В Україні на АЗС до кінця квітня виникла нестача бензину і дизельного палива. У Києві в четвер більшість мереж у другій половині дня не продавали бензин, купити можна було тільки ДП і на деяких заправках – газ.
Експерти кажуть, що дефіцит палива був очікуваний після зупинки через обстріли Кременчуцького НПЗ і блокаду роботи морських портів, через які раніше здійснювалися поставки палива.
Проте, за інформацією РБК-Україна, 28 квітня на АЗС ряду великих мереж бензин був в наявності, але відпускався він тільки корпоративним клієнтам (за талонами). Його ціна при цьому була вище вартості, рекомендованої урядом.
Брак палива може тривати кілька тижнів, прогнозує директор “Консалтингової групи А-95” Сергій Куюн. Після припинення роботи портів, а пізніше і руйнування НПЗ, логістика поставок перебудувалася, почався імпорт палива автотранспортом з Європи.
Не під запис в одній з великих мереж АЗС виданню уточнили, що поставки з-за кордону поки відбуваються невеликими партіями, через що на ринку буде зберігатися певний дефіцит. Бензин, за словами співрозмовника в компанії, не завжди є у вільному продажу, оскільки потрібно зберігати резерв для заправки автотранспорту критичної інфраструктури.
Коментар Мінекономіки про ситуацію на ринку палива РБК-Україна отримати поки не вдалося.
Збільшення попиту на бензин в прикордонних з Україною країнах викликало зростання цін на нього. Крім того, поставки були ускладнені через черги на кордоні. “У квітні – новий виток ціни. Трейдери контрактують невеликі обсяги поставок, і вони за рахунок спотових контрактів просто не поміщаються в рамки цінового регулювання”, – зазначив Куюн.
“Ми вже увійшли в досить серйозний дефіцит. Швидко з нього вийти не вдасться. Думаю, пара найближчих тижнів будуть досить напруженими. Можливо, будуть посилені обмеження при продажу (на АЗС – ред.). Сьогодні вже великі мережі обмежили продаж 10-ма літрами в бак, хоча минулого тижня це було 20 літрів. Я не виключаю, що деякі мережі днями взагалі можуть відмовитися від вільного продажу палива і сконцентруються на забезпеченні корпоративних клієнтів. Але там теж обмеження. Ти можеш купити скільки завгодно, але все одно тобі заправлять в легковий автомобіль 20 літрів, у вантажний – 100″, – сказав Куюн.
Він вважає, що зараз ситуацію навряд чи змінить навіть скасування держрегулювання ціни. Однак через кілька тижнів ситуація на ринку може нормалізуватися.
Можна підняти планку ціни на кілька гривень і дати можливість продавати по ній паливо, що наповнить ринок. За два-три тижні можна буде вирішити логістичні проблеми, і вже потім повернутися до питання регулювання. “Хоча, я думаю до цього часу ринок сам відрегулює”, – зазначив експерт.
Куюн вважає, що зараз підвищення ставки ПДВ до 20% і повернення акцизу на паливо, ініційоване депутатами, не поліпшить ситуацію, а лише призведе до зростання ціни на паливо.
“Зміну системи оподаткування варто робити після нормалізації ситуації на ринку. Це треба робити не в поспіху, а виважено, можливо, вводячи частково. Але думати про це треба було раніше, хоча б тижні три тому. Але я думаю, що нам цю турбулентність турбулентності на ринку вдасться пройти”, – зазначив Куюн.
Найнебезпечніші несправності автомобіля – це відмова гальмівної системи та проблеми з кермовим управлінням. Збій у…
Автовласники часто стикаються з проблемою, коли після передачі свого транспортного засобу іншим особам отримують штрафи…
Ризик викрадення автомобіля існує завжди, проте уважність допоможе вам вчасно помітити підозрілі ознаки ще до…
Volkswagen розширила свій асортимент комерційних автомобілів, представивши гібридні версії Multivan eHybrid 4MOTION та Caddy Cargo…
В Україні пішоходи також несуть відповідальність за безпеку на дорогах. Дотримання правил дорожнього руху важливе…
З початку 2025 року сервісні центри МВС України видали 206 609 посвідчень водія, з яких…
Leave a Comment