Прийдешня повна заборона двигунів внутрішнього згоряння – далеко не новина. Нюанс у тому, що відмова від ДВЗ на державному, регіональному, міському чи корпоративному рівні – справа, як не крути, добровільна. Хоча процес потихеньку йде: про рішення до 2030 або, в крайньому випадку, до 2035 року заборонити продаж автомобілів з ДВЗ оголосили багато європейських країн. Але не всі.
Наступним кроком до тотального ДВЗ-бану стала, схоже, конференція ООН зі зміни клімату COP26, що відбулася у шотландському Глазго. У рамках цього всесвітнього форуму угоду щодо заборони торгівлі автомобілями з ДВЗ до 2040 року підписали ще кілька відомих учасників глобального ринку – як автовиробників, так і країн.
Наразі зобов’язання щодо відмови від внутрішнього згоряння до 2040 року вже поклали на себе Ford, General Motors, Jaguar Land Rover, Mercedes-Benz, Volvo, китайська BYD та індійська Tata Motors. Деякі з цих виробників навіть готові прискорити процес. Volvo хоче завершити перехід до 2030 року, а автопарк Daimler, материнської компанії для бренду Mercedes, має припинити викидати CO2 в атмосферу до 2039-го.
На державному рівні зобов’язання відмовитися від ДВЗ до 2040 року вже підтримали Австрія, Азербайджан, Велика Британія, Гана, Данія, Домініканська Республіка, Ізраїль, Ірландія, Ісландія, Кабо-Верде, Камбоджа, Канада, Кенія, Кіпр, Литва, Люксембург, Марокко, Мексика , Нідерланди, Нова Зеландія, Норвегія, Парагвай, Польща, Руанда, Сальвадор, Словенія, Туреччина, Уругвай, Фінляндія, Хорватія, Чилі та Швеція.
До обов’язкового переходу до нульових викидів приєдналося кілька великих неавтомобільних компаній. Серед них – британська мережа супермаркетів Sainsbury’s, а також відома компанія-перевізник Uber. Знайшлися навіть окремі міста, які підписали угоду, незважаючи на політику їхніх рідних країн у цьому питанні – наприклад, найбільше місто Бразилії Сан-Паулу та столиця Південної Кореї Сеул.
Однак неважко помітити, що в цьому списку будівельників “зеленого” майбутнього поки що немає багато дуже серйозних імен. Так, а ні США, а ні Китай зобов’язань викорінити ДВЗ до 2040 року на себе не взяли. Як і Німеччина: німецькі офіційні особи заявили, що внутрішнього консенсусу з цього питання в країні досі немає, і державну позицію буде уточнено пізніше.
А з боку автовиробників у таборі “непідписантів” залишаються гіганти Volkswagen, Stellantis, Toyota. Чи означає це, що “зелена” енергія не однаково приваблює всіх – чи просто не всім подобається пов’язувати себе обіцянками на 20 років наперед?
Бензинові машини все ще тримаються на вершині серед нових авто, але їхня популярність повільно спадає.…
BMW готує грандіозний дебют на CES 2025 , представивши новий Panoramic iDrive - систему управління,…
Honda оголосила про будівництво першого заводу водневих паливних елементів. Підприємство, розташоване в японському місті Мока,…
З 1 січня 2025 року в Україні починають діяти нові правила обов'язкового автострахування, які суттєво…
2025 стане ключовим для KIA, яка готує цілу лінійку новинок. Серед них – оновлений Sportage,…
Новий кросовер, створений спільними зусиллями китайських компаній Huawei та Chery, близький до офіційного дебюту. Прем'єра…
Leave a Comment