Новини

Японці знайшли дешевий та ефективний спосіб переробки акумуляторів для електромобілів

Японська компанія Sumitomo Metal Mining готується почати переробку тягових акумуляторів для електромобілів, що відпрацювали, використовуючи власну запатентовану технологію. Вона дозволяє отримувати на виході окремо кобальт, літій та інші матеріали, що використовуються в батареях.

Кобальт і літій використовуються в катодах літійних акумуляторів – найпоширеніших елементах живлення сучасних електромобілів. Очікується, що попит на ці матеріали тільки зростатиме, і Sumitomo Metal зможе збільшити їх внутрішні поставки в Японію, що буде корисним для місцевих виробників акумуляторів. Використовуючи свій досвід у очищенні міді, компанія розробила метод вилучення з використаних акумуляторів літію, нікелю та кобальту. Розробник позиціонує технологію як першу у своєму роді.

Sumitomo Metal планує відкрити в Японії переробний завод до 2023 року. Він зможе утилізувати на рік 7000 т подрібнених акумуляторів – цього достатньо для отримання 200 т кобальту, який зможе використовуватись у 20 000 електромобілів. На відміну від рішень конкурентів, Sumitomo Metal отримує матеріали, які можна порівняти за якістю з копалинами, при промислових обсягах і відносно низьких витратах. Технологія залишиться конкурентоспроможною, навіть якщо ціна на викопний літій впаде до 5-6 доларів за 1 кг, або якщо значно знизяться ціни на нікель і кобальт.

Попит на електромобілі призвів до різкого зростання цін на ці матеріали, і пошук їх джерел стає дедалі складнішим для підприємств по всьому світу. Літій подорожчав майже вдвічі – майже до $30 за 1 кг. Багато з цих матеріалів супроводжуються логістичними та репутаційними ризиками: близько 70% світових обсягів кобальту видобуваються в Демократичній Республіці Конго, іноді з використанням дитячої праці, а 60% його переробки припадає на Китай. Деякі автовиробники беруть справу до рук, щоб мінімізувати ризики. Торік Tesla отримала права на видобуток літію у Неваді. Потреба у переробці старих батарей знаходить відображення і в законодавчих ініціативах: нещодавно в Євросоюзі запропонували прийняти норму,

Sumitomo Metal планує почати з невеликих обсягів перероблених акумуляторів, використовуючи матеріали, що видобуваються з них, для власного виробництва катодів. Компанія планує інвестувати в цю галузь зараз, щоб отримати перевагу перед конкурентами, коли переробка акумуляторів стане більш поширеною практикою.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Volkswagen представив нове, сьоме покоління Transporter із 13 конфігураціями кузова

Volkswagen Commercial Vehicles представив сьоме покоління Transporter, яке отримало безпрецедентну різноманітність варіантів кузова, місткості та…

19.10.2025

Ford відкликає майже 625 тис. авто в США через проблеми з ременями безпеки та камерами

Компанія Ford оголосила про відкликання майже 625 тисяч автомобілів у США через несправності ременів безпеки…

19.10.2025

Плагін-гібриди виявилися не такими екологічними, як вважалося

Європейська федерація транспорту та довкілля оприлюднила звіт, який ставить під сумнів екологічну ефективність підключних гібридів…

19.10.2025

Mitsubishi Lancer Evo XI показали на реалістичних зображеннях

Mitsubishi Lancer останнього покоління дебютував ще у 2007 році. Згодом компанія представила його високопродуктивну версію…

19.10.2025

Чим загрожує рання зміна гуми на зимову

Ранній перехід на зимові шини може бути небезпечним, оскільки гума, призначена для холодної погоди, на…

18.10.2025

Які автомобілі найчастіше «мітять» птахи: дослідження

Дослідження компанії Alan's Factory, проведене серед тисячі американських автовласників, показало, що птахи найчастіше залишають поміт…

18.10.2025