Директор Консалтингової групи “А-95” Сергій Куюн заявив про те, що у лютому 2023 року понад 100 тис. т імпортованого в Україну дизельного палива може мати російське походження.
За його оцінками, з початку року бензин і дизпальне на українських АЗС втратили 4-5 грн на літрі, або 8-10%. Але чемпіоном є скраплений газ, який здешевшав теж на 5 грн, але це становить 20%.
“Це здешевшання автогазу відбувається переважно завдяки збільшенню частки… російського ресурсу. Він іде не напряму, на ньому не написано, що це він, але це так. Імпортується під виглядом “польських”, “литовських” і “латвійських” міксів, іноді навіть з благородними євросертифікатами”, — зазначив Куюн.
За інформацією експерта, минулого тижня для оформлення надійшов чи то албанський, чи то єгипетський дизель.
“Гадаю, скоро надійде мароканський, алжирський або туніський… Ці країни – нові несподівані експортери дизпального, які здебільшого не мають своєї нафтопереробки. А звідки тоді продукт? З Росії. Саме ці країни почали приймати це пальне після європейського ембарго на російські нафтопродукти, яке набуло чинності 5 лютого”, — розмірковує спеціаліст.
Окрема тема, зі слів Куюна, – Туреччина, яка імпортує й російську нафту, і російські нафтопродукти. Так, у лютому “турецького” пального було 50 тис. т, або 10% від загального імпорту. Також було імпортовано 50 тис. т індійського дизпального, який теж іде з турецьких портів.
“Зведення бар’єрів проти російського пального на нашому кордоні – новий виклик “паливному” фронту й державі загалом. Наразі багато трейдерів намагаються утримуватись від підозрілих партій і сподіваються на адекватні дії держави. Та якщо їх не буде, причому найближчим часом, «криваве» пальне швидко затопить країну. Не тому, що хтось хоче заробити. Просто з ним неможливо конкурувати”, — резюмував Сергій Куюн.