Міжнародне енергетичне агентство (IEA) підрахувало, що у 2021 році світові продажі електрокарів досягли приблизно 6.6 млн екземплярів — на 120% більше, ніж минулого року та на 200%, ніж у 2019-му.
У лідерах опинився Китай, де постачання зросло втричі — до 3.5 млн одиниць. Далі йде Європа (2.3 млн), що показала 70-відсоткове зростання, але половина припала на гібриди. Замикають трійку США – 0.5 млн.
Найпопулярнішою моделлю у Китаї став бюджетний Wuling Hongguang Mini EV за 4500 доларів (близько 345 тисяч рублів за курсом), а світовим лідером залишається Tesla. Вона продала 936 тисяч електромобілів, на Volkswagen Group припало 763 тисячі відвантажень, а на китайську BYD – 598 тисяч.
Зростаючу популярність аналітики пов’язують із розширенням модельного ряду, будівництвом безлічі нових зарядних станцій, а також субсидіями для покупців від урядів різних країн. Крім того, багато хто законодавчо в майбутньому планує заборонити продажі машин з двигунами внутрішнього згоряння.
Результат міг виявитися ще кращим, але завадив дефіцит компонентів, який обмежив виробничі потужності. Зараз, за оцінками IEA, на дорогах близько 16 млн. електрокарів — 8.57% від усіх автомобілів у світі. У сумі вони споживають близько 30 ТВт * год на рік, що еквівалентно всієї енергії, що виробляється в Ірландії.