Міський низькопідлоговий автобус, з робочою назвою А-18, з розмірністю до 12 метрів, дуже цікавий муніципалітетам українських та польських міст, оскільки має велику пасажиромісткість. Підприємство веде активні переговори про експортне постачання, передає « Бізнес Цензор ».
Також у планах ЗАЗ виробництво ще однієї моделі — автобуса ЗАЗ А09, сертифікацію якої в Україні вже проведено. Це приміський автобус, розроблений на базі шасі Mercedes-Benz. Його довжина – понад 9 метрів. Його самостійно спроектували інженери ЗАЗ. Під час створення конструкції керувалися рекомендаціями компанії Mercedes-Benz для виробників автобусів з використанням двигуна, коробки передач та задньої підвіски Mercedes-Benz. Серійне виробництво цієї моделі має розпочатися з 2022 року.
«ЗАЗ вже освоїв виробництво автобусів А08 малого класу у трьох виконаннях та низькопідлогового автобуса А10 з несучим кузовом. На сьогодні ЗАЗ реалізував понад 50 шкільних А08 в Україні», – повідомив голова правління ЗАЗ Микола Євдокименко.
За його словами, річний ринок автобусів в Україні становить близько 1000-1200 штук.
«Основною перевагою автобусів ЗАЗ є збалансованість технічних показників та вартості. Автобуси мають малі витрати палива, великий ресурс агрегатів, хорошу ремонтопридатність та захист від корозії за невисокої вартості», — вважає Євдокименко.
На підприємстві пояснюють, що міські моделі автобусів ЗАЗ відповідають сучасним вимогам: є майданчик, що відкидається, для посадки-висадки людей з обмеженими фізичними можливостями, є сигнальні кнопки для забезпечення безпеки.
Частину своєї продукції ЗАЗ постачає до Польщі. 2020 року ЗАЗ отримав сертифікат Євро-6, який дозволяє експортувати автобуси до країн Євросоюзу.