Новини

В Україні хочуть повернути дорожній збір

На наступний рік в Україні хочуть ввести обов’язковий техогляд для приватного автотранспорту. Відповідний законопроект вже є на сайті Міністерства інфраструктури. Однак, крім повернення техогляду, в міністерстві просувають і ідею повернення дорожнього збору з автовласників, інформує повідомляв AUTO-Consulting.

Притому, в Мінінфраструктури хочуть за допомогою дорожнього збору стимулювати українців купувати більш екологічні авто, тобто прив’язати ставки дорожнього збору до рівня вихлопу авто. Ця пропозиція обговорювалася на засіданні Кабінету Міністрів в пакеті пропозицій щодо розвитку електрозарядной інфраструктури і т.п.

Самі ставки, за допомогою яких в Мінінфраструктури планують змусити українців швидше продавати свої старі авто і купувати нові, більш екологічні, не давалися.

Крім того, той самий “дорожній збір”, який хочуть реанімувати, водії і так зараз платять – він “зашитий” в вигляді частини акцизу в вартість палива. Його безпосередньо сплачують до бюджету оператори нафторинку. Більш того, Україна відмовилася від фіксованого транспортного збору в 2011 році, Після скасування техогляду і перейшла на систему його справляння з реалізованого палива з кількох причин. По-перше, зникла контрольна точка, де держава перевіряла сплату транспортного податку (при проходженні ТО). По-друге, податок в ціні палива був більш справедливим. Той, хто більше їздить – більше і платить.

Раніше величина транспортного податку залежала від кубатури двигуна і ніяк не враховувала частоту поїздок.

Однак з появою на дорогах електромобілів з’явилася категорія автомобілістів, які взагалі ніяк не беруть участь в утриманні дорожньої інфраструктури. Вони не заправляються нафтопродуктами, в ціні яких і міститься транспортний податок. А станом на 01.01.2021 р в Україні вже налічувалося 25 тис. електромобілів. Очевидно, що і далі їх число буде рости, тому в Мінінфраструктури вирішили, що настав час повернути транспортний податок, як окрему позицію, тим більше, що контрольна точка перевірки його сплати знову скоро з’явиться – момент видачі документа про проходження технічного контролю автотранспорту.

Скарбик Павло

Головний редактор видання UaMotors. Захоплюєтся технологіями та новими автомобілями.

Опублікував
Скарбик Павло

Останні записи

Mercedes готує новий E-Class 2027 із запасом ходу близько 800 км.

Mercedes-Benz розпочав дорожні випробування нового покоління E-Class, яке повністю замінить нинішній EQE та надійде у…

20.11.2025

Flexis розширює список послуг для електропарків та готує новий фургон

Спільне підприємство Flexis, створене Renault Group, Volvo Group та CMA-CGM, презентувало оновлену стратегію на виставці…

20.11.2025

Tesla Model Y очолила світові продажі електромобілів у 2025 році

Незважаючи на те, що частка Tesla на ринку США скоротилася майже вдвічі порівняно з піковим…

20.11.2025

ТОП-10 компактних хетчбеків для міста у 2025 році

Попит на компактні хетчбеки залишається високим, попри бум популярності кросоверів. Маленькі міські автомобілі продовжують залишатися…

20.11.2025

Як підготувати автомобіль до зими: перевірка ключових систем і догляд

Зима ставить перед автовласниками особливі завдання щодо догляду за автомобілем, адже холодні умови впливають на…

20.11.2025

МВС пояснило, кому потрібно оновлювати водійські документи і навіщо це робити

Поліція пояснила, кому потрібно оновлювати водійські документи, скільки це коштує та які переваги й недоліки…

20.11.2025