Новини

Авто середнього класу хочуть оподаткувати як розкіш

Share

У разі ухвалення “антиахметівського” законопроєкту, зміни можуть вплинути і на власників автівок: “розкішшю” пропонують вважати авто дорожче за 1,2 млн грн, а в такому разі доведеться сплатити 25 тисяч гривень транспортного податку, повідомляє Економічна правда.

Транспортний податок з’явився у 2015 році як податок на розкіш. Так, під оподаткування потрапляють моделі авто, вартість яких перевищує 375 мінімальних заробітних плат на рік (наразі це 2,25 млн грн).

Прив’язка вартості машин до мінімальної зарплати позбавило владу потреби постійно переглядати граничні ціни для оподаткування через інфляцію – розмір мінімальної зарплати зростає щороку, як і ціни на авто.

Однак у 2019-2021 роках з ініціативи Володимира Зеленського влада різко підвищила мінімальну зарплату: з 4 173 грн до 6 тис грн. За два роки вона зросла на 43%, а відтак підвищилася гранична ціна для оподаткування транспортним податком: з 1,56 млн грн до 2,25 млн грн.

Водночас ціни в Україні за цей проміжок часу збільшилися в середньому на менш ніж 10%. Це призвело до падіння податкових надходжень з транспортного податку з 276 млн грн у 2019 році до 202,8 млн грн у 2020 році, адже падала кількість моделей, що оподатковувалися.

Виправити таку “несправедливість” пропонується шляхом кардинального зниження порогового значення ціни автомобіля, який вважатимуть розкішшю. Законопроєкт пропонує знизити це значення з 375 мінімальних зарплат (2,25 млн грн) до 200 мінімальних зарплат (1,2 млн грн).

Наслідком такого рішення може стати повернення розміру порогового значення для оподаткування авто 25 тис грн до рівня 2017 року (тоді воно теж становило 1,2 млн грн) при тому, що ціни на автомобілі на рівень 2017 року ніхто повертати не буде. Тобто під оподаткування потрапить більше моделей.

Наприклад, якщо проєкт ухвалять, то 25 тис грн на рік доведеться сплачувати власникам нових Toyota RAV4, Ford Kuga або Honda CR-V – популярних серед українців моделей середнього класу, які досить далекі від поняття “розкіш”.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Водії розгублені через новий знак із чорною стрілкою: пояснюємо значення

Новий дорожній знак, який нещодавно з’явився на автошляхах деяких країн, може викликати здивування серед водіїв.…

19.01.2025

BMW планує абсолютно новий дизайн решітки радіатора

BMW готується до запуску нової ери у дизайні автомобілів. З переходом на платформу Neue Klasse…

19.01.2025

Honda анонсувала випуск нового кросовера CR-V

Цього року на ринку з'явиться оновлений кросовер Honda CR-V, який розширить своє сімейство за рахунок…

19.01.2025

Електрокари стають популярнішими: продажі зросли у 2024 році

Минулого року світовий продаж електромобілів досяг рекордних показників. За даними консалтингової компанії Rho Motion, 2024-го…

19.01.2025

Податок 25 000 гривень для власників авто: нові правила та критерії

У 2025 році в Україні вводиться новий “податок на розкіш”, який стосуватиметься власників автомобілів, вартість…

19.01.2025

Tesla готується випустити патрульну версію Model Y Juniper

Автомобіль Tesla Model Y Juniper буде випущений у США в 2025 році, а потім переобладнаний…

19.01.2025