Як і більшість галузей у період воєнного часу, ринок палива в Україні проходить етап серйозних змін. У довоєнний час через держрегулювання цін на пальне на українських заправках постійно зростала його вартість. Тепер процедура держрегулювання не зрівнює ціни, а ставить палиці в колеса деяким гравцям ринку.
Таку думку висловив голова Консалтингової групи “А-95” Сергій Куюн.
Якщо взяти ситуацію з дизпаливом, то ціна літра дизеля зараз становить близько 38-44 грн/л, тоді як згідно з держрегулюванням, максимальна ціна на заправках становить 37,42 грн/л. Така ситуація призводить до того, що невеликі регіональні мережі АЗС можуть торгувати виключно у західних областях України, оскільки якщо вони повезуть паливо до центру та на схід, то підуть у мінус через логістику.
“Як варіант можна зафіксувати поточну регульовану націнку 4,5 та 5 грн/л для бензину та ДП відповідно, але не до регульованої собівартості, як зараз, а до фактичної, яку нескладно встановити за документами”, – запропонував експерт.
При цьому зльоту цін в Україні не очікується навіть при скасуванні держрегулювання, адже на ринку є сотні гравців, і якщо хтось захоче надто сильно задерти ціни, то він просто залишиться без покупців.
При цьому відмова від держрегулювання, на думку експерта, має бути тимчасовою, щоб паливний ринок ожив, після чого можна знову повернути цю процедуру.