Авто

Скільки двигун може працювати на холостому ходу без ризику

Для водіїв, які щодня стоять у міських заторах і часто працюють із зупинками, важливо розуміти, як тривала робота двигуна на холостому ходу впливає на його ресурс. У місті мотор нерідко працює без навантаження, і деякі автолюбителі побоюються, що це може призвести до швидкого зносу. Моторист пояснив, скільки часу сучасний двигун здатен безпечно працювати в такому режимі.

Холостий хід – це стан, коли двигун працює, але авто стоїть. Думки про його шкоду різняться: одні вважають, що на низьких обертах поршнева група отримує недостатнє змащення, через що зростає ризик задирок і зносу. Інші переконані, що сучасні двигуни спроєктовані так, щоб спокійно витримувати роботу без навантаження.

Інженери справді враховують такі режими під час проєктування моторів. Маслонасос підтримує необхідний тиск навіть на холостих обертах, забезпечуючи нормальне мастило. У деяких випадках тривала робота вхолосту навіть безпечніша, якщо автомобіль регулярно проходить техобслуговування.

У сучасних авто картери мають невеликий об’єм, а розташована поряд вихлопна труба сприяє сильнішому нагріванню оливи. Тому міняти її варто частіше, ніж раз на 15 тисяч кілометрів – орієнтовно кожні 7000-8000 км, особливо якщо машина багато часу проводить у заторах. Якісна синтетична олива дозволяє двигуну працювати на холостому ходу без ризиків близько 250-300 мотогодин, що відповідає щонайменше 9 тисячам кілометрів міського пробігу.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло
Tags: Поради

Останні записи

Renault може відродити “заряджені” моделі Renault Sport

Renault натякнула на можливе повернення "заряджених" моделей Renault Sport, незважаючи на офіційну відмову від лінійки…

12.12.2025

Як уникнути проблем з авто під час довгого простою

Деякі водії взимку користуються іншим транспортом або мають окремі авто для різних сезонів. Інколи машина…

12.12.2025

Сучасні електрокари не загрожують пішоходам більше, ніж ДВЗ

Нове дослідження Лідського університету показало, що електромобілі не становлять більшої загрози для пішоходів, ніж автомобілі…

12.12.2025

Два китайські електромобілі отримали 5 зірок Euro NCAP

Китайські електромобілі продовжують виходити на європейський ринок, і їх тестують за суворими стандартами безпеки Euro…

12.12.2025

Гетманцев пояснив зміни щодо оподаткування електромобілів у 2026 році

З 1 січня 2026 року втратить чинність норма Податкового кодексу, яка звільняла від ПДВ імпорт…

12.12.2025

Toyota повернула лідерство в рейтингу прогнозованої надійності, Subaru на другому місці

Минулого року Subaru несподівано випередила Toyota в рейтингу прогнозованої надійності, що стало справжнім шоком для…

12.12.2025