Опинившись у чужій країні, більшість українських автомобілістів, що тікають від війни, відчувають стрес і розгубленість: все нове, незнайоме і незрозуміле. ”Авто 24” cпробує зняти бодай одну проблему – розповісти про нюанси заправки на європейських АЗС.
Строго кажучи, принципових відмінностей від наших заправок в Європі немає: ті самі колонки, пістолети та літри. Але нюанси є,і на фоні загального стресу від зміни обстановки вони можуть збити водія з пантелику.
Заправки в європейських країнах можна умовно розділити на ті, що стоять на автотрасах, і ті, що розташовані у населених пунктах. Заміські зазвичай мають вищі ціни, але до них не треба звертати з автобану і кружляти незнайомими вуличками.
Автозаправки на магістральних трасах у Європі працюють цілодобово, але ціни на них традиційно вищі за ті, що розташовані у містечках
На невеликих заправках у містечках та на другорядних дорогах може бути всього два види палива – бензин марки 95 та звичайний дизель. Автогаз продається як на окремих станціях, так і на загальних з рідким пальним.
Частина заправок закрита вночі, однак при цьому на них буває можна заправитися через банківський термінал, вбудований просто в колонку. Щоправда, для цього треба знати одну з мов, які пропонуються на екрані – колонка покроково підказує на дисплеї, як треба діяти.
В розвинених країнах алгоритм заправки відрізняється від нашого. По-перше, не завжди є заправники, і всі маніпуляції треба робити самому, у тому числі і під’єднання газового пістолету. По-друге, ви спочатку маєте заправити машину, а потім йти до каси у приміщення і платити гроші.
Заправка автогазом LPG в Європі може відрізнятися настільки, що про неї варто поговорити окремо.
В усіх європейських країнах, до яких прямують біженці з України, можна заправитися скрапленим газом. Особливості у тому, що нерідко це доводиться робити самотужки – заправників часто немає в принципі. І ще один сюрприз: пістолети для заправки газом у деяких країнах можуть бути іншими, тобто знадобиться перехідник. На щастя, якраз в п’ятьох прикордонних країнах пістолети такі самі, як і наші – це так званий італійський тип Dish.
Якщо пістолет не підійшов, знадобиться перехідник – а вони є на заправках не завжди, або видаються під грошову заставу. В ідеалі, звичайно, мати перехідник з собою. Ціна пропан-бутану, яким заправляються українські машини з ГБО, в Європі традиційно складає 50–60 % від основного для європейців 95-го бензину.
Сорти пального
Так само як і в Україні, в Європі є бензини марок 92 (іноді – 91 та 93), 95, 98 та 100. Основними є 95-й і 98-й, в той час як 92 у більшості країн доволі рідкісний. Дизельне пальне може бути звичайне, підвищеної якості, а крім того, додатково може продаватися так званий біодизель (про це нижче).
Поряд з цифрою октанового числа (RON – за дослідницьким методом), сорти бензину часто маркуються тим чи іншим товарним ім’ям. Найчастіше 92-й бензин маркетингового імені або не має, або має титул Regular. Сорт 95-й зазвичай має приставку Super, а 99-й и 100-й величають усілякими “перфектними” формами схвальних прикметників: Supreme, Super power, Super+, Super max, Ultimate, Extra – в залежності від фантазії маркетологів конкретної мережі АЗС.
Пальне на європейських АЗС мають різні маркетингові найменування, але завжди позначається з октановим числом – на нього треба орієнтуватися
Скраплений пропан-бутан, на якому працюють українські автомобілі з ГБО, маркується як LPG, Autogas або GPL (нечасто), і частіше він зустрічається на великих заправках на автобанах. Не плутайте його з газом CNG – це стиснений природний газ метан, на якому в Україні працюють автобуси та вантажівки.
Багато сучасних автомобілів оснащуються смарт-ключами. Завдяки їм можна дистанційно відчиняти та закривати двері машини на…
Genesis зробить ставку на гібриди замість електрокарів. Преміум-бренд Hyundai відмовився від ідеї випускати лише електромобілі…
Нещодавно в пресі стали активно обговорюватися фінансові проблеми Nissan, які можуть сильно вдарити по бізнесу…
Автомобіль Toyota Land Cruiser 300 2025 модельного року був офіційно представлений. Вперше модель продемонстрували 3…
Багато жителів країни останнім часом стали віддавати перевагу кросоверам на повному приводі. Більшість вважає, що…
Renault Sandero із тріском провалив краш-тест. Випробування проводила незалежна організація LatinNCAP, яка тестує автомобілі, що…
Leave a Comment