Новини

У Швеції побудували шосе із зарядкою на ходу – деталі

У Швеції почала тестову роботу заміська дорога, що підтримує функцію зарядки автомобільного акумулятора прямо під час їзди. Цей варіант дозволяє взагалі не заїжджати на колонки, що економить водіям багато часу. Автомобіль повинен бути відповідним чином обладнаний.

Система складається з мідних котушок, розташованих в товщі асфальту. Вона управляється блоком, який зв’язується з проїжджаючими автомобілями, передаючи в необхідний момент електрику на їх приймач для зарядки батареї. Електроніка координує свою роботу по інтернету.

Головна складність – передавати енергію саме на той автомобіль, який заплатив за послугу, а не на все підряд. Хоча навіть останній варіант цілком можливий, наприклад, на платних дорогах. Але якщо шосе саме розпізнає конкретний автомобіль, за зарядку якого власник заплатив, система взагалі виявляється дуже зручною. Але варто перевірити її на безпеку для пасажирів і пішоходів – дистанційна передача енергії великої потужності може бути небезпечна.

Досліди з подібними шляхами проводилися в різних державах. У південнокорейському місті Кумі навіть була запущена лінія електричних автобусів з подібною системою.

Але SmartRoad Gotland – перша міжміський дорога з зарядкою в русі. Нещодавно по ній поїхав бездротовий електробус, який повіз перших пасажирів. Тести триватимуть до початку березня 2022 року.

Система SmartRoad Gotland поки досить мала (довжина підзарядної секції шосе становить всього 1,6 кілометра, що недостатньо для повноцінної зарядки). Вона пов’язує аеропорт на острові Готланд і місто Вісбю. В кінці 2020 року для першої перевірки роботи системи по шосе пускали електричну вантажівку.

Проект SmartRoad Gotland реалізує шведська транспортна адміністрація за участю кількох партнерів з Італії, ФРН і самої Швеції. Найважливіша роль – у ізраїльської фірми ElectReon (вона і розробила систему зарядки під час руху).

Дорога може перекачувати енергію потужністю в 70 кВт при швидкості до 80 км/год. ElectReon планує побудувати такі ділянки в декількох європейських державах і Ізраїлі.

Що стосується Швеції, то, крім дороги на Готланді, там хочуть відкрити ще три подібних ділянки заряджаючих шосе, а до 2030 року вже протягнути 2000 кілометрів “розумних” доріг.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Названо спосіб, який прискорить прогрівання будь-якого двигуна

Взимку важливо швидко прогріти двигун і салон. Піч прогріває авто завдяки теплу, яке з'являється в…

09.12.2025

Що робити, якщо поліція зупинила автомобіль без підстав

Зупинка автомобіля поліцейським має відбуватися лише за законом, а не за власним бажанням інспектора. Стаття…

09.12.2025

Toyota показала електричний кросовер bZ4X 2026 року

Toyota продовжує робити ставку на гібридні технології, хоча не відстає від китайських виробників, які вже…

09.12.2025

На ЗСУ передали п’ять нових Renault Duster для розвідки

Гостомельська громада передала армії п'ять нових кросоверів, куплених за кошти селищної військової адміністрації. Машини отримав…

09.12.2025

Tesla Model Y та Renault Scenic увійшли в топ надійних електромобілів на вторинному ринку

Журналісти авторитетного автомобільного порталу What Car провели масштабне дослідження серед власників кросоверів, щоб визначити, які…

09.12.2025

Subaru представила свій перший електричний кросовер для Європи

Перший повністю електричний компактний кросовер Subaru для Європи - модель Uncharted 2026 - вийде на…

09.12.2025