Питанням техогляду мільйони українських автомобілістів перейнялися під кінець поточного року, на фоні безпідставних розмов про повернення техогляду для легковиків у 2023-му.
Здійснювати обов’язковий технічний огляд вантажівок можуть лише спеціальні пункти контролю, сертифіковані в державних органах.2
Під час обов’язкового технічного контролю вантажівок перевіряються всі системи, від яких залежить поведінка машини на дорозі.
Законодавство встановлює частоту обов’язкового техогляду в залежності від того, наскільки велика ймовірність для даного авто вплинути на безпеку руху, і зокрема, його здатність створити небезпеку для людей:
Обов’язковий технічний огляд вантажівок проводиться згідно з державними стандартами України та відповідно Наказу Мінінфраструктури України
№ 106 від 15.02.2012. Процедура здійснюється на спеціалізованих пунктах технічного контролю, які повинні мати спеціальну акредитацію від Міністерства інфраструктури.
Спроби організувати техогляд автомобілів просто на дорозі кілька разів наштовхувалися на юридичні перешкоди, але кілька мобільних комплексів контролю були закуплені.
Після перевірки документів на автомобіль (по це також нижче) згідно “Технологічних вимог до засобів перевірки технічного стану, обслуговування і ремонту колісного транспортного засобу” перевіряється стан таких вузлів та систем:
Якщо транспортний засіб використовується для перевезення небезпечних вантажів та спеціальних робіт, контролюється його додаткове обладнання.
Якщо пункт технічного контролю має якісний комплект діагностичного обладнання і добре навчену бригаду контролерів, техогляд однієї вантажівки здійснюється за годину.
Станом на 2023 р. обов’язковому техогляду в Україні підлягають також і деякі легкові машини – зокрема, таксі. Це робиться раз на рік.
Перелік документів почасти залежить від типу та належності транспортного засобу, але зазвичай він не перевищує такий набір:
Вартість обов’язкового техогляду залежить від типу транспортного засобу та його маси. Найдешевше коштує огляд легкової машини (від 1120 грн.), дорожче – автобуса масою понад 5 тонн (1344 грн.) та вантажної машини масою понад 12 тонн (1440 грн.). Тариф на техогляд решти комерційного транспорту лежить в межах зазначеного діапазону.
Трохи збільшує вартість техогляду наявність в машини ГБО, оскільки його інспекція проводиться й оплачується окремо. Перевірка причепів починається від ціни 1120 грн. за найлегші та звершується сумою 1322 грн. за моделі масою понад 10 тонн.
Як показує статистика аварійності на українських автошляхах, технічні проблеми стають причиною ДТП у мізерній кількості випадків – менше одного відсотка. При тому, що обов’язкового технічного огляду для легкових машин в Україні немає. Це свідчить про те, що власники слідкують за справністю своєї техніки за власною ініціативою, без примусу з боку держави. Але у випадку з більш важкою технікою – ваговозами та автобусами – державний контроль технічного стану виправданий, адже ці машини навіть у поодиноких випадках відмови можуть накоїти непомірно більшого лиха. А значить, власникам комерційної техніки аж ніяк не варто економити на підтриманні своїх ваговозів у належному стані.
Європейський автопром знову на межі кризи напівпровідників. За словами Томаша Бебена, голови Асоціації виробників автомобільних…
Автомобіль — це вже не просто засіб для пересування, а й частина нашого життя, яка…
Шведський автовиробник представив оновлену версію універсала Volvo V60 2025 модельного року. Лінійка, як і раніше,…
Японські машини зазвичай вважаються надійними, навіть у наших реаліях. Однак є й ті, що не…
Напередодні ми розповідали про те, що Kia вивела на тести нове покоління кросовера Seltos. Машина…
Bugatti встановила новий рекорд швидкості для родстерів, розігнавши W16 Mistral до 454 км/год на німецькому…
Leave a Comment