У 2022 році на водіїв чекає багато нововведень, деякі з яких сподобається далеко не всім, зазначають « Факти ICTV ».
Обов’язковий техогляд
Огляд технічного стану авто повернеться до України вже у вересні. Його скасували ще у 2011 році, але для подальшої інтеграції з ЄС слід відповідати вимогам. Під зміни потрапить практично весь транспорт — легкові та вантажні авто та навіть причепи. Ще у вересні ЄС закликав Україну внести зміни до закону до кінця 2021 року — транспорт має відповідати не лише технічним стандартам, а й екологічним.
Для багатьох українців останнє стане проблемою — величезна кількість євроблях не зможуть відповідати вимогам. У європейських країнах такі автомобілі заборонені для використання.
Подорожчання уживаних авто
Експерти з Інституту досліджень авторинку запевняють, що ціни на транспорт із вторинного ринку піднімуться на 15-20%. Причина цього — високий попит та нестача нових автомобілів. Через дефіцит мікросхем, великі виробники не можуть повністю укомплектувати новий транспорт, а деякі навіть призупиняють процес складання.
Нові штрафи
Цього року за їзду без прав українцю доведеться заплатити 425 грн., а якщо водій не отримав дозвіл та не отримав посвідчення – штраф у розмірі 3 400 грн. За повторне порушення – 20 400 грн. Любителям керувати авто під дією алкоголю також посилили покарання — 17 тис. грн штрафу та позбавлення прав на рік. Повторна їзда під мухою зобов’яже водія виплатити 34 тис. грн і позбавить прав на 3 роки.
Податок на розкіш
У 2022 році для водіїв в Україні запровадили новий податок, а також розширили список автомобілів, які вважатимуться за розкіш.
Так, платити доведеться водіям автомобілів, яким менше ніж 5 років з моменту випуску, а ціна перевищує 375 мінімальних окладів — 2,5 млн грн.
Розмір автомобільного податку сягає 25 тис. грн. на рік.