Новини

Як заправити авто в Європі: відмінності від українських АЗС

Опинившись у чужій країні, більшість українських автомобілістів, що тікають від війни, відчувають стрес і розгубленість: все нове, незнайоме і незрозуміле. ”Авто 24” cпробує зняти бодай одну проблему – розповісти про нюанси заправки на європейських АЗС.

Строго кажучи, принципових відмінностей від наших заправок в Європі немає: ті самі колонки, пістолети та літри. Але нюанси є,і на фоні загального стресу від зміни обстановки вони можуть збити водія з пантелику.

Робота АЗС

Заправки в європейських країнах можна умовно розділити на ті, що стоять на автотрасах, і ті, що розташовані у населених пунктах. Заміські зазвичай мають вищі ціни, але до них не треба звертати з автобану і кружляти незнайомими вуличками.

Автозаправки на магістральних трасах у Європі працюють цілодобово, але ціни на них традиційно вищі за ті, що розташовані у містечках

На невеликих заправках у містечках та на другорядних дорогах може бути всього два види палива – бензин марки 95 та звичайний дизель. Автогаз продається як на окремих станціях, так і на загальних з рідким пальним.

Частина заправок закрита вночі, однак при цьому на них буває можна заправитися через банківський термінал, вбудований просто в колонку. Щоправда, для цього треба знати одну з мов, які пропонуються на екрані – колонка покроково підказує на дисплеї, як треба діяти.

В розвинених країнах алгоритм заправки відрізняється від нашого. По-перше, не завжди є заправники, і всі маніпуляції треба робити самому, у тому числі і під’єднання газового пістолету. По-друге, ви спочатку маєте заправити машину, а потім йти до каси у приміщення і платити гроші.

Заправка автогазом LPG в Європі може відрізнятися настільки, що про неї варто поговорити окремо.

Автогаз

В усіх європейських країнах, до яких прямують біженці з України, можна заправитися скрапленим газом. Особливості у тому, що нерідко це доводиться робити самотужки – заправників часто немає в принципі. І ще один сюрприз: пістолети для заправки газом у деяких країнах можуть бути іншими, тобто знадобиться перехідник. На щастя, якраз в п’ятьох прикордонних країнах пістолети такі самі, як і наші – це так званий італійський тип Dish.

На цій мапі відображені типи заправних штуцерів для підключення до колонки з автогазом LPG – скрапленим пропан-бутаном у різних країнах Європи

Якщо пістолет не підійшов, знадобиться перехідник – а вони є на заправках не завжди, або видаються під грошову заставу. В ідеалі, звичайно, мати перехідник з собою. Ціна пропан-бутану, яким заправляються українські машини з ГБО, в Європі традиційно складає 50–60 % від основного для європейців 95-го бензину.

Такий вигляд мають усі чотири типи штуцерів-перехідників для європейських заправок LPG. “Український” третій зліва

Сорти пального

Так само як і в Україні, в Європі є бензини марок 92 (іноді – 91 та 93), 95, 98 та 100. Основними є 95-й і 98-й, в той час як 92 у більшості країн доволі рідкісний. Дизельне пальне може бути звичайне, підвищеної якості, а крім того, додатково може продаватися так званий біодизель (про це нижче).

Поряд з цифрою октанового числа (RON – за дослідницьким методом), сорти бензину часто маркуються тим чи іншим товарним ім’ям. Найчастіше 92-й бензин маркетингового імені або не має, або має титул Regular. Сорт 95-й зазвичай має приставку Super, а 99-й и 100-й величають усілякими “перфектними” формами схвальних прикметників: Supreme, Super power, Super+, Super max, Ultimate, Extra – в залежності від фантазії маркетологів конкретної мережі АЗС.

Пальне на європейських АЗС мають різні маркетингові найменування, але завжди позначається з октановим числом – на нього треба орієнтуватися

Скраплений пропан-бутан, на якому працюють українські автомобілі з ГБО, маркується як LPG, Autogas або GPL (нечасто), і частіше він зустрічається на великих заправках на автобанах. Не плутайте його з газом CNG – це стиснений природний газ метан, на якому в Україні працюють автобуси та вантажівки.

Миськів Роман

Людина яка фанатіє від спортивних автомобілів і полюбляє грати у авмобільні ігри.

Опублікував
Миськів Роман

Останні записи

Електричний спорткар Porsche 718 Cayman сфотографували на тестах

Porsche готує до виходу нове покоління свого культового спорткара 718 Cayman 2026, і, хоча до…

30.10.2025

Реальний запас ходу електрокарів: як різні методики спотворюють показники

Коли виробник обіцяє запас ходу 600 або 700 км, насправді електромобіль проїжджає менше. Причина —…

30.10.2025

Топ-10 найпопулярніших нових авто в Європі за вересень місяць

За підсумками вересня 2025 року Tesla Model Y знову очолила рейтинг найпопулярніших нових автомобілів у…

30.10.2025

Коли подушки безпеки не рятують і як уникнути небезпеки

Багатьох водіїв хвилює питання, чому подушки безпеки іноді не спрацьовують під час аварії. Суть у…

30.10.2025

LED і ксенон у вашому авто: що варто знати, щоб не потрапити на штраф

Питання переобладнання фар регулюється пунктом 31.4.7 Правил дорожнього руху, який забороняє встановлення світлових приладів, не…

30.10.2025

Toyota готує електричний пікап на платформі Land Cruiser Se

Toyota, як і її конкуренти, активно рухається в бік електрифікації та поступово розширює лінійку моделей…

30.10.2025