Новини

Страхування автомобіля по-новому: що може змінитися для українців у 2023 році

Share

Верховна Рада України під час пленарного засідання 12.01.2023 року ухвалила в першому читанні законопроєкт № 8300, в якому прописані зміни до Закону «Про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів». Цей Закон серед водіїв відомий, як «автоцивілка» (ОСЦПВ).

Про ухвалення законопроєкту повідомив автор проєкту, голова Комітету з питань фінансів, податкової та митної політики Данило Гетманцев.

Депут зазначив, що чинний закон вже застарів та не відповідає потребам учасників ринку обов’язкового страхування. А найголовніше те, що він, не враховує вимоги Директиви Європейського Парламенту та Ради 2009/103/ЄС, тож вимагає якнайшвидшого осучаснення.

Якщо законопроєкт затвердять, система ОСЦПВ буде змінена докорінно. Зокрема в законопроєкті йдеться про збільшення суми страхових виплат у разі ДТП, розширення списку транспортних засобів, які обов’язково потребуватимуть страхування, термінів розгляду заяви про страхову виплату тощо.

«Проблемами, які має вирішити законопроєкт, є недосконалість процедур розрахунку, низький ліміт відповідальності страховика, державне регулювання ціноутворення, низька ефективність системи управління Моторного (транспортного) страхового бюро України, обмежена роль держави в контролі за його діяльністю», – зазначив Гетманцев.

Що зміниться в разі затвердження законопроєкту

У чинному законі процедура розрахунку з учасниками дорожньо-транспортної пригоди досить недосконала, а суми виплат значно відрізняються від розмірів, встановлених у Європейському Союзі. Щоб наблизитися до вимог Директиви Європейського Парламенту, пропонуються наступні оновлення:

— поступово підвищити максимальні розміри страхової виплати;
— пришвидшити гарантійні виплати потерпілим замість страховиків-банкрутів (максимум 60 днів, а не роки);
— запровадити пряме врегулювання у всіх випадках ДПТ, коли пошкодження завдано лише транспорту;
— поширити дію страхового покриття на всіх пасажирів автомобіля, через який сталася пригода;
— запровадити вільне ціноутворення для включення у систему ринкових механізмів;
— зменшити строк розгляду заяви про виплати з 90 до 60 днів;
— встановити стандартний перелік документів та визначити підстави для відмови у здійсненні страхової виплати.

Тепер потрібно проголосувати за ухвалення законопроєкту у другому читанні в сесійній залі Верховної Ради, а потім направити на підпис президенту Володимиру Зеленському. Данило Гетманцев впевнений, що здійснити заплановане вдасться у поточному році.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Миськів Роман

Людина яка фанатіє від спортивних автомобілів і полюбляє грати у авмобільні ігри.

Опублікував
Миськів Роман

Останні записи

Водіям пояснили, чи можливий штраф за забруднене авто взимку

Сьогодні за брудні номерні знаки автомобіля можна отримати штраф у розмірі 1190 гривень. У деяких…

10.12.2024

Експерти розповіли про відмінності між бензином А-95 та А-98

На заправках водіям часто доводиться обирати між бензином А-95 та А-98. Основна відмінність між ними…

10.12.2024

Фінські інженери розробляють шини, які будуть розумнішими за деякі автомобілі

Компанія Nokian Tyres із Фінляндії пообіцяла до 2035 року випустити розумні шини, які змінюватимуться залежно…

10.12.2024

ТОП-10 автомобілів, які найбільше купують в ЄС

У жовтні 2024 року в Європі було продано 1 040 390 нових легкових автомобілів, що…

10.12.2024

Електричні автомобілі Honda зможуть їздити тиждень без необхідності підзаряджати

Японська Honda вступає в гонку майбутнього з обіцянкою випустити електромобілі з батареями на твердому електроліті,…

10.12.2024

Експерти назвали 7 причин, чому варто позбутися автомобіля

Багато автовласників прив'язуються до свого транспортного засобу і намагаються відновлювати його в міру сил та…

10.12.2024