«Експоненційне зростання, яке триватиме „сильно“ протягом усього 2023 року», – так Міжнародне енергетичне агентство (МЕА) описує прогрес електромобілів у світі. Балансові звіти та прогнози представлені в документі «Global EV Outlook», в якому установа підбиває підсумки недавнього минулого та представляє такі сценарії екосистеми мобільності: від транспортних засобів до акумуляторів, що проходять через ланцюжки поставок.
По-перше, у 2022 році глобальні продажі електромобілів перевищили 10 мільйонів, що становить 14% усіх реєстрацій порівняно з 9% у 2021 році та 5% у 2020 році. Як завжди, на ринку домінував Китай (60%), за ним слідувала Європа (15%) та США (8%). Але країни, що розвиваються, також досягли успіху: в Індії, Таїланді та Індонезії було продано 80 000 електромобілів.
Після 2,3 млн проданих екологічно чистих транспортних засобів у першому кварталі глобальні продажі електромобілів фактично становитимуть 14 млн до кінця року. Це на 35% більше, ніж торік. Таким чином, частка ринку зросте до 18% завдяки держпідтримкам та зростанню цін на нафту.
Заглядаючи ще далі в часі, МЕА представляє 2030 рік, у якому автомобілі з нульовим рівнем викидів завоюють 35% світового ринку. На першому місці в рейтингу серед регіонів, як і раніше, буде Китай (40%), а Європа та США залишаться позаду (відповідно 25% та 20%).
У 2022 році попит на акумулятори зріс до 550 ГВт/год із 330 ГВт/год у 2021 році (+65%). Але виробництво зростає паралельно і, дотримуючись цієї тенденції, забезпечить усі необхідні потужності у 2030 та 2050 роках.
Ще один цікавий факт стосується сегментів, які віддають перевагу електромобілістам. У 2022 році серед доступних варіантів переважали позашляховики та великі автомобілі: досить сказати, що 60% електромобілів, представлених у Європі та Китаї, були із цих сегментів.