країн на фоні переходу від машин із ДВЗ до електромобілів. Водночас Європа залежить від Азії і щодо поставок відповідної сировини, включно з літієм, кобальтом і марганецем. Наступають і автовиробники: за останній рік частка китайських електромобілів на ринку Німеччини зросла втричі.

Миськів Роман

Людина яка фанатіє від спортивних автомобілів і полюбляє грати у авмобільні ігри.

Опублікував
Миськів Роман

Останні записи

Названі автомобілі, які найчастіше не проходять техогляд з першого разу

Згідно з дослідженням TÜV, кожен п'ятий автомобіль у Німеччині не проходить техогляд з першого разу.…

24.11.2025

Прості правила, щоб уникнути проблем при купівлі уживаного автомобіля

Багато людей зараз обирають автомобілі з пробігом, оскільки нові машини постійно дорожчають і стають менш…

24.11.2025

Renault представив серійну версію електричного фургона Trafic E-Tech

Renault готує нове покоління легких комерційних електромобілів, створених спільно з Volvo і CMA CGM через…

24.11.2025

Середня вартість нового автомобіля в Україні перевищила 32 тис. євро

Попри економічні труднощі, викликані війною, ринок нових автомобілів в Україні продовжує функціонувати і навіть демонструє…

24.11.2025

Скільки реально заряджається електромобіль і від чого залежить швидкість

Для тих, хто лише знайомиться з електромобілями, найбільше хвилювання зазвичай викликає уявна "повільність" зарядки. Та…

24.11.2025

Названо 5 найкрасивіших європейських фастбеків

Хоча термін «фастбек» ​​найчастіше асоціюється з американськими класиками 60-х, Європа створила не менше культових силуетів.…

24.11.2025