Норми автомобільного страхування в Україні планують оновити. Законопроєкт №8300 «Про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів» пройшов перше читання. Повідомляє «Апостроф»
Автори проєкту, зокрема, голова Комітету з питань фінансів, податкової та митної політики Данило Гетманцев, розповіли, що законодавство у галузі автострахування не оновлювалось із 2005 року. Тому вони розробили проєкт, який передбачає збільшення страхових сум та інші покращення у даній сфері.
Адвокатка Тетяна Даниленко прокоментувала його норми, закон регулює відносини у сфері обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів, покликаний забезпечити здійснення виплати за шкоду, завдану життю, здоров’ю та/або майну потерпілих осіб під час використання наземного транспорту.
Зміни до чинного законодавства обумовлені «недосконалістю процедур розрахунку та здійснення страхової виплати з відшкодуванням шкоди, завданої внаслідок дорожньо-транспортної пригоди, низьким лімітом відповідальності страховика, державним регулюванням ціноутворення за цим видом страхування, а також низькою ефективністю системи управління Моторного (транспортного) страхового бюро України та обмеженою роллю держави в контролі за його діяльністю».
За словами юристки, у разі затвердження законопроєкту система ОСЦПВ зміниться докорінно. Зокрема, збільшаться суми страхових виплат у разі аварій, розшириться список транспортних засобів, які обов’язково потребуватимуть страхування, зміняться терміни розгляду заяви про страхову виплату.
Чинна процедура розрахунку з учасниками ДТП доволі недосконала, а суми виплат відрізняються від розмірів, встановлених у Європейському Союзі.
Очікуються такі оновлення, які наблизять до вимог Директиви 2009/103/ЄС:
— поступове підвищення максимальних розмірів страхової виплати;
— пришвидшення гарантійних виплат потерпілим замість страховиків-банкрутів (щонайбільше 60 днів);
— запровадження прямого врегулювання в усіх випадках ДТП, коли пошкодження завдано тільки транспорту;
— поширення дії страхового покриття на всіх пасажирів авто, через який сталася аварія;
— запровадження вільного ціноутворення для включення в систему ринкових механізмів;
— зменшення терміну розгляду заяви про виплати з 90 до 60 днів;
— встановлення стандартного переліку документів і визначення підстави для відмови у здійсненні страхової виплати.
Після пояснення адвоката стало зрозуміло, що ухвалення закону підвищить тарифи ОСЦПВ, проте суми виплат за полісами стануть суттєво більшими, а страховики компенсуватимуть збитки швидше, тоді як контроль за їхньою платоспроможністю посилиться. Планують впровадити електронні технології.
Із позитивного, отримаємо зменшені строки розгляду заяви про здійснення страхової виплати з 90 до 60 днів з дня подання такої заяви страховику. Скасують максимальні розміри страхової виплати за шкоду, заподіяну майну потерпілих, у разі оформлення документів про ДТП, шляхом складення Європротоколу.
Посилиться рівень захисту потерпілих в аваріях: суми з часом приведуть до розмірів, встановлених в країнах ЄС. Для порівняння, зараз ліміт відповідальності страховика за шкоду, заподіяну життю та здоров’ю, становить 320 тис. грн на одного потерпілого (незалежно від кількості потерпілих), а за шкоду, заподіяну майну потерпілих, – 160 тис. грн на одного потерпілого, проте не більше 800 тис. грн на одну страхову подію.
За чотири роки після введення закону в дію сума за шкоду, завдану життю та здоров’ю потерпілих осіб, збільшиться:
— на першому етапі до 1 млн гривень на одного потерпілого;
— до 20 млн гривень на один страховий випадок (незалежно від кількості потерпілих осіб);
— до 2 млн гривень за шкоду, завдану майну потерпілим на один страховий випадок (незалежно від кількості).
Розмір виплати згодом підвищиться ще.
Осінь приносить мінливу погоду, калюжі та мокрий асфальт, тому особливо важливо стежити за станом шин…
Компанія Toyota оголосила про відкликання майже 400 тисяч автомобілів у США через несправність, яка може…
У часи, коли навіть преміальні автомобілі починають "втомлюватися" після 150 тисяч кілометрів, на ринку все…
Toyota висловила занепокоєння через те, що деякі виробники позначають автомобілі з 48-вольтовими mild-hybrid системами як…
Коли на вулиці хуртовина, двірники стукають по склу, а температура падає до мінус двадцяти, відразу…
Кросовер Kia Sportage веде свою історію з далекого 1993 року. 2021-го року цей світовий бестселер…
Leave a Comment