Ціна на нові автомобілі в найближчим часом в усьому світі значно зросте, вважає один з провідних аналітиків Bloomberg – Анджані Тріведі. За його словами, причинами цього є як пандемія коронавируса, так і основні характеристики автомобільної індустрії.
Він зазначив, що одним з основних джерел зростання стане підняття цін на сировину. Фактично, в останні місяці ціни на сталь (яка використовується в конструкції кузова, двигуна і трансмісії) і пластик (з якого зроблені бампери, деталі інтер’єру і багато інших компонентів) значно зросли.
Великі компанії, такі як Toyota, Nissan і Ford, вже скоротили виробництво через брак напівпровідників, але це не головна причина. Автовиробники добре впоралися з кризою коронавируса і, незважаючи на зниження виробництва в першому кварталі 2021 року, навіть зуміли збільшити прибуток.
Навіть перебої з поставками компонентів не вплинули на цю тенденцію, але компанії очікують, що через брак електронних мікросхем виробництво продовжить скорочуватися, причому серйозно. За оцінками, в цьому році буде вироблено на 4 мільйони нових автомобілів менше, що приблизно на 5% нижче середньорічного рівня.
У той же час витрати зростають, і це стане величезною проблемою для автомобільної промисловості. Компаніям потрібен певний обсяг продукції, щоб окупити свої витрати, а коли цього не відбувається, починаються проблеми.
Експерти прогнозують, що загальне падіння продажів нових автомобілів на 10% знизить операційний прибуток на 40%. І це оптимістичний сценарій, який складно реалізувати, навіть якщо всі знижки і акції, пропоновані виробниками по всьому світу, будуть видалені.
У свою чергу, споживачі не готові до насувається зростання цін, – непохитний Тріведі.
Згідно з аналізом Cox Automotive, тільки чотири з десяти американських водіїв готові платити на 12% вище поточної заводської ціни (в середньому це близько 5000 доларів). Індекс доступності автомобілів в США почав падати, що спонукало 40% тих, хто планував купити новий автомобіль, відкласти плани на майбутнє.
За словами Тріведі, автомобільна промисловість може виявитися марною в цій ситуації. Якщо продажу почнуть сповільнюватися через зростання відпускних цін, компанії будуть отримувати менший прибуток. Однак в той же час виробники, які намагаються знизити ціни для стимулювання попиту, ризикують зіткнутися з нестачею комплектуючих. Це позначиться на виробництві, і компанії зазнають збитків.
Зрештою, від усього цього страждає замовник, який стоїть перед вибором – дорога машина чи ні. Відповідно, ціни на старі автомобілі підскочать у міру скорочення пропозиції. І це ще раз доводить, що світова автомобільна промисловість переживає непрості часи.
До проблемних авто для зимового періоду можна віднести не тільки бюджетні марки, але й деякі…
За порушення правил дорожнього руху в Україні можуть бути дуже серйозні наслідки, і одним з…
Зима — це той період, коли машина може стати твоїм головним клопотом, особливо якщо вона…
Згідно з аналізом ринку старих автомобілів від Gaspedaal.nl, електромобілі втрачають свою вартість на 15% швидше,…
Коли батарея електромобіля сідає в нуль, це може бути справжнім кошмаром, якщо поруч немає зарядної…
Volkswagen офіційно оголосив ціни на новий електричний фургон e-Transporter , який готовий скласти конкуренцію Ford…
Leave a Comment