Новини

Tesla стверджує, що зниження цін на електромобілі стало можливим за рахунок нормалізації витрат

На ранок після масштабних зниження цін на продукцію Tesla, які в США досягали 20% на окремі модифікації електромобілів, стрічки новин майоріли заголовками з метафорами про «канарівки у вугільній шахті». Зниження цін на електромобілі цієї марки багатьма сприймалося як спроба стимулювати попит в умовах зростаючої конкуренції. Сама Tesla вважає за краще говорити про зниження власних витрат та готовність поділитися цією вигодою з клієнтами.

Компанія Ілона Маска (Elon Musk) не любить витрачатися на утримання фахівців зі зв’язків із громадськістю, але її представники в Німеччині, за словами Electrek , дали саме таке пояснення недавнього зниження цін на електромобілі марки по всьому світу: «Наприкінці турбулентного року з перебоями у ланцюжках поставок ми змогли домогтися часткової нормалізації інфляції витрат, що дозволяє нам з упевненістю поділитись цією вигодою з нашими клієнтами». Приблизно в такому ж ключі ситуацію прокоментували керівники китайського підрозділу Tesla, який знизив ціни перших.

Як зазначає Reuters , електромобілі Tesla окремих модифікацій після проведеного коригування цін зможуть претендувати на урядові субсидії не лише у США, а й у Франції. В останньому випадку поріг субсидування проходить за познакою 47 000 євро, і Model 3 в цій країні тепер можна купити за 44 990 євро і претендувати на отримання субсидії в розмірі 5000 євро.

Примітно, що дії Tesla щодо зниження цін на електромобілі мали своєрідні наслідки для фондового ринку. Її власні акції за підсумками п’ятничних торгів хоч і просідали у моменті на 6,4%, але завершили сесію зниженням курсу на 0,9%. Конкуренти постраждали набагато сильніше: акції General Motors просіли на 4,5%, Ford Motor – на 6%, акції концерну Stellantis втратили в ціні 3,7%, а Volkswagen – 3,6%. Молоді виробники електромобілів, які неминуче мають конкурувати з Tesla, постраждали ще більше — курс акцій Fisker знизився майже на 9,7 %.

За оцінками аналітиків Wedbush Securities, зниження цін на продукцію Tesla дозволить збільшити обсяги постачання електромобілів цього року на 12–15 %. Зрештою зниження цін було спрямоване на досягнення цієї мети, оскільки навіть на прикладі шанхайського підприємства Tesla було помітно, що пропозиція стала обганяти попит. При цьому компанія не збирається знижувати темпи своєї експансії та зберігає досить високу норму прибутку за рахунок вертикальної інтеграції виробничих процесів, тому зниження цін у поточних умовах для неї пройде безболісно.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло
Tags: Tesla

Останні записи

Volkswagen відмовився від прямих продажів електрокарів у Європі

Volkswagen припиняє прямі продажі електромобілів приватним клієнтам через агентську модель по всій Європі. Рішення ухвалено…

23.12.2025

Новий BMW M5 у стилі Neue Klasse помітили на тестах (фото)

Зарубіжні фотошпигуни помітили на тестах новий BMW M5 2027 року. Судячи зі знімків, модель отримала…

23.12.2025

Як правильно мити машину взимку, щоб не нашкодити

Взимку мити автомобіль можна - прямої заборони немає. Так, існують ризики: можуть примерзнути двері, ущільнювачі…

23.12.2025

Jaguar завершив еру ДВЗ і переходить на електромобілі

Jaguar завершив еру двигунів внутрішнього згоряння та тепер зосередиться виключно на виробництві електрокарів. Наразі заводи…

22.12.2025

Що робити водієві, якщо загорівся жовтий сигнал світлофор

Нерідко під час наближення до світлофора водій стикається з раптовим увімкненням жовтого сигналу. У такі…

22.12.2025

Названо найнадійніші автобренди у 2025 році

У щорічному рейтингу надійності автомобілів від журналу Consumer Reports відбулися зміни серед лідерів. Subaru, яка…

22.12.2025