Новини

Водіїв в Україні вирішили обкласти новим податком — що відомо

Кабімін зареєстрував у Верховній Раді законопроєкт, який передбачає штраф за несплату нового, поки що неіснуючого податку на дороги з вантажівок, повідомляє Auto24.

Законопроєкт 2557-IX від 06.09.2022 встановлює відповідальність за несплату плати за використання автомобільних доріг загального користування. Він передбачає доповнення статті 132 Кодексу про адміністративні правопорушення частиною 3: “Здійснення руху вантажівкою вагою більше 12 тонн без пристрою, який забезпечує передачу інформації про використання доріг, передбачає штраф на водія в розмірі 500 н.м.д.г. (8500 грн)”.

В пояснювальній записці до законопроєкту уряд пише, що “в Україні зареєстровано близько 9,2 млн транспортних засобів, з них 1,5 млн вантажівок, без врахування вантажівок з іноземною реєстрацією.

При цьому знос дорожнього покриття при експлуатації, що спричиняють вантажівки, значно більший ніж від проїзду легкового автомобільного транспорту (за розрахунками іноземних експертів різниця становить до 50 тисяч раз в залежності від рівня навантаження). Існуюча в Україні система оподаткування та зборів не враховує цей фактор.

Кабмін стверджує, що майже всі країни Європи вже ввели плату за проїзд з вантажівок: Чехія, Польща, Туреччина, Німеччина, Ірландія, Італія, Норвегія, Іспанія, Португалія, Австрія, Болгарія, Словенія, Швейцарія, Франція, Словаччина, Угорщина, Латвія та інші. Розмір плати за проїзд в країнах Європи коливається від 2,2 грн до 11 грн за кілометр проїзду в залежності від загальної ваги транспортного засобу, навантаження на вісь, класу дороги, виду паливу, рівню шуму, навіть часу проїзду і т.п.

Для того, щоб контролювати, скільки вантажівка проїхала дорогами конкретної країни, на неї встановлюється спеціальний прилад. Саме за відсутність такого приладу в машину даний законопроєкт пропонує накладати штраф.

При цьому інших проєктів, які регулюватимуть впровадження нового податку, поки що не існує. Відомо лише, що уряд хоче направити зібрані кошти на ремонт доріг та отримувати до 9 млрд. грн. на рік. При цьому тариф на дороги передбачається встановити на рівні 1,0 — 3,0 грн. за кожен кілометр доріг, які проїхала вантажівка дорогами України.

Невідомо, чи даний податок мають сплачувати власники усіх вантажівок, в тому числі зареєстрованих в Україні, чи лише іноземні.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

BMW X4 знімають з виробництва: остаточне рішення

У автомобільній індустрії рідко трапляється, щоб великий виробник публічно визнавав помилку та переглядав рішення про…

04.10.2025

Електрокросовер Hyundai Kona отримав колекційну версію Mauna Loa

Hyundai представила особливу версію свого кросовера - Kona Mauna Loa 2026, створену на честь гавайського…

04.10.2025

У яких випадках краще продати авто, ніж ремонтувати

Фахівець із механічного ремонту стверджує, що іноді продаж автомобіля - розумніше рішення, ніж його відновлення.…

04.10.2025

Експерт пояснив, як продовжити термін роботи варіатора до 300 тис. км.

CVT, або варіатор, відомий своєю підвищеною вимогливістю до обслуговування, проте при правильному догляді він здатний…

04.10.2025

Найцікавіші автомобілі з механічною коробкою до $10 тисяч

Ручна коробка поступово зникає з нових автомобілів, але на вторинному ринку вона ще доступна. Продавці…

04.10.2025

Nissan відкликає старі моделі Leaf через ризик перегріву акумулятора

Національне управління безпекою дорожнього руху США (NHTSA) оголосило відгук електромобілів Nissan Leaf 2021 та 2022…

04.10.2025