Categories: Новини

Якщо держава буде стояти осторонь, то вартість пального може зрости і до 40 гривень – експерт

В Україні стрімко дорожчає валюта, а слідом за нею і пальне. Вартість нафтопродуктів на заправних станціях б’є нові рекорди. Ціни дременули вже за 30 гривень. Експерти ж кажуть, на те є і економічні причини, але якщо держава і далі буде стояти осторонь, то вартість пального може зрости і до 40 гривень за літр.

Найпопулярніший А-95 на більшості заправних станцій Львова та області коштує майже 32 гривні за літр. Солярка ж не надто відстає і впевнено підбирається до 30. Водії кажуть, без лайки тут важко щось коментувати. Заправити повний бак нині влетить у велику копійку. Хто може обійтись без машини на роботі, пересідають у громадський транспорт. Не так зручно, але, принаймні, економно, передає 24 канал.

На АЗС, які торгують вітчизняним пальним, ціни трохи менші в середньому на 5 гривень за літр. Та тут і якість прикульгує, визнають водії.

Знецінення гривні і стрибок цін на нафту на світових торгах до 70 доларів – так експерти пояснюють здорожчання пального на українських АЗС. Але професор економічних наук Львівської політехніки не відкидає і змови основних гравців цього ринку.

В історії ціноутворення кілька років тому вже була ситуація, коли барель коштував 100 доларів і навіть трішки більше. До особливих проблем це не привело, бо тоді більш активно втручалась держава в регулювання ціни на нафтопродукти, – розповів професор економічних наук Олег Кузьмін.

А от автомобільний газ на фоні захмарних цін на пальне виглядає куди привабливіше. Ціна після минулорічного стрибка до більш ніж 15 гривень за літр стабілізувалась. Тож водії знову кинулись переобладнувати авто на альтернативне пальне.

“В середньому по 2 – 3 машини в день ми встановлюємо ГБО. Через те, що виріс курс валюти встановити обладнання значно дорожче, ніж раніше було. Вартість ГБО середньої якості становить 11 – 13 тисяч гривень”, – зазначив керівник автостанції з установки ГБО Юрій Нодь.

Тим часом стрімким здорожчанням нафтопродуктів в Україні, а відтак і підвищення вартості скрапленого газу зацікавився Антимонопольний комітет. Там відкрили справу і аналізують ринок від початку року.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло
Tags: пальне

Останні записи

Новий кросовер Volvo EX90 отримав п’ять зірок Euro NCAP

Електричний Volvo EX90 підтвердив високий рівень безпеки марки: у новому циклі тестів Euro NCAP SUV…

19.11.2025

Nissan готує Xterra для боротьби з топовими рамними SUV Toyota

Фінансові труднощі не зупинили Nissan, а навпаки - підштовхнули компанію до активнішої розробки нових моделей.…

19.11.2025

Названо найнадійніші позашляховики 2025 року: ці моделі прослужать понад 15 років

Експерти оприлюднили перелік найкращих позашляховиків, які варто розглянути для покупки у 2025 році. Це практичні…

19.11.2025

Новий кросовер Audi без емблеми вперше показали без камуфляжу

У жовтні на дорожніх тестах помітили новий електричний кросовер Audi, який, за попередніми даними, буде…

19.11.2025

Volkswagen підтвердив: Polo GTI залишить європейський ринок у 2026 році

Volkswagen підтвердив, що Polo GTI, один із найпопулярніших і найдоступніших спортивних хетчбеків у Європі, залишить…

19.11.2025

Як холод впливає на батареї електромобілів: що потрібно знати взимку

Взимку електромобілі втрачають заряд не удвічі, а приблизно на 10-30%, а в особливо сильні морози…

19.11.2025