Новини

Автовиробники, країни, міста зобов’язуються до 2040 року заборонити ДВЗ

Прийдешня повна заборона двигунів внутрішнього згоряння – далеко не новина. Нюанс у тому, що відмова від ДВЗ на державному, регіональному, міському чи корпоративному рівні – справа, як не крути, добровільна. Хоча процес потихеньку йде: про рішення до 2030 або, в крайньому випадку, до 2035 року заборонити продаж автомобілів з ДВЗ оголосили багато європейських країн. Але не всі.

Наступним кроком до тотального ДВЗ-бану стала, схоже, конференція ООН зі зміни клімату COP26, що відбулася у шотландському Глазго. У рамках цього всесвітнього форуму угоду щодо заборони торгівлі автомобілями з ДВЗ до 2040 року підписали ще кілька відомих учасників глобального ринку – як автовиробників, так і країн.

Наразі зобов’язання щодо відмови від внутрішнього згоряння до 2040 року вже поклали на себе Ford, General Motors, Jaguar Land Rover, Mercedes-Benz, Volvo, китайська BYD та індійська Tata Motors. Деякі з цих виробників навіть готові прискорити процес. Volvo хоче завершити перехід до 2030 року, а автопарк Daimler, материнської компанії для бренду Mercedes, має припинити викидати CO2 в атмосферу до 2039-го.

На державному рівні зобов’язання відмовитися від ДВЗ до 2040 року вже підтримали Австрія, Азербайджан, Велика Британія, Гана, Данія, Домініканська Республіка, Ізраїль, Ірландія, Ісландія, Кабо-Верде, Камбоджа, Канада, Кенія, Кіпр, Литва, Люксембург, Марокко, Мексика , Нідерланди, Нова Зеландія, Норвегія, Парагвай, Польща, Руанда, Сальвадор, Словенія, Туреччина, Уругвай, Фінляндія, Хорватія, Чилі та Швеція.

До обов’язкового переходу до нульових викидів приєдналося кілька великих неавтомобільних компаній. Серед них – британська мережа супермаркетів Sainsbury’s, а також відома компанія-перевізник Uber. Знайшлися навіть окремі міста, які підписали угоду, незважаючи на політику їхніх рідних країн у цьому питанні – наприклад, найбільше місто Бразилії Сан-Паулу та столиця Південної Кореї Сеул.

Однак неважко помітити, що в цьому списку будівельників “зеленого” майбутнього поки що немає багато дуже серйозних імен. Так, а ні США, а ні Китай зобов’язань викорінити ДВЗ до 2040 року на себе не взяли. Як і Німеччина: німецькі офіційні особи заявили, що внутрішнього консенсусу з цього питання в країні досі немає, і державну позицію буде уточнено пізніше.

А з боку автовиробників у таборі “непідписантів” залишаються гіганти Volkswagen, Stellantis, Toyota. Чи означає це, що “зелена” енергія не однаково приваблює всіх – чи просто не всім подобається пов’язувати себе обіцянками на 20 років наперед?

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Нестандартні методи ремонту авто: що справді працює, а що шкодить

Автомобільні поломки зазвичай трапляються раптово й у найневдаліший момент, змушуючи водія шукати будь-який вихід, аби…

08.09.2025

Mercedes-Benz збереже легендарний V12 всупереч Euro 7

На автосалоні в Мюнхені технічний директор Mercedes-Benz Маркус Шефер спростував чутки про швидке зникнення двигунів…

08.09.2025

Експерт назвав моделі бренду Mazda, які краще не купувати

Хоча Mazda традиційно вважається надійним японським брендом, деякі її моделі мають сумнівну репутацію. Сучасні автомобілі…

08.09.2025

Топ-10 моделей вживаних авто в Україні: від Golf до Tesla

У серпні український автопарк поповнився понад 22,7 тисячами ввезених із-за кордону вживаних автомобілів, що на…

08.09.2025

Новий Lexus LS отримає електричну та гібридну версії

Флагманський седан Lexus LS, що дебютував у 1989 році, готується до шостого покоління, очікуваного у…

08.09.2025

Audi представила оновлений Q3 на IAA 2025 (ФОТО)

На автосалоні IAA Mobility 2025 у Мюнхені Audi представила оновлений кросовер Q3. Новий Q3 отримав…

08.09.2025