В Україні з середи, 9 лютого, більше не можна розмитнити автомобілі на європейській реєстрації за пільговим тарифом. Проте, навіть у період дії пільгового тарифу на розмитнення українці, які хотіли цю процедуру завершити, зіткнулися з великими труднощами.
Про це у коментарі ГолосUA розповів юрист, президент юридичної компанії “Ніколас” Михайло Стрельников.
«У законі про розмитнення «євробів» були відкладні норми, які відстрочили завершення розмитнення. У процедурі розмитнення “євроблях” є цікаві моменти: мої знайомі, які хотіли розмитнити автомобіль, вони зіткнулися з великими труднощами – з документами, і сума для сплати виявилася більшою. Звичайно, вони виявили наполегливість та розмитнили, але це було дуже і дуже складно», – сказав юрист.
М.Стрельников також висловив думку, що розмитнення авто на європейській реєстрації в Україні не є обов’язковим, якщо держава хоче контролювати переміщення цих машин усередині країни.
«На мою думку, саме питання зі статусом «євроблях» в Україні, так би мовити, висмоктане з пальця. У Польщі також є автомобілі з іноземною реєстрацією: там багато українських машин, які заїжджають у країну не на день, не на місяць, а на більш тривалий період. Так поляки з цієї ситуації вийшли: ті, хто в’їхав до них із українськими номерами, мають у місцевому органі влади зареєструватися, сплативши 400 злотих. За польськими мірками це невеликі гроші. Основне завдання – не взяти збір, а основне завдання – ідентифікувати водія чи власника авто.
Я думаю, в Україні теж можна змушувати власників «євробів» просто реєструватися, сплачуючи щорічно за це 3-4 тисячі грн. Для того, щоб Україною підконтрольно державі переміщувалися авто на європейських номерах без розмитнення, я думаю, більше не треба», – вважає юрист.