Новини

Українські науковці винайшли протипожежну «ковдру» для гасіння електромобілів

Зі зростанням кількості електромобілів в Україні рятувальники все частіше стикаються з проблемою їхнього гасіння. Це відбувається через те, що їхній літій-іонний акумулятор може підтримувати горіння навіть без доступу кисню, а інколи спалахує повторно вже через кілька днів. Саме тому питання швидкої та безпечної ліквідації таких займань стало надзвичайно актуальним.

Науковці Національної академії внутрішніх справ розробили інноваційний засіб, покликаний вирішити цю проблему, — і отримали за нього перше місце на Відкритому конкурсі кращих патентів у сфері цивільного захисту та пожежної безпеки. Конкурс відбувся у Національному університеті цивільного захисту України.

Їхня розробка — протипожежна кошма нового типу. Простими словами, кошма — це велика багатошарова вогнетривка ковдра, якою накривають палаючий автомобіль. Класичні кошми перекривають доступ кисню, але цього недостатньо, коли йдеться про електромобілі.

Фахівці НАВС запропонували конструкцію, що поєднує механічне перекриття полум’я з активним витісненням повітря інертним газом. Усередині багатошарової тканини вмонтована вогнетривка трубопровідна система. Коли кошму накривають на авто і підключають балон з газом, той рівномірно подається всередину конструкції та «виштовхує» повітря, позбавляючи полум’я можливості розгорятися.

Такий підхід критично важливий для електрокарів. Їхні батареї генерують колосальну температуру, можуть горіти автономно та знову спалахувати після локалізації пожежі. Якщо бензинову чи газову машину зазвичай можна загасити водою під тиском.

Водночас нова кошма підходить не тільки для електромобілів. Вона може використовуватися і для звичайних авто, а також стане у пригоді як рятувальникам, так і власникам транспортних засобів.

Нагадаємо, що сьогодні Україна активно імпортує електромобілі. Але разом зі зростанням ринку збільшується і кількість викликів для служб порятунку. Саме тому такі розробки стають необхідністю.

Тепер слово за виробниками, кажуть в НАВС. Патент уже є, конструкція зрозуміла, потреба очевидна. Залишається налагодити серійне виробництво — попит на такий засіб точно буде високим.

Пресслужба НАВС

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Чому спідометри автомобілів показують більші швидкості, ніж реальні

Історія показує, що з кожним десятиліттям машини ставали швидшими: раніше вони ледве обходили пішоходів, потім…

08.12.2025

Чому пістолет на АЗС відключається раніше до повного наповнення бака

Багато водіїв помічали на АЗС, що пістолет для заправки раптово відключається, хоча бак ще не…

08.12.2025

Mercedes-Benz представив електричний кросовер GLB другого покоління

Mercedes-Benz повністю оновив кросовер GLB: друге покоління стало електричним і отримало значний технологічний апгрейд. Дизайн…

08.12.2025

У СТО роз’яснили, чи правда, що акумулятор не заряджається на низьких обертах

Акумулятор автомобіля заряджається завдяки генератору, який перетворює механічну енергію двигуна на електричний струм, тому процес…

08.12.2025

ЄС може пом’якшити заборону на продаж авто з ДВЗ після 2035 року

У Європі знову обговорюють майбутнє машин із двигунами внутрішнього згоряння. Хоча раніше ЄС планував повністю…

08.12.2025

Експерти оцінили реальну довговічність Nissan X-Trail

Nissan X-Trail, відомий у Північній Америці як Rogue, уже багато років залишається однією з ключових…

08.12.2025