Новини

Кількість активних АЗС в Україні за час війни зменшилась утричі, як і приватне споживання

Кількість автозаправних станцій в Україні від початку війни зменшилася втричі, приблизно на стільки ж поменшало і приватне споживання пального, повідомив директор консалтингової групи “А-95” Сергій Куюн.

“За нашими оцінками, працює третина від загальної кількості АЗС, це приблизно 2,5 тис. станцій, до війни було 7,5 тис. Безумовно, основною причиною є нестача пального. Споживання знизилося також утричі порівняно з довоєнним рівнем”, – сказав він на закритому брифінгу у Медіа-центрі у Львові в понеділок.

При цьому Куюн зазначив, що трейдери чи власники мереж змушені забезпечувати найбільш стратегічні та потужні свої об’єкти, розташовані переважно в обласних центрах чи на основних трасах, тоді як периферійні станції змушені простоювати, хоча споживачів там також дуже багато.

За його словами, дефіцит пального особливо загострився після зупинки Кременчуцького НПЗ у результаті ракетної атаки російських загарбників.

“Багато компаній, особливо центральної, східної та південної України, втратили головне джерело постачання для себе. Єдиним виходом для них є самостійний імпорт через західний кордон. Йдеться головним чином про те, щоб невеликі регіональні компанії бензовозами виїжджали за кордон і привозили пальне”, – пояснив він.

Водночас обмеження державою цін на пальне та висока собівартість доставки не дозволяє активізувати такий вид постачання, вважає експерт.

“Це постачання дуже довге, лише до кордону можна їхати 800 км. А вартість цього пального вища за ціни, встановлені урядом. Відповідно, у них немає жодної економіки або хоча б беззбиткового рівня, і, відповідно, немає і мотивації”, – наголосив директор “А-95”.

На його думку, виходом із ситуації може бути тимчасова відмова від держрегулювання, щоб якнайбільше компаній могли виїхати та привезти пальне з-за кордону. Втім, поки що немає сигналів про готовність уряду піти на такі кроки, зазначив він.

“Там йдуть певні дебати, сподіватимемося, що ми дочекаємося правильних і необхідних рішень”, – повідомив Куюн і додав, що уряд у цьому випадку хвилюється щодо цін.

При цьому він назвав відповідальним рішення щодо суттєвого зниження податків на пальне, хоча вже й недостатнім. “Фактично воно ці податки скасувало взагалі, дуже необхідний крок, але тоді у нас був Кременчуцький НПЗ, що працює. Зараз ситуація змінилася і вимагає нових кроків, щоб ринок наповнювався. У цій ситуації не може бути простих рішень”, – висловив переконання експерт.

Як повідомлялося, у березні Верховна Рада з ініціативи уряду обнулила акциз на пальне та знизила ставки ПДВ до 7% із 20%.

Відповідно до рішення уряду, ціна на “преміальне пальне” не може більш ніж на 5% перевищувати ціни звичайного пального. На кінець березня з урахуванням граничних торговельних націнок максимальна ціна на “звичайний” бензин для його продажу через мережу АЗС не повинна перевищувати 33,53 грн/літр, на “звичайне” дизпаливо – 37,43 грн/літр.

2 квітня російські окупанти своїм обстрілом знищили інфраструктуру Кременчуцького нафтопереробного заводу і той перестав працювати.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Чому відмова від підписання постанови ПДР не скасовує штраф

Багато водіїв вважають, що якщо не підписувати постанову про порушення ПДР, її не можна буде…

28.10.2025

Як правильно підготовки автомобіль до зими без значних витрат

Поки на вулиці ще не стало по-справжньому холодно і дощ не змінився снігом, варто підготувати…

28.10.2025

Що буде, якщо не сплатити штраф за ПДР в Україні

Багато українських водіїв, отримавши штраф за порушення правил дорожнього руху, відкладають його оплату. Хтось сподівається,…

28.10.2025

Toyota представила спортивну версію Camry

Компанія Toyota представила спеціальну модифікацію седана Camry, створену спеціально для тюнінг-шоу SEMA, яке відбудеться на…

28.10.2025

Mercedes-Benz представив оновлений S-Class 2026 (ФОТО)

Mercedes-Benz офіційно представив оновлений S-Class 2026 року, який, за словами компанії, тепер отримуватиме щорічні оновлення.…

28.10.2025

Як правильно обслуговувати дверні механізми авто взимку

Коли двері автомобіля починають скрипіти, заклинювати або примерзати, це сигнал про необхідність ревізії механізмів. Особливо…

27.10.2025