Електропривод та автопілот принесуть величезні зміни в автомобільну промисловість та відкриють вікно можливостей для нових компаній. Таку думку висловив дизайнер Генрік Фіскер в інтерв’ю британському виданню Autocar.
Фіскер, відомий зі створення спортивних автомобілів BMW Z8 та Aston Martin DB9, в даний час створює власну компанію з виробництва електромобілів Fisker Inc. На думку дизайнера, розвиток технологій призведе до появи нових автомобільних сегментів, “про які раніше ніхто не здогадувався”.
Деякі традиційні виробники відгукуються нові тенденції із запізненням, що дає стартапам шанс, але останнім, щоб успішно конкурувати з автомобільними гігантами, потрібні «зіркові» моделі – і Fisker готує відразу три.
Перша – це офіційно представлений EMotion, великий розкішний чотиридверний електромобіль за $130 000. Для Хенріка Фіскера це спроба переосмислити один із найтрадиційніших сегментів автомобільного ринку – седан класу люкс. А EMotion із його «крилами метелика» справді не схожий на Mercedes S-Klasse чи BMW 7-Series. Сам дизайнер каже, що його надихали розкішні будинки, а чи не автомобілі конкурентів.
Друга модель – це Orbit – електричний дрон з високошвидкісним підключенням до Інтернету – «шатл», за визначенням автора. Він був розроблений спільно з китайською Hakim Unique Group. Крім незвичайної форми однооб’ємного кузова автомобіль відрізняється ще й тим, що дані про маршрут відображаються на зовнішній стороні його бічних вікон.
Нарешті, третя та найцікавіша розробка компанії з погляду рядового автомобіліста – електромобіль для масового споживача. Fisker раніше заявляв, що ця модель коштуватиме 34 000 доларів. Головний конкурент гіпотетичної новинки – не хтось, а Tesla Model 3.
Запуск трьох таких різних продуктів під однією назвою не турбує Фіскера: на його думку, епоха вузьких спеціалізацій добігає кінця, і дуже скоро схеми типу «ми виробляємо тільки спортивні автомобілі, це наша торгова марка» будуть у минулому.
І в цьому є велика частка правди. Хто б міг подумати років 20 тому, що, наприклад, Porsche почне виробляти позашляховики і отримуватиме від них левову частку прибутку?
За оцінкою глави Fisker, у майбутньому люди будуть використовувати від чотирьох до п’яти автомобілів, залежно від ситуації. Це може бути електровелосипед, власна машина чи автомобіль напрокат, безпілотний шатл. «Якщо людям подобається бренд, ви повинні мати можливість служити їм у всіх цих сферах», – робить висновок дизайнер.
Нагадаємо, Хенрік Фіскер вже мав власну компанію з виробництва електромобілів – Fisker Automotive. У 2011-2012 роках вона випустила низку красивих, але пожежонебезпечних гібридів Karma, потім компанія збанкрутувала і була куплена китайцями.