Парковка транспортного засобу – справжня проблема для жителів великих міст: з одного боку – дефіцит паркомісць, з іншого – штрафи та евакуація. Але жителі безтурботної провінції теж грішать порушеннями, хоч і з іншої причини – від незнання. Освіжимо в пам’яті правила паркування в Україні станом на 2021 рік.
Правила паркування в Україні чітко і ясно викладені в Правилах дорожнього руху, п.15 “Зупинки і стоянка”. Але ми викладемо основні постулати в більш доступній формі, спираючись на декілька найпопулярніших запитань на цю тему.
Відзначимо, що паркуванням ми будемо називати стоянку, а стоянка згідно ПДР України – це зупинка більш ніж на 5 хвилин. Посадка/висадка пасажирів і завантаження/розвантаження багажу в Україні стоянкою не вважають.
Перш за все паркуватись не можна там, де не можна зупинятися: у вузьких місцях (для проїзду іншого автомобіля потрібно залишити 3,0 м), на лівому боці дороги з розділовою смугою (бульваром) посередині, на трамвайних коліях, другим рядом уздовж вже запаркованних машин, на газонах, на зупинках громадського транспорту. Звичайно, як раніше, не можна зупинятися на естакадах, мостах, шляхопроводах і під ними, а також в тунелях і на залізничних переїздах. А ще – на заміських дорогах в місцях з обмеженою до 100 м оглядовістю і на заміських дорогах (в т.ч. узбіччях) в темний час доби.
Метраж має важливе значення при виборі місця для паркування. Магічна цифра в наших ПДР – 10 метрів. Ближче цієї відстані не можна паркуватися біля пішохідних переходів, перехресть, виїздів з дворів, місця виконання дорожніх робіт. Щоб не возити з собою рулетку (або будівельний лазерний далекомір), запам’ятайте, 10 м – це два корпуси автомобіля D-класу.
Ще одна важлива відстань – 30 метрів, які ми повинні залишити при парковці до найближчої зупинки громадського транспорту (визначається від меж зупинки або стовпа з відповідним знаком 5.41.1.).
Відстань від місця парковки до залізничного переїзду повинна бути не менше 50 метрів. Особлива ситуація – смітники у дворах: не можна паркуватися ближче ніж 5 метрів від них.
Така парковка – порушення, навіть якщо це дозволене для стоянки місце. Водіїв крайніх машин покарають за п.15.10.д: “стоячий транспортний засіб унеможливлює рух інших транспортних засобів”.
Чи можна паркуватися на тротуарі? Так, на тротуарах можна паркувати легкові автомобілі, але для пішоходів повинен залишитися прохід не вужче 2 метрів. Або – таким чином, як зазначено на табличках 7.6.2. – 7.6.5.
Якщо є знаки з такими табличками, паркуватися на тротуарі можна тільки тим способом, який зображено на табличці.
З 27 вересня 2018 року перелік умов, при яких вашу машину можуть примусово забрати на штрафмайданчик, чітко визначений законом. Це практично всі вищеописані порушення, крім паркування на майданчику біля сміттєвих контейнерів, випадків “неправильної” стоянки на заміських дорогах та паркування на тротуарі. Важливо: автомобіль можуть евакуювати, якщо він заважає руху інших транспортних засобів чи пішоходів.
Забрати машину зі штрафмайданчика обійдеться не менше ніж 2000 грн (послуги евакуації і зберігання), не враховуючи плати за таксі, на якому вам доведеться роз’їжджати в пошуках банку і штрафмайданчика.
З 27 вересня 2018 року згідно з ст. 122.1 КпАП України штраф за порушення правил парковки, в тому числі стоянки і зупинки в недозволеному місці становить 255 грн на перший раз і 680 грн в разі повторення порушення протягом року.
Але це ще не все. Якщо неправильно запаркований автомобіль заважає руху інших машин або пішоходів, то його водія (у випадку фото-відеофіксації – власника) покарають суворіше: 510 грн.
Безоплатне користування (довше 10 хвилин) зоною платного паркування карається штрафом в 20-кратну вартість 1 год платного паркування. А якщо порушник поставив машину в такій зоні на місце для інвалідів, то розмір штрафу ще вище – 30-кратна вартість години паркування.
Штрафи за неоплачену парковку під таким знаком у великих містах складають 20-кратну вартість 1 години платного паркування.
Громадяни, які мають намір продати власне авто, повинні враховувати податкові зобов'язання. Розмір податків залежить від…
З початку 2025 року в Україні було проведено понад 300 тисяч практичних іспитів на водійські…
В Україні питання безпечного перевезення дітей досі залишається на другому плані, особливо якщо порівнювати з…
Кожен водій рано чи пізно може опинитися в ситуації, коли його зупиняє поліція. У таких…
Американський Інститут дорожньої безпеки (IIHS) провів масштабне дослідження, яке показало, які п'ятирічні автомобілі є найнебезпечнішими…
З 1 липня в Україні змінюється порядок проведення технічного огляду автомобілів - тепер усі перевірки…
Leave a Comment