Новини

МВС буде реєструвати великотоннажні транспортні засоби, трактори, дорожньо-будівельні машини та видавати посвідчення на право їх керування

МВС отримає повноваження регулювання щодо підприємств з торгівлі великотоннажними транспортними засобами, тракторами, землерийними і дорожньо-будівельними машинами.

 

Комітет Верховної Ради України з питань правоохоронної діяльності рекомендує Раді ухвалити законопроект, за яким Міністерство внутрішніх справ України буде створювати та вести Реєстр підприємств, установ, організацій та інших суб’єктів господарювання незалежно від форм власності, які здійснюють оптову або роздрібну торгівлю і оформлення відповідних документів на реалізацію великотоннажних транспортних засобів, тракторів, самохідних шасі, самохідних сільськогосподарських, меліоративних, землерийних, дорожньо-будівельних машин, інших технологічних транспортних засобів, причепів та причіпного обладнання до них, та їх складових частин, що мають ідентифікаційні номери, який є складовою частиною Єдиного державного реєстру транспортних засобів.

Відповідну пропозицію містить законопроект 8194 про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо відповідальності у сфері керування або експлуатації великотоннажними транспортними засобами, тракторами, самохідними шасі, самохідними машини, іншими технологічними транспортними засобами, причепами та причіпним обладнання до них, якій зареєстрували у Раді депутати В’ячеслав Медяник, Максим Павлюк, Олександр Дануца та ін.

Також до компетенції МВС віднесуть:

  • здійснення відомчої реєстрації (перереєстрації), тимчасової відомчої реєстрації та обліку великотоннажних транспортних засобів, тракторів, самохідних шасі, самохідних сільськогосподарських, меліоративних, землерийних та дорожньо-будівельних машин інших технологічних транспортних засобів, причепів та причіпного обладнання до них,
  • приймання іспитів для отримання права на керування тракторами, самохідними сільськогосподарськими, меліоративними, землерийними, дорожньо-будівельними машинами і видачу відповідних документів;
  • ведення обліку торговельних організацій, підприємств-виробників та суб’єктів підприємницької діяльності всіх форм власності, що реалізують, машини, іншу техніку або номерні складові частини до них, видача їм у встановленому порядку бланків актів приймання-передавання транспортних засобів, машин, а також номерних знаків для разових поїздок;
  • установлення єдиних зразків номерних знаків великотоннажних транспортних засобів, тракторів, самохідних шасі, самохідних сільськогосподарських, меліоративних, землерийних та дорожньо-будівельних машин, інших технологічних транспортних засобів, причепів та причіпного обладнання до них, та вимог до них, у тому числі індивідуальних номерних знаків;
  • визначення інструкцій з приймання іспитів для отримання права на керування тракторами, самохідними шасі тощо;
  • прийняття рішення щодо можливості нанесення спеціальних індивідуальних номерів або проведення дублювання первинних ідентифікаційних номерів складових частин (вузлів чи агрегатів) машин, з оформленням відповідних висновків.

Як зазначають автори, відповідно до положень постанови Кабінету Міністрів України від 06.01.2018 № 8 на територіальні органи Державної служби України з питань праці покладаються обов’язки щодо відомчої реєстрації та ведення обліку великотоннажних та інших технологічних транспортних засобів.

«В свою чергу відомча реєстрація та зняття з обліку тракторів, самохідних шасі, самохідних сільськогосподарських, дорожньо-будівельних і меліоративних машин, сільськогосподарської техніки, інших механізмів здійсняється територіальними органами Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів (постанова Кабінету Міністрів України від 08.07.2009 № 694).

Одночасно відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 02.04.1994 № 217 Державна служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів забезпечує видачу посвідчень тракториста-машиніста на право керування тракторами, в тому числі саморобними, самохідними сільськогосподарськими, меліоративними і дорожньо-будівельними машинами.

Стаття 108 Кодексу України про адміністративні правопорушення передбачає адміністративну відповідальність за грубе порушення механізаторами правил технічної експлуатації тракторів, комбайнів, інших самохідних сільськогосподарських машин і правил техніки безпеки під час їх експлуатації.

Диспозиція зазначеної норми не розкриває належним чином кваліфікуючу ознаку правопорушення “грубе порушення правил …” та створює ситуацію правової невизначеності, що є порушенням принципу верховенства права.

Крім того, положеннями КУпАП за окремі протиправні, суспільно-шкідливі дії, на кшталт: експлуатації великотоннажних транспортних засобів, тракторів, самохідних шасі, самохідних машин, інших технологічних транспортних засобів, причепів та причіпного обладнання до них ідентифікаційні номери складових частин яких не відповідають записам у реєстраційних документах, незареєстрованих або неперереєстрованих в установленому порядку, а так само керування ними особами, які не мають при собі або не пред’явили посвідчення тракториста-машиніста та свідоцтво про реєстрацію, в тому числі керування особами, які взагалі не мають відповідного права керування такими механізмами взагалі не передбачено жодної відповідальності.

Особливо необхідно звернути увагу, що так само положення КУпАП не передбачають адміністративної відповідальності за керування великотоннажними транспортними засобами, тракторами, самохідними шасі, самохідними машинами, іншими технологічними транспортними засобами особами в стані сп’яніння, а також передачі керування зазначеними механізмами таким особам або їх відмову від проходження відповідно до встановленого порядку огляду на стан сп’яніння.

Слід наголосити, що останні зміни внесені до статті 108 КУпАП відбулися у 2008 році та стосувались лише підвищення розмірів адміністративних штрафів.

Правом розгляду справ про адміністративні правопорушення за статтею 108 КУпАП наділений центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі.

Від його імені розглядати справи та накладати адміністративні стягнення мають право Головний державний інспектор сільського господарства України, головні державні інспектори сільського господарства в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, їх заступники, старші державні інспектори сільського господарства, державні інспектори сільського господарства.

Слід зазначити, що відповідно до Указу Президента України від 20.06.2019 № 419/2019 Положення про Державну інспекцію сільського господарства України було скасовано. Таким чином, з 2019 року притягнення винних осіб до адміністративної відповідальності за грубе порушення механізаторами правил технічної експлуатації тракторів, комбайнів, інших самохідних сільськогосподарських машин і правил техніки безпеки під час їх експлуатації (стаття 108 КУпАП) є неможливим.

Додатково звертаємо увагу, що повноваження щодо відомчої реєстрації великотоннажних транспортних засобів, тракторів, самохідних шасі, самохідних машин, інших технологічних транспортних засобів, причепів та причіпного обладнання до них та видачі посвідчення тракториста-машиніста не притаманні для основної сфери управлінської діяльності Державної служби України з питань праці та Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів», – вказують автори.

Представленим законопроектом пропонується викласти статтю 108 КУпАП в новій редакції, що передбачатиме адміністративну відповідальність за порушення правил керування або експлуатації великотоннажних транспортних засобів, тракторів, самохідних шасі, самохідних машин, інших технологічних транспортних засобів, причепів та причіпного обладнання до них і техніки безпеки.

Зазначена відповідальність буде застосовуватись у випадку керування або експлуатації таких механізмів поза вулично-дорожньою мережею, тобто на будівництві, під час промислової, горно-добувної та іншої діяльності, під час збору врожаю тощо.

У випадку керування зазначеними механізмами на вулично-дорожній мережі відповідальність буде наступати за статтями статтях 121-126, 127-1 – 128-1, частинах першій і другій статті 129, статтях 130, 132-1, 133-1, 133-2, 139 і 140 КУпАП. З цією метою до частини дванадцятою статті 121 вносяться відповідні зміни.

Крім того, у випадку вчинення зазначених порушень на вулично-дорожній мережі, об’єктом посягання буде виступати безпека дорожнього руху, контроль за якою здійснюється з боку Національної поліції.

Додатково законопроект пропонує внести зміни до Закону України «Про дорожній рух» щодо наділення Міністерства внутрішніх справ України та його територіальних органів компетенцією щодо реєстрації великотоннажних транспортних засобів, тракторів, самохідних шасі, самохідних сільськогосподарських, меліоративних, землерийних, дорожньо-будівельних машин, інших технологічних транспортних засобів, причепів та причіпного обладнання до них та видачею посвідчення тракториста-машиніста на право їх керування.

Миськів Роман

Людина яка фанатіє від спортивних автомобілів і полюбляє грати у авмобільні ігри.

Опублікував
Миськів Роман

Останні записи

Топ-3 помилки водіїв, за які поліція може виписати великий штраф

Зупинка патрульним часто викликає стрес у водіїв, через що вони роблять помилки, що погіршують ситуацію.…

27.09.2025

Новий BMW X5 з’явився на свіжих рендерах

Днями в мережі з'явилися нові шпигунські фотографії майбутнього BMW X5, що дозволяють оцінити особливості його…

27.09.2025

Renault готує новий пікап на базі Duster (ФОТО)

У модельному ряду Renault та його суббренду Dacia вже є пікапи, серед яких латиноамериканська модель…

27.09.2025

В автосервісі розкрили слабкі місця турбованих двигунів

Турбовані двигуни, попри свої численні переваги, мають низку слабких місць, про які варто знати майбутньому…

27.09.2025

Tesla різко збільшила запас своїх моделей без підвищення цін

Tesla оновила офіційні дані щодо запасу ходу своїх електромобілів за європейським циклом WLTP. Завдяки вдосконаленій…

27.09.2025

Як мінімізувати ризики восени: поради для водіїв

Багато водіїв восени починають менше користуватися автомобілем, а в листопаді виїжджають лише "на свята". Причина…

27.09.2025