Новини

Створено батарею рекордної ємності для електромобілів

Інститут Гельмгольца в Ульмі (Німеччина) розробив інноваційну літій-металеву батарею для електромобілів. Питома щільність зберігання енергіі у нової батареї вдвічі вище, ніж у звичних літій-іонних акумуляторів.

Про це повідомляє РБК-Україна з посиланням на сайт технологічного інституту в Карлсруе.

Дослідники з Інституту Гельмгольца в Ульмі (HIU), заснованого Технологічним інститутом Карлсруе (KIT) у співпраці з Університетом Ульма, розробили нову літій-металеву батарею з надзвичайно високою щільністю енергії – до 560 Вт•год/кг.

Для порівняння: добре відомі нам літій-іонні акумулятори мають ємністю до 285, твердотілі — 400-500 ват-годин на кілограм.

Команда інженерів використовувала багатообіцяючу комбінацію катода і електроліту: багатий нікелем катод дозволяє зберігати велику кількість енергії на одиницю маси, в той час як іонно-рідкий електроліт гарантує, що ємність в значній мірі зберігається протягом багатьох циклів зарядки.

Літій-металеві батареї більш привабливі, як рішення для зберігання енергії з більшою ємністю, ніж сучасні літій-іонні батареї, їх стабільність являє собою проблему, оскільки матеріали електродів вступають в реакцію зі звичайними електролітними системами.

Шаруватий катод з низьким вмістом кобальту і високим вмістом нікеля забезпечує високу щільність енергії. Однак для комерційно доступного органічного електроліту така низька стабільність неприйнятна. Тому розробники замість цього використовували нелеткий негорючий іонний рідкий електроліт з двома аніонами.

За допомогою іонно-рідкого електроліту можна в значній мірі уникнути структурних змін в збагаченому нікелем катоді; 88% ємності акумулятора зберігається за 1000 циклів зарядки.

Літій-металевий акумулятор з новими компонентами від початку має ємність в 214 маг•ч. ККД нової батареї становить в середньому 99,94%. Але до серійного виробництва нової розробки ще дуже далеко. Батареї належить пройти великий цикл ресурсних випробувань в різних умовах експлуатації.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Dacia вивела представила електрокар дешевший за бензинові авто

Dacia вивела на британський ринок оновлений електромобіль Spring модельного року 2026, який став найдешевшим електрокаром…

20.12.2025

Ford відкликає понад 270 тисяч електромобілів і гібридів у США

Американська компанія Ford оголосила про відкликання понад 270 тисяч електромобілів і гібридів у США через…

20.12.2025

Українським водіям доведеться попрощатися зі старими дизельними авто

ЄС планує різко скоротити кількість дизельних авто, щоб зменшити шкідливі викиди. Пропонується заборонити використання машин…

20.12.2025

Гібридний Mitsubishi Xforce викликав ажіотаж у Таїланді

Гібридна версія компактного кросовера Mitsubishi Xforce останнього покоління викликала справжній ажіотаж у Таїланді. За кілька…

20.12.2025

Tesla Cybercab без керма вперше з’явилась на вулицях

У США, у центрі Остіна, вперше помітили безпілотне таксі Tesla Cybercab на звичайних вулицях. Цей…

20.12.2025

Експерти назвали популярні кросовери з високими витратами на ремонт

Кросовери залишаються найбільш популярним сегментом українського авторинку, але не всі моделі відомих брендів демонструють однакову…

20.12.2025