Новини

У Швеції побудували шосе із зарядкою на ходу – деталі

Share

У Швеції почала тестову роботу заміська дорога, що підтримує функцію зарядки автомобільного акумулятора прямо під час їзди. Цей варіант дозволяє взагалі не заїжджати на колонки, що економить водіям багато часу. Автомобіль повинен бути відповідним чином обладнаний.

Система складається з мідних котушок, розташованих в товщі асфальту. Вона управляється блоком, який зв’язується з проїжджаючими автомобілями, передаючи в необхідний момент електрику на їх приймач для зарядки батареї. Електроніка координує свою роботу по інтернету.

Головна складність – передавати енергію саме на той автомобіль, який заплатив за послугу, а не на все підряд. Хоча навіть останній варіант цілком можливий, наприклад, на платних дорогах. Але якщо шосе саме розпізнає конкретний автомобіль, за зарядку якого власник заплатив, система взагалі виявляється дуже зручною. Але варто перевірити її на безпеку для пасажирів і пішоходів – дистанційна передача енергії великої потужності може бути небезпечна.

Досліди з подібними шляхами проводилися в різних державах. У південнокорейському місті Кумі навіть була запущена лінія електричних автобусів з подібною системою.

Але SmartRoad Gotland – перша міжміський дорога з зарядкою в русі. Нещодавно по ній поїхав бездротовий електробус, який повіз перших пасажирів. Тести триватимуть до початку березня 2022 року.

Система SmartRoad Gotland поки досить мала (довжина підзарядної секції шосе становить всього 1,6 кілометра, що недостатньо для повноцінної зарядки). Вона пов’язує аеропорт на острові Готланд і місто Вісбю. В кінці 2020 року для першої перевірки роботи системи по шосе пускали електричну вантажівку.

Проект SmartRoad Gotland реалізує шведська транспортна адміністрація за участю кількох партнерів з Італії, ФРН і самої Швеції. Найважливіша роль – у ізраїльської фірми ElectReon (вона і розробила систему зарядки під час руху).

Дорога може перекачувати енергію потужністю в 70 кВт при швидкості до 80 км/год. ElectReon планує побудувати такі ділянки в декількох європейських державах і Ізраїлі.

Що стосується Швеції, то, крім дороги на Готланді, там хочуть відкрити ще три подібних ділянки заряджаючих шосе, а до 2030 року вже протягнути 2000 кілометрів “розумних” доріг.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Tesla має намір брати з власників Model Y до 2000 доларів за розблокування прихованого діапазону ходу

Гендиректор Tesla Ілон Маск заявив, що версія Model Y Standard Range здатна подорожувати так далеко,…

07.05.2024

Subaru запускає продажі універсала WRX Sportwagon з “механікою”

Універсал Subaru WRX з механікою з'явиться в Америці. Але не у США. Практичний WRX з…

07.05.2024

Продажі Volvo зростають: які моделі сьогодні користуються популярністю у світі

Volvo оголосила дані про світові продажі за квітень 2024 року, які склали 65 838 автомобілів,…

07.05.2024

Kia готує новий електромобіль кращий за Volvo EX30

Kia готується уявити світові свою нову розробку в сегменті компактних електромобілів. 23 травня відбудеться офіційна…

07.05.2024

BMW змінить колірну палітру купе M2 у 2025 році

Компанія BMW продовжує радувати своїх шанувальників, оновлюючи гамму кольорів автомобілів. Напередодні стало відомо про нові…

07.05.2024

Що робити, якщо заправились неякісним паливом: є відповідь

У ситуації, коли в авто на АЗС залили неякісне паливо, експерт рекомендує викликати евакуатор та…

07.05.2024