Categories: Новини

Якщо президент підпише. Авто порушників правил парковки забиратимуть на штрафмайданчик

Share
  • Новий закон, який уже на підписі в Порошенка, «розв’яже руки» копам і вони зможуть евакуйовувати авто без водіїв.
  • А також штрафуватимуть саме того, на кого машина зареєстрована.

Наприкінці минулого року Рада ухвалила новий закон про паркування і евакуацію авто. Законопроект дозволяє штрафувати водіїв автомобілів за несплату послуг платного паркування, а також дозволяє поліції евакуювати припарковані машини, що перешкоджають руху транспорту. Останнє слово — за президентом, який має підписати закон.

Авто заберуть, якщо…

На підписі у президента України уже лежить закон, який дозволить патрульним більш радикально діяти з порушниками правил паркування. Проект №5364 дозволяє правоохоронцям забирати автомобілі, які перешкоджають руху транспорту. Це стосуватиметься машин, які поставлено на:

• на проїзній частині у два і більше рядів;
• на залізничних переїздах;
• на трамвайних коліях;
• на естакадах, мостах, шляхопроводах і під ними, у тунелях;
• на пішохідних переходах і ближче 10 метрів до них з обох боків, крім випадків зупинки для надання переваги в русі;
• на перехрестях та ближче 10 метрів від краю перехрещуванної проїзної частини за відсутності на ній пішохідного переходу, за винятком зупинки для надання переваги в русі та зупинки проти бокового проїзду на Т-подібних перехрестях, де є суцільна лінія розмітки або розділювальна смуга;
• на проїзній частині, де відстань між суцільною лінією розмітки чи протилежним краєм проїзної частини і транспортним засобом, що зупинився, менше 3 метрів;
• ближче 30 метрів від посадкових майданчиків для зупинки маршрутних транспортних засобів, а за їх відсутності — ближче 30 метрів від дорожнього знаку такої зупинки з обох боків;
• ближче 10 метрів від позначеного місця виконання дорожніх робіт і в зоні їх виконання;
• у місцях, де буде неможливим зустрічний роз’їзд або об’їзд транспортного засобу, що зупинився;
• ближче 10 метрів від виїздів з прилеглих територій і безпосередньо в місці виїзду;
• своїм розташуванням робить неможливим рух інших транспортних засобів або створює перешкоду для руху пішоходів, зокрема осіб з інвалідністю на спеціальних засобах пересування та пішоходів із дитячими колясками;
• розташовано на виділеній смузі для руху громадського маршрутного транспорту;
• розташовано на позначеній відповідними дорожніми знаками та/або дорожньою розміткою велодоріжці;
• перешкоджає руху або роботі снігоприбирального та іншого технологічного комунального транспорту у разі запровадження надзвичайного стану або у разі оголошення окремої місцевості зоною надзвичайної екологічної ситуації;
• порушує схему паркування транспортних засобів таким чином, що він блокує проїзд по двох або більше смугах руху.

Як інформуватимуть водія

Усі обставини, які стали причиною евакуювання автомобіля, мають зафіксувати в режимі фотозйомки або відеозапису та у протоколі про адміністративне правопорушення. Але поки що камер у місті для цього немає. Тож, як саме працюватиме ця система — невідомо.

При цьому власнику авто повинна відразу ж передаватися інформація про евакуацію на мобільний номер та електронну пошту. Повернення затриманого транспортного засобу відбуватиметься після сплати штрафу і вартості послуги з його транспортування та зберігання.

— Поки ми співпрацюємо із ДП «Інформ-ресурси». Викликаємо їх при потребі евакуювати авто. Якщо закон вступить в силу, то, напевно, шукатимемо інші фірми, які цим займаються. Евакуювати тоді потрібно буде більше автомобілів, а в «Інформ-ресурсів» техніки для цього замало, — каже Роман Мартинюк.

Куди евакуатор забирає автомобілі

Патрульні в плані евакуації співпрацюють із державним підприємством при МВС «Інформ-ресурси». Його офіс розташований в приміщені колишнього ДАІ на Коцюбинського. Там же і один із двох штраф майданчиків, куди забирають автомобілі. Він не дуже великий за площею. Тому більшість машин відвозять на той, що у Лісових Гринівцях.

Майданчик по Купріна, 48/1, площею 0,1827 га, який знаходиться в постійному користуванні ДАІ (тепер Нацполіції), перейшов «Інформ-Ресурсам» у 2012 році. Тоді колишнє ДАІ уклало з підприємством Договір про співпрацю.

Згідно даного Договору, ДП «Інформ-Ресурси» взяло на себе зобов’язання утримувати спеціальний майданчик і надавати безкоштовно послуги ДАІ зі зберігання авто. А утримувати їх ДП має за рахунок плати, яка надходить від юридичних та фізичних осіб за тимчасове зберігання транспортних засобів. Тобто, по факту, ні патрульна поліція, як і колишні ДАІшники, відповідальність за зберігання затриманих ТЗ не несуть, як і не беруть плати за їх транспортування та утримання.

Майданчик в Лісових Гринівцях також обслуговується ДП «Інформ-Ресурси». Дану земельну ділянку орендують, так само як і 2 евакуатори та кран-маніпулятор . Але уже у приватних підприємців. Отож, сьогодні, якщо авто суттєво перешкоджає дорожньому руху і його потрібно тимчасово затримати, поліція викликає «Інформ-Ресурси», які на орендованому транспорті везуть авто на орендовану землю.

Скільки беруть за «послугу»

Керуються у підприємстві наказом МВС, Мінфіну та Мінекономіки України «Про затвердження розмірів плат за транспортування і зберігання тимчасово затриманих транспортних засобів на спеціальних майданчиках (стоянках)» № 967/1218/869 від 10.10.2013 року. Відповідно до наказу, плата здійснюється виключно за транспортування і зберігання транспортного засобу на спеціальному майданчику чи стоянці, а не за його завантаження.

За наказом трьох Міністерств ДП «Інформ-Ресурси» працює з 2013 року. Розміри плат за транспортування і зберігання транспортного засобу на спеціальному майданчику чи стоянці є єдиними по всій Україні. Більше, аніж вказано у документі, стягнути з водія ніхто не має права. Згідно прейскуранту, евакуація автомобіля вагою до 2 тонн коштуватиме 600 гривень. Від 2 до 3 тонн – 700. І неважливо, звідки його везуть.

Із першої до сьомої доби зберігання автомобіля коштуватиме 120 гривень. Кожна наступна доба – 20 гривень. До цих сум додається також ПДВ — 20%. Відповідно, загалом транспортування легковика коштуватиме 720 гривень і 144 гривні вартуватиме один день простою. Такі суми автолюбитель мусить сплатити за послуги «Інформ-Ресурсів».

джерело

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Новий Nissan Kicks за ціною Duster: що нового в кросовері

Новий бюджетний кросовер Nissan Kicks другого покоління став гідним конкурентом Renault Duster завдяки своїм компактним…

15.01.2025

Toyota представила футуристичний електрокросовер: нова ера в автопромі

Електромобіль Toyota bZ4X отримав оригінальну версію Concept Zero. Кросовер презентували на автошоу в Токіо. Про…

15.01.2025

Volkswagen повідомив про зниження продажів у 2024 році

Продажі Volkswagen AG впали на 2,3 відсотка в 2024 році. автомобілів. Це на 210 тисяч…

15.01.2025

У Європі стартували продажі довгоочікуваного Renault 5: ціна вражає

У Європі почалися продажі оновленого Renault 5, вперше представленого у вигляді концепту близько чотирьох років…

15.01.2025

Штрафи за брудні номери: що потрібно знати українським водіям

Забруднення номерних знаків автомобіля в осінньо-зимовий період — поширена проблема серед українських водіїв. Якщо номери…

15.01.2025

Volkswagen ID.7 отримав на третину більший запас ходу

Електричний ліфтбек Volkswagen ID.7 на одній зарядці проїхав 940 км. Випробування на ефективність провели на…

15.01.2025