Чи зміниться порядок ввезення європейського авто в Україну, що вимагають евробляхери і коли вже закінчиться ця боротьба – читайте в ексклюзивному матеріалі Фактів ICTV.
Днями президент Петро Порошенко підписав закон Про деякі питання ввезення на митну територію України та реєстрації транспортних засобів. Документ скасовує необхідність надання сертифікату підтвердження відповідності екологічним стандартам.
Журналісти поспілкувалися з головою ГО АвтоЄвроСила Олегом Ярошевичем, який розповів, чи змінив щось даний закон для звичайних українців, що чекає на європейські вживані авто в Україні та коли вдасться досягнути компромісу щодо ввозу авто в Україну.
Що вирішив закон
– Закон, який підписав Петро Порошенко був протягнутий через ВР кілька місяців тому. Він жодним чином не змінює ситуацію, але дає можливість автотрейдерам більш лояльно завозити нові автомобілі на територію України.
Це автолобізм на нові машини. Він не поліпшує розмитнення для звичайних українців, а ось для оптових або монополістів ринку — так. Подібні закони пом’якшують або дають можливість спростити систему пригону нових, їх узаконення або ж до 10 років даватимуть можливість виконувати умови стандартизації щодо екологічного стану.
Для звичайного ж українця це не поліпшить обставини пригону та й взагалі нічого не змінить.
Саме тому ми цей закон не блокували і не давали йому розголосу, бо розуміли, що він нам не шкодить і не дає жодної допомоги у вирішенні нашого питання.
Діалог влада-активісти
– Діалог дійсно є. Зараз Мінекономіки рахують доцільність, дають економічні обґрунтування щодо зниження або зняття повністю акцизу, зниження митних ставок.
Ми зробили свої прорахунки – і дали їх до Міністерства економіки, вони опрацьовують цю інформацію. Голова комітету ВР з питань податкової та митної політики Ніна Южаніна дає можливість зараз розробити ідеальний закон, коли буде задоволені і держава (надходження до бюджету), і українці (доступно для громадян).
Хто затягує процес
– Затягують інстанції державні, тому що дуже складна система законоутворення або прийняття цього закону, тому що є як автолобісти, так і зацікавлені особи, які не хочуть прийняти закон, тому що це вже не буде абсолютно контрольований ринок.
Це будуть нормальні європейські відносини, ринкові відносини, де кожна зацікавлена особа зможе брати участь у самому процесі.
На жаль, це тяжко просувається і лише під тиском громадськості. Вже кілька законопроектів, які ми принесли до комітету ВР, утворюють велику субстанцію. Ми робимо таку субвенцію законів, яка буде ідеальною для прийняття в Україні.
Чи є головний законопроект
– У парламенті зараз знаходяться 29 законопроектів, що пов’язані певним чином з розмитненням. Вони всі не змінять кардинально ситуацію, але частково знімуть соціальне напруження.
А ось такого комплексного законопроекту ще просто не існує.
Чому?
Якщо брати глобально і дивитися щодо митного законодавства, то нас не влаштовує як громадян України процентні ставки щодо нараховування.
Наприклад, від об’єму двигуна 2.0 до 2.5 збільшується ставка митних платежів у 14 разів.
Це все-таки є не фаховий підхід і потрібний, як у Європі, класифікатор, але він не має так категорично відрізнятися у цифрах. Ми наводимо приклад європейських законів, бо вони обдумані, розумні і десятки років обкатані.
В Європі немає такої великої градації цінової політики, тому що ця градація приводить до того, що Audi A6, яка має об’єм двигуна 1.9, можемо розмитнити по нинішньому закону за 1000 євро податків, але того ж року авто, але з двигуном 2.5, маємо розмитнювати за 4500 євро.
Ми хочемо, щоб цей класифікатор був розглянутий і проведений до норм європейського зразку. Економічно правильно і доцільно створювати саме такий механізм.
Коли рішення
– У нас є дуже унікальний шанс — добитися результату саме до кінця цього року – початку наступного.
Президентські або парламентські – це політична гра, і саме під вибори ми можемо проштовхнути і змусити народних обранців і президента зробити такий закон. Це буде дуже важко, але варто його довести і зробити його максимально комфортним.
Також Факти ICTV поговорили з представником компанії Carsgroup Загороднім Віталієм, який також розповів, що змінив закон 5470-д для розмитнення авто.
– Відповідно до нового закону, який вчора підписав Петро Порошенко, зміниться лише те, що сертифікат екологічного відповідності автомобіля (Євро-5) – вимагатимуть від автомобілістів не при безпосередньому перетині кордону, а при реєстрації ТЗ.
Це мало що змінить, адже вирішити питання цього сертифіката і зараз не складе особливих труднощів.
Наприклад, я їду з Грузії – приїжджаю в порт Чорноморськ і не хочу їхати на митницю до Києва, але виходить, що перша митниця вимагатиме від мене довідку Євро-5, яка робиться дуже легко. Виходить, що тільки виїзд з порту прискориться – і то лише на одну довідку.
Ремені безпеки – це не просто частина автомобіля, це наша безпека на дорозі. Але чомусь…
Renault позбавить кросовери «спільного» двигуна з Mercedes-Benz. Французькі журналісти з'ясували, що 1,3-літровий агрегат лінійки TCe…
Найголовніше — звертатися лише до перевіреного автосервісу, який можна знайти за рекомендаціями друзів, колег, знайомих.…
Щоб зимові шини прослужили якнайдовше, головне — це використовувати їх лише в сезон. Не варто…
Прототип майбутнього Mercedes-Benz CLA встановив світовий рекорд за найдовшим 24-годинним пробігом на електромобілі. Завданням пілота було проїхати…
Баварський автовиробник BMW вже не вперше потрапляє на те, що занижує реальну потужність своїх автомобілів.…
View Comments
Олигархи для олигархов
Народ - ЧМО
В Украиге всегда так было, есть и будет
Страна дебилов