За даними Motorzeitung, лише за 3 роки найдешевша версія Volkswagen Golf у Німеччині подорожчала на 9000 євро. Модель, що найбільше продається в Європі останніх років, коштує цілих 28 590 євро, і це не одиничний випадок — стрімке зростання цін вже стало широко поширеною практикою. У той же час, виробники автомобілів дедалі частіше прибирають дешеві моделі зі свого списку пропозицій і поступово купівля автомобіля стає розкішшю.
Доступні малолітражки, особливо на початкових рівнях оснащення, купити стає важче. При замовленні сьогодні такої машини чекати доведеться місяцями. У цілому нині сегмент малолітражних моделей різко скоротився. Попередні бестселери, такі як Peugeot 108, Skoda Citigo або Opel Adam, більше не виробляються. А ті, що залишилися, наприклад, Volkswagen Up або Smart, стали електромобілями.
В одному з найконкурентніших нещодавно цінових діапазонів – близько 10 000 євро, де Dacia Sandero та Mitsubishi Space Star розліталися нарозхват, зараз можна знайти зовсім небагато гравців. Нинішні герої – Kia Picanto (13250 євро), Renault Twingo (15800) та Fiat Panda (13490) вже доступні за суми, на які ще кілька років тому можна було купити добре оснащену малолітражку.
Провідні експерти галузі непохитні в тому, що зараз не найкращі часи для покупців автомобілів. А якщо говорити про людей, які бажають купити нові дешеві автомобілі, то найближчим часом вони не зміняться. Автовиробники продовжать розширювати свій модельний ряд краще оснащеними і, отже, дорожчими моделями, що приносять більший прибуток.