Верховна Рада України під час пленарного засідання 12.01.2023 року ухвалила в першому читанні законопроєкт № 8300, в якому прописані зміни до Закону «Про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів». Цей Закон серед водіїв відомий, як «автоцивілка» (ОСЦПВ).
Про ухвалення законопроєкту повідомив автор проєкту, голова Комітету з питань фінансів, податкової та митної політики Данило Гетманцев.
Депут зазначив, що чинний закон вже застарів та не відповідає потребам учасників ринку обов’язкового страхування. А найголовніше те, що він, не враховує вимоги Директиви Європейського Парламенту та Ради 2009/103/ЄС, тож вимагає якнайшвидшого осучаснення.
Якщо законопроєкт затвердять, система ОСЦПВ буде змінена докорінно. Зокрема в законопроєкті йдеться про збільшення суми страхових виплат у разі ДТП, розширення списку транспортних засобів, які обов’язково потребуватимуть страхування, термінів розгляду заяви про страхову виплату тощо.
«Проблемами, які має вирішити законопроєкт, є недосконалість процедур розрахунку, низький ліміт відповідальності страховика, державне регулювання ціноутворення, низька ефективність системи управління Моторного (транспортного) страхового бюро України, обмежена роль держави в контролі за його діяльністю», – зазначив Гетманцев.
Що зміниться в разі затвердження законопроєкту
У чинному законі процедура розрахунку з учасниками дорожньо-транспортної пригоди досить недосконала, а суми виплат значно відрізняються від розмірів, встановлених у Європейському Союзі. Щоб наблизитися до вимог Директиви Європейського Парламенту, пропонуються наступні оновлення:
— поступово підвищити максимальні розміри страхової виплати;
— пришвидшити гарантійні виплати потерпілим замість страховиків-банкрутів (максимум 60 днів, а не роки);
— запровадити пряме врегулювання у всіх випадках ДПТ, коли пошкодження завдано лише транспорту;
— поширити дію страхового покриття на всіх пасажирів автомобіля, через який сталася пригода;
— запровадити вільне ціноутворення для включення у систему ринкових механізмів;
— зменшити строк розгляду заяви про виплати з 90 до 60 днів;
— встановити стандартний перелік документів та визначити підстави для відмови у здійсненні страхової виплати.
Тепер потрібно проголосувати за ухвалення законопроєкту у другому читанні в сесійній залі Верховної Ради, а потім направити на підпис президенту Володимиру Зеленському. Данило Гетманцев впевнений, що здійснити заплановане вдасться у поточному році.
Мотор — одне з перших, на що звертають увагу покупці при виборі автомобіля, особливо на…
У 2025 році в Україні запроваджено нові розміри максимального страхового відшкодування за полісом обов'язкового страхування…
Купівля автомобіля з пробігом може обернутися серйозними фінансовими втратами, якщо проігнорувати базові правила перевірки. Автоексперт…
Останніми роками автовиробники активно експериментують із гібридними технологіями, і концерн Stellantis не став винятком -…
Нещодавно найпопулярніший кросовер Mazda CX-5 перейшов у нове покоління, отримавши точкові зміни у зовнішності. Тепер…
Новинка буде доступна лише в одній комплектації - S 450 e L, а офіційна ціна…
Leave a Comment