Новини

Штрафи для водіїв в Україні зростуть в рази – що варто знати

Share

З 2023 року штрафи для власників елітних автомобілів (вартістю від 85 тисяч доларів) можуть зрости в 10 разів. За деякі порушення штрафуватимуть на півмільйона гривень. Особливо це стосується керування автомобілем у нетверезому стані або порушення посадовими особами правил паркування. За даними borg.expert, відповідний законопроєкт (№7026) зареєстрували в Раді представники, направлені «держслужбовцями».

У свою чергу Інститут законодавчої думки виявив у законопроекті корупційні ризики — дискримінаційний спосіб визначення розміру штрафів, який може призвести до вимагання хабарів за уникнення серйозних санкцій та полювання на «заможних» порушників. Вартість автівки-учасника ДТП жодним чином не впливає на наслідки порушення.

Практика показала, що це впливає лише на відповідальність водія, коли «воюють» зв’язки та гроші. В результаті законодавчі ініціативи є більше популістськими, ніж реальна робота.

Запропоноване збільшення адміністративних штрафів у 10 разів суворіше кримінального. Наприклад, водіям лімузинів загрожує штраф у розмірі 510 тис. грн за недотримання вимог паркування (ст. 122-2 ч. 2 КУпАП). Суворість штрафу відповідає покаранню за особливо тяжкий злочин. Це, у свою чергу, створює ризик того, що водіям вигідніше дати хабара, аніж платити десятикратний штраф.

Якими можуть бути нові штрафи:

  • 13600 грн – Транспортні та інші пересувні засоби, що використовуються для введення в експлуатацію з перевищенням нормативу вмісту забруднюючих речовин у відпрацьованих газах (ст. 80 КУпАП);
  • 5100 грн – експлуатація автомобілів та інших пересувних транспортних засобів з перевищенням нормативу вмісту забруднюючих речовин у вихлопних газах (ст. 81 КУпАП);
  • 5100 грн – Водій порушив правила керування транспортним засобом, правила користування пасками безпеки чи мотошоломами (ст. 121 КУпАП);
  • 2550 грн – Керування водієм транспортним засобом, ідентифікаційний номер якого не відповідає запису в реєстраційному документі (ст. 121-1 КУпАП);
  • 2550 грн – перевищення встановленої швидкості руху, проїзд на знак «стоп» та інші правила дорожнього руху (ст. 122 КУпАП);
  • 1 530 – 510 000 грн – Невиконання водієм правил паркування (ст. 122-2 КУпАП, максимальний розмір – ч. 2);
  • 34 тис. грн – залишення місця ДТП (ст. 122-4 КУпАП);
  • 8500 грн – Порушення правил дорожнього руху при перетині залізничного переїзду (ст. 123 КУпАП);
  • 8500 грн – порушення правил дорожнього руху, що спричинило пошкодження транспортних засобів, вантажів, автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів, дорожніх споруд тощо (ст. 124 ККУ);
  • 680 грн – ненадання транспортних засобів поліцейським і медичним працівникам, а також ненадання військових транспортних засобів особам начальницького складу Збройних сил (ст. 124-1 КУпАП);
  • 4250 – 408 тис. грн – керування транспортним засобом особою без відповідних водійських документів, тимчасове обмеження прав керування або неподання актів перевірки (ст. 126 КУпАП);
  • 17 000 – 25 500 грн – випущені на виробництво транспортні засоби, технічний стан яких не відповідає встановленим вимогам або не має необхідних документів (ст. 128 КУпАП);
  • 170 000 – 510 000 грн – Керування транспортним засобом особою, яка перебуває в стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або наркотичних засобів (ст. 130 КУпАП).

Штрафи за кримінальні правопорушення в цьому відношенні також можуть бути збільшені вдвічі.

Що таке «елітний автомобіль», нардепи лише вказують в описі. Це легковий автомобіль із середньоринковою вартістю понад 375 розмірів мінімальної зарплати, тобто до 2022 року він коштуватиме понад 2,4 млн грн.

Делегати планують запровадити цю концепцію через проект закону про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України щодо зменшення оподаткування соціальних автомобілів та збільшення оподаткування автомобілів класу люкс. Проте на момент реєстрації та оприлюднення тексту законопроекту № 7026 вказаний законопроект не було зареєстровано, що унеможливлює проведення повної оцінки запропонованих норм.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Leave a Comment

View Comments

  • колись і на багатих треба пополювати, бо на бідних полюють вже тридцять років.

Опублікував
Скарбик Павло
Tags: Штраф

Останні записи

Податки при продажу автомобіля: хто, коли і скільки має платити

Громадяни, які мають намір продати власне авто, повинні враховувати податкові зобов'язання. Розмір податків залежить від…

15.06.2025

Чому українці масово провалюють практичні іспити на права і як цього уникнути

З початку 2025 року в Україні було проведено понад 300 тисяч практичних іспитів на водійські…

15.06.2025

Що потрібно знати про перевезення дітей у авто: правила та штрафи

В Україні питання безпечного перевезення дітей досі залишається на другому плані, особливо якщо порівнювати з…

15.06.2025

Як поводитись, якщо вас зупинила поліція: поради адвоката

Кожен водій рано чи пізно може опинитися в ситуації, коли його зупиняє поліція. У таких…

15.06.2025

Експерти назвали найбільш аварійні авто 2020 року

Американський Інститут дорожньої безпеки (IIHS) провів масштабне дослідження, яке показало, які п'ятирічні автомобілі є найнебезпечнішими…

15.06.2025

В Україні з 1 липня техогляд автомобілів проходитиме з обов’язковою відеофіксацією

З 1 липня в Україні змінюється порядок проведення технічного огляду автомобілів - тепер усі перевірки…

15.06.2025