Ціна на нові автомобілі в найближчим часом в усьому світі значно зросте, вважає один з провідних аналітиків Bloomberg – Анджані Тріведі. За його словами, причинами цього є як пандемія коронавируса, так і основні характеристики автомобільної індустрії.
Він зазначив, що одним з основних джерел зростання стане підняття цін на сировину. Фактично, в останні місяці ціни на сталь (яка використовується в конструкції кузова, двигуна і трансмісії) і пластик (з якого зроблені бампери, деталі інтер’єру і багато інших компонентів) значно зросли.
Великі компанії, такі як Toyota, Nissan і Ford, вже скоротили виробництво через брак напівпровідників, але це не головна причина. Автовиробники добре впоралися з кризою коронавируса і, незважаючи на зниження виробництва в першому кварталі 2021 року, навіть зуміли збільшити прибуток.
Навіть перебої з поставками компонентів не вплинули на цю тенденцію, але компанії очікують, що через брак електронних мікросхем виробництво продовжить скорочуватися, причому серйозно. За оцінками, в цьому році буде вироблено на 4 мільйони нових автомобілів менше, що приблизно на 5% нижче середньорічного рівня.
У той же час витрати зростають, і це стане величезною проблемою для автомобільної промисловості. Компаніям потрібен певний обсяг продукції, щоб окупити свої витрати, а коли цього не відбувається, починаються проблеми.
Експерти прогнозують, що загальне падіння продажів нових автомобілів на 10% знизить операційний прибуток на 40%. І це оптимістичний сценарій, який складно реалізувати, навіть якщо всі знижки і акції, пропоновані виробниками по всьому світу, будуть видалені.
У свою чергу, споживачі не готові до насувається зростання цін, – непохитний Тріведі.
Згідно з аналізом Cox Automotive, тільки чотири з десяти американських водіїв готові платити на 12% вище поточної заводської ціни (в середньому це близько 5000 доларів). Індекс доступності автомобілів в США почав падати, що спонукало 40% тих, хто планував купити новий автомобіль, відкласти плани на майбутнє.
За словами Тріведі, автомобільна промисловість може виявитися марною в цій ситуації. Якщо продажу почнуть сповільнюватися через зростання відпускних цін, компанії будуть отримувати менший прибуток. Однак в той же час виробники, які намагаються знизити ціни для стимулювання попиту, ризикують зіткнутися з нестачею комплектуючих. Це позначиться на виробництві, і компанії зазнають збитків.
Зрештою, від усього цього страждає замовник, який стоїть перед вибором – дорога машина чи ні. Відповідно, ціни на старі автомобілі підскочать у міру скорочення пропозиції. І це ще раз доводить, що світова автомобільна промисловість переживає непрості часи.
У сегменті сімейних автомобілів покупці дедалі частіше звертають увагу на кросовери, адже саме вони пропонують…
У 2023 році Mercedes-Benz анонсував новий позашляховик, який стане компактним варіантом легендарного G-Class. З того…
Автовиробники постійно оснащують свої моделі новими технологіями, які позиціонують як "інновації" та "прориви", змушуючи покупців…
Subaru of America представила повністю електричний позашляховик Trailseeker 2026 року. Модель отримала повний привід, потужну…
Деякі іномарки можуть здивувати не тільки комфортом, а й дуже дорогим обслуговуванням. Навіть якщо машина…
Toyota готує до виробництва новий бюджетний позашляховик Land Cruiser FJ 2026 року. Це буде доступніша…
Leave a Comment