Новини

Чому сучасний асфальт так швидко руйнується: дослідження

Share

Асфальт став масово застосовуватися в 1800-і роки і в ті часи був дуже міцним – йому були не страшні ні капризи природи, ні тяжкість безлічі автомобілів. А зараз асфальт починає руйнуватися в перші ж місяці після укладання.

Більшість автомобільних доріг і тротуарів покриті асфальтом – це один з найпоширеніших будівельних матеріалів в світі. Завдяки рівному асфальтовому покриттю автомобілі їдуть максимально рівно, а люди не спотикаються на тротуарах. Але це тільки за умови, що покриття свіже і на ньому немає руйнувань.

Японські вчені вирішили з’ясувати, що саме є причиною крихкості асфальту і провели експеримент, результати якого хоча б частково прояснили ситуацію. Можливо, завдяки цьому відкриттю, асфальт стане міцніше.

Що таке асфальт?

З наукової точки зору, асфальт – це гірська смола, яка представляє собою чорну речовину, що плавиться при 100 градусах Цельсія. Цей матеріал активно використовується при будівництві доріг, аж до злітно-посадкових смуг.

Для багатьох людей може стати сюрпризом те, що асфальт входить до складу деяких клеїв і лаків, а речовина вищого класу використовується навіть в живописі. Але варто враховувати, що асфальт буває природного і штучного походження. В якості складової частини для лаків і інших речовин використовується природний асфальт, а для будівництва доріг – тільки штучний.

Дорожній асфальт найправильніше називати асфальтобетоном. До складу цього будівельного матеріалу зазвичай входить щебінь, пісок, мінеральний порошок і бітум. Перші два компоненти відомі, але що означають два останніх терміна?

Мінеральний порошок, який також відомий як філлер, являє собою суміш подрібненого вапняку і виробничих відходів. Він надає покриттю механічну міцність і при цьому робить його злегка пружним. Бітум, який раніше називався «земляною смолою», є сумішшю вуглеводнів та їх похідних. Якщо не заглиблюватися в хімію, то це чорна і в’язка речовина, яка склеює докупи всі інші компоненти асфальту.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Leave a Comment

View Comments

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Єврокомісія вимагає більше даних від китайських автовиробників

Європейська комісія попередила трьох китайських виробників електромобілів про те, що вони надали недостатньо інформації щодо…

03.05.2024

Як водіям у “Дії“ отримати копії документів

За допомогою функції «шеринг» ви можете надіслати в необхідні установи не тільки копії своїх документів,…

03.05.2024

З 4 травня учбові транспортні засоби позначатимуть по-новому

Як раніше писала «Судово-юридична газета», Кабмін опублікував нові зміни до Правил дорожнього руху, які внесені постановою від…

03.05.2024

Opel Mokka став гібридом і не шокував ціною

Кросовер Opel Mokka вийшов на ринок у новій версії під назвою 1.2 Turbo Hybrid eDTC.…

03.05.2024

У ЄС заявили про необхідність збільшити кількість зарядних станцій для досягнення кліматичних цілей

Асоціація автовиробників Європи (ACEA) порушує тривогу щодо нестачі загальнодоступних зарядних станцій для електромобілів у Євросоюзі.…

03.05.2024

Новий Mercedes G-Class 580 тепер можна купити лише за 30 доларів

Близько тижня тому компанія Mercedes-Benz представила новий G580. Позашляховик отримав електричну технологію EQ і незабаром…

03.05.2024