Перехід Volkswagen на електромобілі вже почався, але керівництво вважає, що цього ще недостатньо. Компанія, схоже, вважає, що лише Project Trinity справді зможе конкурувати з Tesla. Маючи це на увазі, німецький автовиробник оголосив, що збудує новий завод з випуску автомобілів, які будуть створені в рамках цього проекту. На це є кілька причин.
Найважливішою є те, що зараз Вольфсбург виробляє популярні Volkswagen Golf і Tiguan , побудує наступників двох великосерійних моделей і планує додати 7-місний позашляховик. За словами керівника бренду VW Ральфа Брандштеттера, дві з чотирьох існуючих складальних ліній Вольфсбурга можуть перейти на виробництво електромобілів приблизно до 2027 року. Торік ключові зацікавлені сторони схвалили Project Trinityстворення першого серійного автомобіля VW на новій стандартизованій основі, що охоплює весь асортимент продукції найбільшого автовиробника Європи. Однак модифікація заводу для виробництва Trinity викличе збої та завадить автовиробнику створювати нові методи виробництва з нуля, яких вимагає проект.
Поки Volkswagen тільки-но заявив, що в результаті проекту з’явиться «плоский автомобіль» завдовжки від 4,50 до 4,7 метрів. Під плоским виробник автомобілів має на увазі низький транспортний засіб, який має бути дуже аеродинамічний і мати невелику площу лобової частини для мінімального опору, що підвищить його енергоефективність.
Модель під кодовою назвою «Trinity» використовуватиме вдосконалену версію платформи MEB під назвою SSP (Scalable Systems Platform). Нову архітектуру також використовуватиме і Audi Artemis Project , так що можна вважати їх зведеними братами. Автомобіль також буде оснащений новим програмним пакетом для так званого високоавтоматизованого керування 4-го рівня та передовими силовими установками. Виробник збирається надати клієнтам можливість вибирати лише розмір батареї, колір кузова та колісні диски – все інше буде надано як додаткові послуги. На думку розробників, Volkswagen Trinity стане своєрідною “машиною часу” – користувачі зможуть підключати нові послуги, яких не було при покупці машини.
Повідомляється, що під новий тип транспортних засобів Volkswagen розробить нейромережу, дані в яку завантажуватимуть самі автомобілі. Завдяки цьому всі машини в певному радіусі від користувача отримуватимуть дані про дорожню обстановку. Серійний автомобіль буде представлений у 2026 році, проте він не буде преміальним, тому що його вартість має становити близько 35 000 євро.
Модель буде покликана скоротити технологічний розрив із Tesla Inc. та кинути виклик традиційним конкурентам за допомогою високоавтоматизованих функцій водіння. Потреба Volkswagen у новому підході до виробництва може бути пов’язана з планом щодо впровадження потужних литих деталей. Вони можуть мати вирішальне значення для німецького автовиробника, щоб забезпечити час виробництва однієї одиниці близько 10 годин (головному заводу електромобілів VW в Цвіккау потрібно понад 30 годин на кожний транспортний засіб). Це те, що на думку Volkswagen, Tesla зможе реалізувати за допомогою Giga Grünheide на південно-східній околиці Берліна.
Але оскільки німецький завод Tesla ще не робив жодних автомобілів, це твердження більше схоже на те, що Ілон Маск міг сказати Герберту Діссу, щоб налякати його. І це спрацювало: генеральний директор Volkswagen Group настільки порівнює свою компанію з Tesla, що ходили чутки про те, що таке захоплення американським конкурентом не сподобалося членам наглядової ради. Переговори про те, як зберегти конкурентоспроможність найбільшого у світі автомобільного заводу Вольфсбурга під час переходу на електромобілі, викликали зростання напруженості між Дісом та впливовими керівниками профспілок компанії, які замислилися про майбутнє Діса у компанії.
Не було ні слова сказано про те, скільки коштуватиме об’єкт, і коли він буде готовий, але Volkswagen AG має побудувати новий завод з виробництва електромобілів поряд зі своєю глобальною штаб-квартирою у Вольфсбурзі, щоб випустити Trinity. Якщо Volkswagen збереже свої плани з виробництва Project Trinity до 2026 року, будівельні роботи мають розпочатися щонайменше за два роки до цього. Минулого тижня Дисс закликав робітників підготуватися до швидших реформ, щоб йти в ногу з Tesla , оскільки наступного року лідер виробництва електромобілів нарощує виробництво на своєму першому європейському заводі під Берліном. Однак робити ставку на той самий підхід, який Tesla застосувала до гігафабрики в Грюнхайді, було б досить ризиковано.
Згідно з тим, що Ральф Брандштеттер повідомив Bloomberg і Reuters , наглядова рада все ще має затвердити план будівництва нового заводу, який дозволить Вольфсбургу провести реформи та розпочати виробництво електромобілів до 2027 року. Коли він буде готовий, генеральний директор бренду Volkswagen сказав, що його виробнича потужність становитиме 250 000 одиниць на рік.
У той же час це дасть Volkswagen додаткові виробничі потужності, коли в нього вже є заводи з потужностями, що простоюють. З новим заводом у компанії, ймовірно, буде більше потужностей, ніж їй насправді потрібно. За даними виробничої ради VW, через постійну нестачу напівпровідників випуск автомобілів у Вольфсбурзі цього року може навіть впасти нижче за рівень 2020 року, коли пандемія COVID-19 скоротила виробництво до трохи менше 500 000 автомобілів. Як члени наглядової ради профспілки повинні мати це на увазі. Остаточне рішення може бути прийняте наступного місяця, коли ключові зацікавлені сторони розглянуть п’ятирічні плани витрат групи.
“Ми відчуваємо, що конкуренція з боку старих і нових конкурентів посилюється, і нам потрібна чітка відповідь на це”, – сказав Брандштеттер репортерам на головному заводі німецького автовиробника. “У нас у бренді Volkswagen є команда, яка може це зробити”.