Новини

Євросоюз надасть поблажки автовиробникам

Законодавці ЄС проголосують за остаточну пропозицію щодо 100-відсоткового скорочення викидів транспортних засобів до 2035 року у рамках широкого пакету законів про клімат.

Цього тижня Європейський парламент проголосує за те, чи слід послабити план 100-відсоткового скорочення викидів CO2 від нових автомобілів — крок, який призведе до заборони продажу нових автомобілів з двигуном внутрішнього згоряння. Пропозиція дозволити продаж тільки нових автомобілів з нульовим рівнем викидів у 27 країнах Європейського Союзу після 2035 року означатиме, що автомобілі з бензиновими або дизельними двигунами, включаючи гібриди, по суті будуть замінені повністю електричними моделями.

100-відсоткове скорочення було центральним елементом плану Fit for 55, представленого в липні 2021 року, який спрямований на скорочення чистих парникових газів в ЄС на 55% до 2030 року на шляху до вуглецевої нейтральності до 2050 року. Поправки, які обговорюватимуться цього тижня від ЄНП, найбільшої групи законодавців у парламенті, намагатимуться послабити пропоноване скорочення до 90%.

Існуючі правила викидів транспортних засобів наказують до 2030 року скоротити викиди CO2 на 37,5% порівняно із середнім показником 2021 року, що становить 95 г CO2 на кілометр. Екологічні групи хочуть посилити обмеження, включивши суворіші проміжні цілі, зокрема скорочення на 45% до 2027 року.

У травні екологічний комітет Європарламенту підтримав мету скорочення викидів на 100% до 2035 року.
Минулого тижня група з 50 неурядових та споживчих організацій направила членам парламенту лист із закликом встановити проміжну мету на 2027 рік та підтримати поетапну відмову від усіх нових автомобілів з двигунами внутрішнього згоряння «якнайближчим до 2030 року, але не пізніше 2035 року».

Галузеві групи кажуть, що мета 2035 року коштуватиме тисячі робочих місць, і закликали переглянути пропозицію, щоб забезпечити більш м’який перехід до електрифікації. Консервативні члени парламенту підтримують заходи, які б дозволили зберегти продажі автомобілів з двигуном внутрішнього згоряння після 2035 року, при цьому скоротивши викиди на 90% до цієї дати.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

В Україні почастішали штрафи для пішоходів за порушення ПДР

В Україні поступово завершується епоха, коли правила дорожнього руху вважалися обов'язковими лише для водіїв. Довгі…

26.11.2025

Skoda показала футуристичний електроконсепт із відсилкою до Superb (фото)

Електромобілі вже міцно закріпилися на ринку, і різні бренди реагують на цю зміну по-різному. Skoda…

26.11.2025

Renault оголосив ціни на новий Clio з бензиновим та гібридним двигунами

Renault оголосила ціни на нове покоління Clio, яке незабаром надійде в продаж у Європі. Модель…

25.11.2025

Штраф за аварійку при зупинці автомобіля поліцією

Багато водіїв отримують штрафи за те, що не увімкнули аварійну сигналізацію під час зупинки. Поліцейські…

25.11.2025

Чи потрібно ставити машину на ручник узимку

Зима вступила у свої права: ще вчора на асфальті блищала вода, а сьогодні під ногами…

25.11.2025

Експерти розкрили, чому системи допомоги водієві небезпечні у негоду

Сучасні автомобілі часто оснащують електронними помічниками, щоб допомагати водієві та підвищувати безпеку. Але експерти попереджають:…

25.11.2025