Новини

Чому сучасний асфальт так швидко руйнується: дослідження

Share

Асфальт став масово застосовуватися в 1800-і роки і в ті часи був дуже міцним – йому були не страшні ні капризи природи, ні тяжкість безлічі автомобілів. А зараз асфальт починає руйнуватися в перші ж місяці після укладання.

Більшість автомобільних доріг і тротуарів покриті асфальтом – це один з найпоширеніших будівельних матеріалів в світі. Завдяки рівному асфальтовому покриттю автомобілі їдуть максимально рівно, а люди не спотикаються на тротуарах. Але це тільки за умови, що покриття свіже і на ньому немає руйнувань.

Японські вчені вирішили з’ясувати, що саме є причиною крихкості асфальту і провели експеримент, результати якого хоча б частково прояснили ситуацію. Можливо, завдяки цьому відкриттю, асфальт стане міцніше.

Що таке асфальт?

З наукової точки зору, асфальт – це гірська смола, яка представляє собою чорну речовину, що плавиться при 100 градусах Цельсія. Цей матеріал активно використовується при будівництві доріг, аж до злітно-посадкових смуг.

Для багатьох людей може стати сюрпризом те, що асфальт входить до складу деяких клеїв і лаків, а речовина вищого класу використовується навіть в живописі. Але варто враховувати, що асфальт буває природного і штучного походження. В якості складової частини для лаків і інших речовин використовується природний асфальт, а для будівництва доріг – тільки штучний.

Дорожній асфальт найправильніше називати асфальтобетоном. До складу цього будівельного матеріалу зазвичай входить щебінь, пісок, мінеральний порошок і бітум. Перші два компоненти відомі, але що означають два останніх терміна?

Мінеральний порошок, який також відомий як філлер, являє собою суміш подрібненого вапняку і виробничих відходів. Він надає покриттю механічну міцність і при цьому робить його злегка пружним. Бітум, який раніше називався «земляною смолою», є сумішшю вуглеводнів та їх похідних. Якщо не заглиблюватися в хімію, то це чорна і в’язка речовина, яка склеює докупи всі інші компоненти асфальту.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Leave a Comment

View Comments

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Представлений новий Mercedes-Benz CLE який вражає потужністю та динамікою розгону

Німецька компанія представила нову версію Mercedes-Benz CLE 2025 року. Двохдверне купе дебютувало у виконанні AMG…

03.04.2025

Volkswagen може відмовитись ще від однієї компанії

Компанія Volkswagen має безліч марок автомобілів. Так, до її складу входить іспанський бренд Seat, який…

03.04.2025

Як змінився штраф за недотримання дистанції в Україні у 2025 році

В Україні водії часто ігнорують дотримання безпечної дистанції, що нерідко стає причиною ДТП. Особливо небезпечним…

03.04.2025

Peugeot e-208 отримав нову батарею та запас ходу до 433 км

Peugeot оновив електричну версію хетчбека e-208 . Модель 2025 року тепер оснащується акумулятором на 51…

03.04.2025

Навіщо автовласники додають спирт у паливний бак навесні

Багато водіїв з невеликим досвідом не можуть навіть уявити, що всередині бензобака з часом з'являється…

03.04.2025

Представлено оновлений Renault Austral 2025 з вдосконаленою підвіскою та шумоізоляцією

Компанія Renault представила оновлений кросовер Austral 2025 модельного року, який отримав помітні зміни у зовнішності…

03.04.2025