Categories: Новини

Якщо держава буде стояти осторонь, то вартість пального може зрости і до 40 гривень – експерт

В Україні стрімко дорожчає валюта, а слідом за нею і пальне. Вартість нафтопродуктів на заправних станціях б’є нові рекорди. Ціни дременули вже за 30 гривень. Експерти ж кажуть, на те є і економічні причини, але якщо держава і далі буде стояти осторонь, то вартість пального може зрости і до 40 гривень за літр.

Найпопулярніший А-95 на більшості заправних станцій Львова та області коштує майже 32 гривні за літр. Солярка ж не надто відстає і впевнено підбирається до 30. Водії кажуть, без лайки тут важко щось коментувати. Заправити повний бак нині влетить у велику копійку. Хто може обійтись без машини на роботі, пересідають у громадський транспорт. Не так зручно, але, принаймні, економно, передає 24 канал.

На АЗС, які торгують вітчизняним пальним, ціни трохи менші в середньому на 5 гривень за літр. Та тут і якість прикульгує, визнають водії.

Знецінення гривні і стрибок цін на нафту на світових торгах до 70 доларів – так експерти пояснюють здорожчання пального на українських АЗС. Але професор економічних наук Львівської політехніки не відкидає і змови основних гравців цього ринку.

В історії ціноутворення кілька років тому вже була ситуація, коли барель коштував 100 доларів і навіть трішки більше. До особливих проблем це не привело, бо тоді більш активно втручалась держава в регулювання ціни на нафтопродукти, – розповів професор економічних наук Олег Кузьмін.

А от автомобільний газ на фоні захмарних цін на пальне виглядає куди привабливіше. Ціна після минулорічного стрибка до більш ніж 15 гривень за літр стабілізувалась. Тож водії знову кинулись переобладнувати авто на альтернативне пальне.

“В середньому по 2 – 3 машини в день ми встановлюємо ГБО. Через те, що виріс курс валюти встановити обладнання значно дорожче, ніж раніше було. Вартість ГБО середньої якості становить 11 – 13 тисяч гривень”, – зазначив керівник автостанції з установки ГБО Юрій Нодь.

Тим часом стрімким здорожчанням нафтопродуктів в Україні, а відтак і підвищення вартості скрапленого газу зацікавився Антимонопольний комітет. Там відкрили справу і аналізують ринок від початку року.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло
Tags: пальне

Останні записи

Дослідження визначило найбрудніший вид транспорту у світі

Незважаючи на численні суперечки щодо екологічності електромобілів у порівнянні з машинами з ДВЗ, нове дослідження…

26.08.2025

Чому не можна змішувати моторні оливи: поради експерта

Експерт наголошує, що змішування різних моторних олив категорично не рекомендується. Поєднання олив з різною основою…

26.08.2025

Audi робить ставку на AI та електрифікацію на новому китайському заводі

Альянс SAIC та Audi завершив підготовку нового високотехнологічного заводу, створеного спеціально для китайського ринку. На…

26.08.2025

Як зрозуміти, що час міняти масло в АКПП: 5 ознак

Альянс SAIC та Audi завершив підготовку нового високотехнологічного заводу, створеного спеціально для китайського ринку. На…

26.08.2025

Honda Accord 2026 оновився: нові системи безпеки та свіжий дизайн

Коли заходить мова про японські седани D-класу, то перше, що спадає багатьом на думку, це…

26.08.2025

Оновлений Peugeot 308 отримав новий дизайн і розширену лінійку силових агрегатів

Французький автоконцерн представив рестайлінговий Peugeot 308 2026 року з оновленим дизайном передньої частини та широким…

26.08.2025