Новини

У Швеції побудували шосе із зарядкою на ходу – деталі

У Швеції почала тестову роботу заміська дорога, що підтримує функцію зарядки автомобільного акумулятора прямо під час їзди. Цей варіант дозволяє взагалі не заїжджати на колонки, що економить водіям багато часу. Автомобіль повинен бути відповідним чином обладнаний.

Система складається з мідних котушок, розташованих в товщі асфальту. Вона управляється блоком, який зв’язується з проїжджаючими автомобілями, передаючи в необхідний момент електрику на їх приймач для зарядки батареї. Електроніка координує свою роботу по інтернету.

Головна складність – передавати енергію саме на той автомобіль, який заплатив за послугу, а не на все підряд. Хоча навіть останній варіант цілком можливий, наприклад, на платних дорогах. Але якщо шосе саме розпізнає конкретний автомобіль, за зарядку якого власник заплатив, система взагалі виявляється дуже зручною. Але варто перевірити її на безпеку для пасажирів і пішоходів – дистанційна передача енергії великої потужності може бути небезпечна.

Досліди з подібними шляхами проводилися в різних державах. У південнокорейському місті Кумі навіть була запущена лінія електричних автобусів з подібною системою.

Але SmartRoad Gotland – перша міжміський дорога з зарядкою в русі. Нещодавно по ній поїхав бездротовий електробус, який повіз перших пасажирів. Тести триватимуть до початку березня 2022 року.

Система SmartRoad Gotland поки досить мала (довжина підзарядної секції шосе становить всього 1,6 кілометра, що недостатньо для повноцінної зарядки). Вона пов’язує аеропорт на острові Готланд і місто Вісбю. В кінці 2020 року для першої перевірки роботи системи по шосе пускали електричну вантажівку.

Проект SmartRoad Gotland реалізує шведська транспортна адміністрація за участю кількох партнерів з Італії, ФРН і самої Швеції. Найважливіша роль – у ізраїльської фірми ElectReon (вона і розробила систему зарядки під час руху).

Дорога може перекачувати енергію потужністю в 70 кВт при швидкості до 80 км/год. ElectReon планує побудувати такі ділянки в декількох європейських державах і Ізраїлі.

Що стосується Швеції, то, крім дороги на Готланді, там хочуть відкрити ще три подібних ділянки заряджаючих шосе, а до 2030 року вже протягнути 2000 кілометрів “розумних” доріг.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Porsche переглядає стратегію: електромобілі більше не домінують

Porsche змінила свої плани щодо електромобілів: ринок виявився менш перспективним, ніж компанія очікувала. Раніше Porsche…

18.11.2025

Які автомобілі з США найчастіше везуть в Україну

Все більше автомобілів в Україні імпортують зі США, і жовтневі статистичні дані це чітко підтверджують.…

18.11.2025

Renault Twingo нового покоління здивував ціною та оснащенням

Renault готує до продажу нове покоління електричного Twingo 2026. Компанія запустила спеціальну серію одразу після…

18.11.2025

Експерт розповів, чому система Start/Stop може погано впливати на автомобіль взимку

Система Start/Stop дійсно допомагає економити пальне в заторах, але взимку її краще вимикати. Досвідчені мотористи…

18.11.2025

Новий RAV4 показали у вигляді сучасного крос-купе (ФОТО)

Toyota у травні представила нове покоління кросовера RAV4, який отримав помітно оновлений зовнішній вигляд і…

18.11.2025

ЄС розглядає перегляд заборони на продаж нових авто з ДВЗ з 2035 року

В ЄС знову обговорюють заборону продажу нових автомобілів з двигунами внутрішнього згоряння (ДВЗ) з 2035…

18.11.2025