Новини

Українські науковці винайшли протипожежну «ковдру» для гасіння електромобілів

Зі зростанням кількості електромобілів в Україні рятувальники все частіше стикаються з проблемою їхнього гасіння. Це відбувається через те, що їхній літій-іонний акумулятор може підтримувати горіння навіть без доступу кисню, а інколи спалахує повторно вже через кілька днів. Саме тому питання швидкої та безпечної ліквідації таких займань стало надзвичайно актуальним.

Науковці Національної академії внутрішніх справ розробили інноваційний засіб, покликаний вирішити цю проблему, — і отримали за нього перше місце на Відкритому конкурсі кращих патентів у сфері цивільного захисту та пожежної безпеки. Конкурс відбувся у Національному університеті цивільного захисту України.

Їхня розробка — протипожежна кошма нового типу. Простими словами, кошма — це велика багатошарова вогнетривка ковдра, якою накривають палаючий автомобіль. Класичні кошми перекривають доступ кисню, але цього недостатньо, коли йдеться про електромобілі.

Фахівці НАВС запропонували конструкцію, що поєднує механічне перекриття полум’я з активним витісненням повітря інертним газом. Усередині багатошарової тканини вмонтована вогнетривка трубопровідна система. Коли кошму накривають на авто і підключають балон з газом, той рівномірно подається всередину конструкції та «виштовхує» повітря, позбавляючи полум’я можливості розгорятися.

Такий підхід критично важливий для електрокарів. Їхні батареї генерують колосальну температуру, можуть горіти автономно та знову спалахувати після локалізації пожежі. Якщо бензинову чи газову машину зазвичай можна загасити водою під тиском.

Водночас нова кошма підходить не тільки для електромобілів. Вона може використовуватися і для звичайних авто, а також стане у пригоді як рятувальникам, так і власникам транспортних засобів.

Нагадаємо, що сьогодні Україна активно імпортує електромобілі. Але разом зі зростанням ринку збільшується і кількість викликів для служб порятунку. Саме тому такі розробки стають необхідністю.

Тепер слово за виробниками, кажуть в НАВС. Патент уже є, конструкція зрозуміла, потреба очевидна. Залишається налагодити серійне виробництво — попит на такий засіб точно буде високим.

Пресслужба НАВС

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Volkswagen розкрив характеристики абсолютно нового паркетника

Модель підтримує надшвидку зарядку з архітектурою 800 В, а система допомоги водієві відповідає рівню L2++…

28.12.2025

Святкові прикраси на авто: що дозволено, а що карають штрафом

У передсвятковий період водії часто хочуть прикрасити свої авто гірляндами, світлодіодними стрічками та іншими декоративними…

28.12.2025

Реєстрація авто в Україні: строки, штрафи та відповідальність

Після придбання або розмитнення автомобіля власник зобов'язаний зареєструвати його. Законодавство України чітко встановлює строки та…

28.12.2025

Топ‑10 моделей автомобілів з мінімальною витратою палива

Витрати палива залишаються однією з головних статей витрат для автовласників, тому варто звертати увагу на…

28.12.2025

Топ-10 найбезпечніших сімейних кросоверів

Очолив рейтинг найнадійніших сімейних кросоверів Mazda CX-30 2025 року, яка отримала від Національного управління безпеки…

28.12.2025

Електрокари подорожчають: з нового року при імпорті доведеться платити ПДВ

З 1 січня в Україні починають діяти нові правила ввезення автомобілів, ключовою зміною яких стане…

28.12.2025