Новини

В Україні готують зміни для власників авто

Норми автомобільного страхування в Україні планують оновити. Законопроєкт №8300 «Про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів» пройшов перше читання. Повідомляє «Апостроф»

Автори проєкту, зокрема, голова Комітету з питань фінансів, податкової та митної політики Данило Гетманцев, розповіли, що законодавство у галузі автострахування не оновлювалось із 2005 року. Тому вони розробили проєкт, який передбачає збільшення страхових сум та інші покращення у даній сфері.

Адвокатка Тетяна Даниленко прокоментувала його норми, закон регулює відносини у сфері обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів, покликаний забезпечити здійснення виплати за шкоду, завдану життю, здоров’ю та/або майну потерпілих осіб під час використання наземного транспорту.

Зміни до чинного законодавства обумовлені «недосконалістю процедур розрахунку та здійснення страхової виплати з відшкодуванням шкоди, завданої внаслідок дорожньо-транспортної пригоди, низьким лімітом відповідальності страховика, державним регулюванням ціноутворення за цим видом страхування, а також низькою ефективністю системи управління Моторного (транспортного) страхового бюро України та обмеженою роллю держави в контролі за його діяльністю».

За словами юристки, у разі затвердження законопроєкту система ОСЦПВ зміниться докорінно. Зокрема, збільшаться суми страхових виплат у разі аварій, розшириться список транспортних засобів, які обов’язково потребуватимуть страхування, зміняться терміни розгляду заяви про страхову виплату.

Чинна процедура розрахунку з учасниками ДТП доволі недосконала, а суми виплат відрізняються від розмірів, встановлених у Європейському Союзі.

Очікуються такі оновлення, які наблизять до вимог Директиви 2009/103/ЄС:

— поступове підвищення максимальних розмірів страхової виплати;
— пришвидшення гарантійних виплат потерпілим замість страховиків-банкрутів (щонайбільше 60 днів);
— запровадження прямого врегулювання в усіх випадках ДТП, коли пошкодження завдано тільки транспорту;
— поширення дії страхового покриття на всіх пасажирів авто, через який сталася аварія;
— запровадження вільного ціноутворення для включення в систему ринкових механізмів;
— зменшення терміну розгляду заяви про виплати з 90 до 60 днів;
— встановлення стандартного переліку документів і визначення підстави для відмови у здійсненні страхової виплати.

Після пояснення адвоката стало зрозуміло, що ухвалення закону підвищить тарифи ОСЦПВ, проте суми виплат за полісами стануть суттєво більшими, а страховики компенсуватимуть збитки швидше, тоді як контроль за їхньою платоспроможністю посилиться. Планують впровадити електронні технології.

Із позитивного, отримаємо зменшені строки розгляду заяви про здійснення страхової виплати з 90 до 60 днів з дня подання такої заяви страховику. Скасують максимальні розміри страхової виплати за шкоду, заподіяну майну потерпілих, у разі оформлення документів про ДТП, шляхом складення Європротоколу.

Посилиться рівень захисту потерпілих в аваріях: суми з часом приведуть до розмірів, встановлених в країнах ЄС. Для порівняння, зараз ліміт відповідальності страховика за шкоду, заподіяну життю та здоров’ю, становить 320 тис. грн на одного потерпілого (незалежно від кількості потерпілих), а за шкоду, заподіяну майну потерпілих, – 160 тис. грн на одного потерпілого, проте не більше 800 тис. грн на одну страхову подію.

За чотири роки після введення закону в дію сума за шкоду, завдану життю та здоров’ю потерпілих осіб, збільшиться:

— на першому етапі до 1 млн гривень на одного потерпілого;
— до 20 млн гривень на один страховий випадок (незалежно від кількості потерпілих осіб);
— до 2 млн гривень за шкоду, завдану майну потерпілим на один страховий випадок (незалежно від кількості).

Розмір виплати згодом підвищиться ще.

Лужна Софія

Кондитер в минулому (професія яка немає ніякого відношення до автомобілів). З 2015 року роблю вигляд, що щось розумію в машинах.

Опублікував
Лужна Софія

Останні записи

Чому не варто залишати авто «у сплячці» на всю зиму

З настанням холодів багато водіїв відправляють свої автомобілі "у сплячку" - найчастіше у гараж або…

01.11.2025

ТОП-5 уживаних автомобілів до 500 тисяч гривень

Для більшості українських водіїв пів мільйона гривень - це значна сума, за яку хочеться придбати…

01.11.2025

Ram готує свій перший позашляховик: дебют очікується до 2028 року

Коли у 2009 році Ram відокремився від Dodge, мало хто міг передбачити, що новостворений бренд…

01.11.2025

В Україні можуть запровадити штрафи за їзду без зимових шин

Українським водіям, які ігнорують заміну шин на зимові, невдовзі може загрожувати новий штраф. До Верховної…

01.11.2025

Чому не можна заправляти авто з увімкненим двигуном

Більшість автозаправок ставляться до безпеки свого персоналу та клієнтів максимально серйозно. На території АЗС завжди…

01.11.2025

Чому поліцейські запитують водіїв “Куди прямуєте?”

На дорогах водії часто стикаються з питаннями від поліцейських на кшталт: "Куди прямуєте?" або "З…

01.11.2025