Ціна на нові автомобілі в найближчим часом в усьому світі значно зросте, вважає один з провідних аналітиків Bloomberg – Анджані Тріведі. За його словами, причинами цього є як пандемія коронавируса, так і основні характеристики автомобільної індустрії.
Він зазначив, що одним з основних джерел зростання стане підняття цін на сировину. Фактично, в останні місяці ціни на сталь (яка використовується в конструкції кузова, двигуна і трансмісії) і пластик (з якого зроблені бампери, деталі інтер’єру і багато інших компонентів) значно зросли.
Великі компанії, такі як Toyota, Nissan і Ford, вже скоротили виробництво через брак напівпровідників, але це не головна причина. Автовиробники добре впоралися з кризою коронавируса і, незважаючи на зниження виробництва в першому кварталі 2021 року, навіть зуміли збільшити прибуток.
Навіть перебої з поставками компонентів не вплинули на цю тенденцію, але компанії очікують, що через брак електронних мікросхем виробництво продовжить скорочуватися, причому серйозно. За оцінками, в цьому році буде вироблено на 4 мільйони нових автомобілів менше, що приблизно на 5% нижче середньорічного рівня.
У той же час витрати зростають, і це стане величезною проблемою для автомобільної промисловості. Компаніям потрібен певний обсяг продукції, щоб окупити свої витрати, а коли цього не відбувається, починаються проблеми.
Експерти прогнозують, що загальне падіння продажів нових автомобілів на 10% знизить операційний прибуток на 40%. І це оптимістичний сценарій, який складно реалізувати, навіть якщо всі знижки і акції, пропоновані виробниками по всьому світу, будуть видалені.
У свою чергу, споживачі не готові до насувається зростання цін, – непохитний Тріведі.
Згідно з аналізом Cox Automotive, тільки чотири з десяти американських водіїв готові платити на 12% вище поточної заводської ціни (в середньому це близько 5000 доларів). Індекс доступності автомобілів в США почав падати, що спонукало 40% тих, хто планував купити новий автомобіль, відкласти плани на майбутнє.
За словами Тріведі, автомобільна промисловість може виявитися марною в цій ситуації. Якщо продажу почнуть сповільнюватися через зростання відпускних цін, компанії будуть отримувати менший прибуток. Однак в той же час виробники, які намагаються знизити ціни для стимулювання попиту, ризикують зіткнутися з нестачею комплектуючих. Це позначиться на виробництві, і компанії зазнають збитків.
Зрештою, від усього цього страждає замовник, який стоїть перед вибором – дорога машина чи ні. Відповідно, ціни на старі автомобілі підскочать у міру скорочення пропозиції. І це ще раз доводить, що світова автомобільна промисловість переживає непрості часи.
Hyundai i30 2024 готовий до запуску на іспанському ринку Ця модель швидко стала однією з…
Українські водії мають два тижні, щоб заплатити штраф. Якщо вони зроблять це протягом перших 10…
BMW поставила хрест на ідеї пікапа. Старший віце-президент BMW з бренду та управління продуктами Бернд…
Усі звикли до того, що більшість рейтингів надійності автомобілів публікується незалежними американськими аналітичними виданнями на…
На початку 2024 року німецька автомобільна преса опублікувала чутки про плани керівництва Volkswagen повернути в…
Hyundai відклала прем'єру оновленої Сreta із трьома рядами. Нещодавно на індійський ринок вийшла рестайлінгова Hyundai…
Leave a Comment