Новини

Поліція почала активно штрафувати власників «євроблях»

Share

З моменту закінчення дії пільгового періоду розмитнення автомобілів з іноземною реєстрацією поліція вже оштрафувала 170 водіїв. Про це повідомила асоціація українських автовиробників УкрАвтопром у Telegram. Загальна сума штрафів становить 322 150 грн.

Більшість штрафів (159) виписано за порушення ч. 8 ст. 121 КУпАП України у розмірі 500 неоподатковуваних мінімумів або 8500 грн. Ще 11 — удвічі більших (17 000 гривень) — за повторне скоєння тих самих дій. УкрАвтопром нагадує, що поліція має право штрафувати власників «євроблях» у разі порушення терміну тимчасового ввезення транспортного засобу (ТЗ) або переміщення у митному режимі транзиту чи за використання ТЗ з метою підприємницької діяльності або отримання доходів в Україні. Також штраф передбачено за передачу автомобіля у володіння, користування чи розпорядження особі, яка не ввозила його на митну територію України або не вміщувала у митний режим транзиту.

Юридична компанія «Дорожній адвокат» пояснила на своєму сайті, що на сьогодні повноваження штрафувати власників авто на іноземній реєстрації надано як працівникам поліції, так і митникам. У разі виявлення таких автомобілів працівники поліції можуть інформувати органи митної служби, інформує видання «Експрес». За перевищення строку перебування ввезення чи транзиту більше ніж на 30 днів передбачено штраф 170 000 гривень або конфіскацію машини. Штраф накладає суд на підставі протоколу, складеного працівником митниці. За передачу такого ТЗ у користування іншій особі митниця може накласти 34 000 гривень штрафу.

Нагадаємо, 15 червня набули чинності два закони про пільгове розмитнення автомобілів з європейськими номерами — 4643-д та 4644-д. Згідно з ними, вживані машини  з європейською реєстрацією, старші п’яти років, які були ввезені на територію Україні до кінця 2020 року, оподатковувалися за пільговою ставкою податку на додану вартість та акцизного податку. Сума акцизу залежала від віку автівки, об’єму та типу двигуна. У більшості випадків вартість розмитнення не перевищувала 1000 євро, адже такі автомобілі тимчасово звільнялися від оподаткування ввізним митом. Водночас, за пільговим механізмом один власник міг розмитнити лише одну автівку.

Державна митна служба повідомила, що з 15 червня по 10 листопада на пільгових умовах розмитнили 85 тисяч «євроблях». Їхні власники сплатили до бюджету майже 3 млрд гривень. Найбільше автомобілів оформили Закарпатська (15,1 тис.), Київська (10,8 тис.), Одеська (10 тис.), Івано-Франківська (5,8 тис.), Чернівецька (5,5 тис.) митниці. Мінфін прогнозував, що спецумовами скористаються близько 600 тисяч водіїв таких авто, бо саме стільки їх є у митній базі автотранспорту. Учасники бойових дій, які перебували безпосередньо на території Операції об’єднаних сил більш як 90 днів з дня набрання чинності законів, ще можуть скористатися спрощеннями до 8 лютого 2022 року. Варто зауважити, що це був четвертий пільговий період легалізації легковиків з іноземною «пропискою». Голова податкового комітету ВРУ Данило Гетманцев написав у Telegram, що питання з євробляхами вирішено. «Більше жодних відстрочок/пільгових періодів не буде. Тепер — закон один для всіх», — заявив нардеп. Він попросив Нацполіцію «вжити заходів щодо недопущення проїзду євроблях вулицями та дорогами нашої країни».

Тим часом на сайті президента з’явилася петиція про «доступне розмитнення для всіх». Його авторка зауважує, що проблему авто на єврономерах, які перебувають в Україні, так і не вирішено, і просить продовжити пільгове розмитнення до 15 березня 2022 року. Адже ухваленими законами були встановлені обмеження, які порушують права окремих громадян. Так, дозволялося розмитнити лише ті авто, які були ввезені до 1 січня 2021 року. Також машини, виготовлені у Німеччині, Франції та інших европейських державах, які перетнули кордон між Україною та РФ (не заїжджаючи на територію держави-агресора), не підлягали розмитненню. На даний час петиція набрала 3 218 голосів із 25 000 необхідних.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Peugeot e-208 отримав нову батарею та запас ходу до 433 км

Peugeot оновив електричну версію хетчбека e-208 . Модель 2025 року тепер оснащується акумулятором на 51…

03.04.2025

Навіщо автовласники додають спирт у паливний бак навесні

Багато водіїв з невеликим досвідом не можуть навіть уявити, що всередині бензобака з часом з'являється…

03.04.2025

Представлено оновлений Renault Austral 2025 з вдосконаленою підвіскою та шумоізоляцією

Компанія Renault представила оновлений кросовер Austral 2025 модельного року, який отримав помітні зміни у зовнішності…

03.04.2025

Експерт назвав головні переваги та недоліки Toyota Camry XV50

Експерт детально розглянув сильні та слабкі сторони Toyota Camry сьомого покоління (XV50), більш відомої як…

03.04.2025

Компанія Skoda відмовляється від розробки дешевих автомобілів

Компанія Volkswagen нещодавно офіційно анонсувала дві нові моделі електромобілів компактного розміру – ID.1 та ID.2.…

03.04.2025

Автоюрист розповів, які водії приваблюють інспекторів поліції

Співробітники поліції на дорогах не зупиняють машини випадково — їхній вибір ґрунтується на факторах, які…

03.04.2025