Новини

Чому сучасний асфальт так швидко руйнується: дослідження

Share

Асфальт став масово застосовуватися в 1800-і роки і в ті часи був дуже міцним – йому були не страшні ні капризи природи, ні тяжкість безлічі автомобілів. А зараз асфальт починає руйнуватися в перші ж місяці після укладання.

Більшість автомобільних доріг і тротуарів покриті асфальтом – це один з найпоширеніших будівельних матеріалів в світі. Завдяки рівному асфальтовому покриттю автомобілі їдуть максимально рівно, а люди не спотикаються на тротуарах. Але це тільки за умови, що покриття свіже і на ньому немає руйнувань.

Японські вчені вирішили з’ясувати, що саме є причиною крихкості асфальту і провели експеримент, результати якого хоча б частково прояснили ситуацію. Можливо, завдяки цьому відкриттю, асфальт стане міцніше.

Що таке асфальт?

З наукової точки зору, асфальт – це гірська смола, яка представляє собою чорну речовину, що плавиться при 100 градусах Цельсія. Цей матеріал активно використовується при будівництві доріг, аж до злітно-посадкових смуг.

Для багатьох людей може стати сюрпризом те, що асфальт входить до складу деяких клеїв і лаків, а речовина вищого класу використовується навіть в живописі. Але варто враховувати, що асфальт буває природного і штучного походження. В якості складової частини для лаків і інших речовин використовується природний асфальт, а для будівництва доріг – тільки штучний.

Дорожній асфальт найправильніше називати асфальтобетоном. До складу цього будівельного матеріалу зазвичай входить щебінь, пісок, мінеральний порошок і бітум. Перші два компоненти відомі, але що означають два останніх терміна?

Мінеральний порошок, який також відомий як філлер, являє собою суміш подрібненого вапняку і виробничих відходів. Він надає покриттю механічну міцність і при цьому робить його злегка пружним. Бітум, який раніше називався «земляною смолою», є сумішшю вуглеводнів та їх похідних. Якщо не заглиблюватися в хімію, то це чорна і в’язка речовина, яка склеює докупи всі інші компоненти асфальту.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Leave a Comment

View Comments

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Які кросовери та позашляховики не радять купувати механіки

SUV зараз на піку популярності, і я розумію, чому люди їх так люблять. Прохідність, комфорт,…

15.12.2024

Вартість газу в Україні перевищила ціни в Польщі та ЄС

На сьогодні автомобільний газ залишається найдешевшим паливом в Україні, однак його вартість виявилася вищою, ніж…

15.12.2024

Зимова підготовка авто: як уникнути серйозних поломок в холодну погоду

Зима — це справжній тест для авто. Холод і погана погода можуть спричинити купу проблем,…

15.12.2024

Україна змінює правила імпорту авто: що чекає з 1 січня

З 1 січня 2025 року в Україні змінюються правила імпорту автомобілів, і це справді серйозна…

15.12.2024

Дизайн у стилі Elroq: Skoda Enyaq отримає нове обличчя у 2025 році

Електричний кросовер Skoda Enyaq готується до великого оновлення на початку 2025 року. Модель отримає стиль…

15.12.2024

Mercedes CLA нового покоління здивує швидкістю заряджання

Електричний Mercedes CLA наступного покоління демонструє вражаючі результати ефективності та дальності. На платформі MMA з…

15.12.2024