Новини

На Україну чекає нова паливна криза

Share

В Україні може повторитися паливна криза — з дефіцитом бензину та дизелю, довгими чергами на заправках та зростанням цінників. Причина — зростання попиту на паливо через масове використання генераторів, а також проблеми з його імпортом.

Перші тривожні дзвіночки були під час недавнього блекауту, коли спочатку на АЗС вишикувалися довгі черги, а потім із продажу на деяких заправках зник бензин.

Як пояснив директор з маркетингу «БРСМ Нафта» Олександр Мельничук, попит на паливо зріс на 35%, тобто виникла потреба у «прискоренні» логістики. На одній із АЗС WOG на виїзді з Києва у бік Вишгорода нам пояснили, що в суботу, 26 листопада до обіду бензин був, потім закінчився, а нову партію не встигли підвезти.

Власник мережі Prime Дмитро Леушкін каже, що ситуація з паливом стає напруженою.

Причин кілька.

По-перше, розгортається дизельна криза в Європі. З 5 грудня набирає чинності ембарго на постачання російської нафти, напередодні якого трейдери закуповуються паливом. Вільних партій на ринку поменшало, і конкуренція за них зросла. У результаті Польща, звідки наші постачальники возили паливо, за словами Леушкіна, стала «сухою» (тобто дефіцитною) і дорогою.

Профільний ресурс enkorr повідомляє, що пропозиція дизельного палива в Європі обмежена, що вже збільшило вартість логістики, а зараз почали зростати ціни. Через високий попит з боку українських покупців, трейдери Польщі збільшують премії на 30-40 доларів за тонну. А у грудні премії можуть збільшитися до 160-180 доларів.

По-друге, «пересохли» дунайські порти, оскільки фактично зупинено постачання палива морем. Наші трейдери її просто можуть знайти товарних партій ресурсу, — каже Леушкін.

Втім, морські партії все ж таки йдуть, хоча їх обсяги менші за очікувані. Нестача морського ресурсу може тривати протягом 2-3 місяців, повідомляє enkorr з посиланням на одного з нафтотрейдерів.

По-третє, внутрішній чинник. Леушкін каже, що ускладнилася ситуація із логістикою. “Бензовози стовпилися на румунсько-болгарському напрямку (у Болгарії зафіксовано невелике зниження цін на дизель, і всі кинулися туди – Ред), через що його прохідність знизилася”, – констатує експерт.

Лєушкін прогнозує, що через перераховані вище причини в Україні буде паливна криза.

«Бензовозів не вистачить, без моря та залізниці не впораємося. Потрібно протриматись три тижні, потім криза піде на спад і до березня проблема не повернеться. Але у грудні черги повернуться. Поки ми не налагодимо справи на кордоні, на переходах, то житимемо в перманентному кипіші. У нас немає запасів та резервів. Все, що ми можемо, це швидко переорієнтувати бензовози з одного напряму на інший. Але пропускна спроможність кордонів ці „хмари бензолетів“ переварити не може», — стверджує експерт.

Трейдер компанії «Газтрон Україна» Сергій Єрмаков додає до переліку причин проблем із паливом перебої з електроенергією (зокрема, ускладнюється робота пропускних пунктів на кордоні), дефіцит автопарку, блокування податкових накладних.

Леушкін говорить про перспективу зростання цін на дизель та бензин у межах двох гривень на літрі — одна гривня за рахунок зростання закупівельних цін та логістики, одна — на покриття витрат АЗС на генератори, старлінки та ін.

За даними А-95, вже йде зростання цін на пальне і на опті, і в роздріб. Так, бензин станом на 28 листопада коштував на АЗС в середньому 51,27 гривень за літр, дизель — 54,65 гривень. 23 листопада цінники становили 50,7 та 54,41 гривень відповідно.

За словами керівника спеціальних проектів НТЦ «Психея» Геннадія Рябцева, проблема з паливом справді є. Але багато в чому олії у вогонь підливають самі трейдери, які намагаються створити ажіотаж, щоби збільшити свої заробітки. За даними експерта, вони вже перевищують 20 гривень на літрі.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Миськів Роман

Людина яка фанатіє від спортивних автомобілів і полюбляє грати у авмобільні ігри.

Опублікував
Миськів Роман
Tags: пальне

Останні записи

Kia представила новий пікап Tasman: перші зображення авто

На міжнародній виставці оборонної промисловості IDEX 2025 в Абу-Дабі, Kia офіційно представила свій перший пікап…

17.02.2025

Mazda CX-5 готується скласти конкуренцію Toyota RAV4

Mazda готується до прем'єри нового покоління свого популярного кросовера CX-5. Третя генерація цього автомобіля має…

17.02.2025

Майбутнє Chevrolet Camaro під загрозою: GM не схвалила проект, але надія лишається

Chevrolet Camaro може так і не отримати сьоме покоління . Внутрішні джерела повідомляють, що General…

17.02.2025

Чому машину з АКП можна завести тільки з натиснутою педаллю гальма

Один із читачів поставив експертам таке запитання: «Чому при пуску двигуна на машинах з автоматом…

17.02.2025

Представлені автомобілі Kia у абсолютно новому дизайні

Kia представила EV4, продемонструвавши седан та хетчбек напередодні другого заходу бренду Kia EV Day, що…

17.02.2025

Представлено новий Dacia Duster для бездоріжжя (ФОТО)

Dacia представила нову версію позашляховика Dacia Duster Adventure та відкрила прийом попередніх замовлень у Румунії.…

17.02.2025